АРВ та проєкт рішення про встановлення фіксованих ставок єдиного податку з 01.01.2021 р. |
![]() |
П'ятниця, 10 квітня 2020, 09:32 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
__. __.2020 № ___ м. Жидачів
Про встановлення фіксованих ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців, які здійснюють господарську діяльність на території Жидачівської міської ради
На виконання вимог Бюджетного та Податкового кодексів України, керуючись статтею 144 Конституції України, статтями 7, 10, 12, главою „Спрощена система оподаткування, обліку та звітності” розділу XIV „Cпеціальні податкові режими” Податкового кодексу України, пунктом 24 частини 1 статті 26, пунктами 4, 5 частини 3 статті 50, статтею 59 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, Жидачівська міська рада В И Р І Ш И Л А:
1) для першої групи платників єдиного податку 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, на всі види діяльності згідно з КВЕД ДК 009:2010, які дозволені для даної групи платників Податкового кодексу України (додаток 2); 2) для другої групи платників єдиного податку-11% розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, на всі види діяльності згідно з КВЕД ДК 009:2010, які дозволені для даної групи платників Податковим кодексом України (додаток 3);
ДОДАТОК 1
ЗАТВЕРДЖЕНО рішенням Жидачівської міської ради від __.__.2020 р. № _____
П О Л О Ж Е Н Н Я про порядок встановлення і сплати фіксованих ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців, які здійснюють господарську діяльність на території Жидачівської міської ради 1. Загальні положення 1.1. Положення про порядок встановлення і сплати фіксованих ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців, які здійснюють господарську діяльність на території Жидачівської міської ради (надалі – Положення) розроблене на виконання вимог статтей 7, 12 статтею 144 Конституції України Податкового кодексу України (надалі – Кодексом) та з дотриманням критеріїв, встановлених главою „Спрощена система оподаткування, обліку та звітності” розділу XIV „Cпеціальні податкові режими” цього Кодексу.
2. Платники єдиного податку 2.1. Платники єдиного податку – це суб’єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності. 2.2. Суб’єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на такі групи платників податку: 1) перша група – фізичні особи-підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 000 000 гривень; 2) друга група – фізичні особи-підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв: - не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб; - обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 5 000 000 гривень. Дія цього підпункту не поширюється на фізичних осіб - підриємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 68.31 КВЕД ДК 009:2010), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі фізичні особи - підприємці належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для такої групи; 2.3. При розрахунку загальної кількості осіб, які перебувають у трудових відносинах з платником єдиного податку - фізичною особою, не враховуються наймані працівники, які перебувають у відпустці у зв’язку з вагітністю і пологами та у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею передбаченого законодавством віку, а також працівники, призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період. При розрахунку середньооблікової кількості працівників застосовується визначення, встановлене Кодексом 2.4. Не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи – підприємці), які визначені в пункті 291.5 статті 291 Кодексу 3. Порядок визначення доходів та їх склад для платників єдиного податку першої - третьої груп 3.1. Доходом платника єдиного податку для фізичної особи-підприємця є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній згідно Кодексу. При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності; 3.2. До суми доходу платника єдиного податку включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг). Безоплатно отриманими вважаються товари (роботи, послуги), надані платнику єдиного податку згідно з письмовими договорами дарування та іншими письмовими договорами, укладеними згідно із законодавством, за якими не передбачено грошової або іншої компенсації вартості таких товарів (робіт, послуг) чи їх повернення, а також товари, передані платнику єдиного податку на відповідальне зберігання і використані таким платником єдиного податку. 3.3 Порядок визначення доходів та їх склад для платників визначається згідно статті 292 Кодексу 4. Ставки єдиного податку 4.1. Ставки єдиного податку для платників першої групи встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року (надалі - прожитковий мінімум), другої групи - у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (надалі - мінімальна заробітна плата), третьої групи - у відсотках до доходу (відсоткові ставки). 4.2. Фіксовані ставки єдиного податку встановлюються рішенням міської ради для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність на території Жидачівської міської ради, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць: 1) для першої групи платників єдиного податку - у межах до 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму; 2) для другої групи платників єдиного податку - у межах до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати 4.3. Суб’єктами підприємницької діяльності - фізичними особами, які відносяться до першої і другої груп платників податку, єдиний податок сплачується за ставками, встановленими міською радою. 4.4. У разі здійснення платниками єдиного податку першої і другої груп кількох видів господарської діяльності застосовується максимальний розмір ставки єдиного податку, встановлений для таких видів господарської діяльності. 4.5. У разі здійснення платниками єдиного податку першої і другої груп господарської діяльності на території більш як однієї сільської, селищної, міської ради об’єднаних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, застосовується максимальний розмір ставки єдиного податку, встановлений статтею 293 Податкового Кодексу України для відповідальної групи таких платників єдиного податку 4.6. Ставки єдиного податку встановлюється у відповідності до статті 293 підпункту 1, 2, 3,4,6,7,8 Кодексу 5. Податковий (звітний) період 5.1. Податковий (звітний) період визначається згідно статті 294 Кодексу . 5.2. Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку першої, другої та четвертої груп є календарний рік. 5.3. Податковий (звітний) період починається з першого числа першого місяця податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем останнього місяця податкового (звітного) періоду. Попередній податковий (звітний) рік для новоутворених сільськогосподарських товаровиробників - юридичних осіб - період з дня державної реєстрації до 31 грудня того ж року.
6. Порядок нарахування та строки сплати єдиного податку 6.1.Порядок нарахування та строки сплати єдиного податку визначаються статтею 295, пунктом 1,2 ,4, 5,6,7,8 Кодексу 6.2. Платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року 6.3. Нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності
7. Ведення обліку і складення звітності платниками єдиного податку 7.1.Строк та порядок подання звітності обчислення і сплату податку, для платників податку першої, другої груп, визначаються статтями 296 пунктом 1,2,4,5,6,7,8,9 статею 297 Кодексу 7.1.1. Платники єдиного податку першої і другої груп (фізичні особи - підприємці), які не є платниками податку на додану вартість, ведуть Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів. Форма книги обліку доходів, порядок її ведення затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Для реєстрації Книги обліку доходів такі платники єдиного податку подають до контролюючого органу за місцем обліку примірник Книги, у разі обрання способу ведення Книги у паперовому вигляді. 7.2. Платники єдиного податку першої та другої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду, в якій відображаються обсяг отриманого доходу, щомісячні авансові внески, визначені Кодексом. Така податкова декларація подається, якщо платник єдиного податку не допустив перевищення протягом року обсягу доходу, визначеного Кодексом, та/або самостійно не перейшов на сплату єдиного податку за ставками, встановленими для платників єдиного податку другої групи. . 8. Відповідальність платника єдиного податку 8.1. Платники єдиного податку несуть відповідальність відповідно до статті 300 Кодексу за правильність обчислення, своєчасність та повноту сплати сум єдиного податку, а також за своєчасність подання податкових декларацій.
ДОДАТОК 2
ЗАТВЕРДЖЕНО рішенням Жидачівської міської ради від __.__.2020 р. № _____
ДОДАТОК 3
ЗАТВЕРДЖЕНО рішенням Жидачівської міської ради від __.__.2020 р. № _____
АНАЛІЗ регуляторного впливу до проєкту рішення Жидачівської міської ради «Про встановлення фіксованих ставок єдиного податку для фізични осіб-підприємців, які здійснюють господарську діяльність на території Жидачівської міської ради»
I. Визначення проблеми
Проблеми, які пропонуються розв’язати та причини їх виникнення Розроблений проєкт рішення пропонується для прийняття Жидачівською міською радою відповідно до вимог діючого законодавства України з метою введення його в дію з 01.01.2021 року. На цей момент діє рішення Жидачівської міської ради від 20.06.2019р. №649 «Про встановлення фіксованих ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців, які здійснюють господарську діяльність на території Жидачівської міської ради, на 2020 рік», прийняте у відповідності до Податкового кодексу України. Відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України необхідно проводити щорічний перегляд розмірів ставок місцевих податків і зборів, що справляються у відповідності до чинного податкового законодавства, оскільки термін дії рішень про затвердження місцевих податків і зборів становить лише один бюджетний (плановий) рік, тобто один календарний рік (з 1 січня по 31 грудня) Згідно вимог статті 12.3.4. Податкового кодексу України рішення про встановлення фіксованих ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців, які здійснюють господарську діяльність на території Жидачівської міської ради, приймається до 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування цього податку.
Важливість проблеми. Викладена вище проблема справляє вплив на громадян-мешканців міста, на міську раду, до повноважень якої входить сприяння наповненню міського бюджету та виконання функцій органу місцевого самоврядування, зокрема реалізація заходів Програми економічного і соціального розвитку міста Жидачева Єдиний податок є важливим і одним з основних джерел доходів міського бюджету. У 2019 році в грошовому виразі він надійшов в сумі 9793,4 тис. грн, що становить 105,1 відсотка від планових податкових надходжень ( 9318,0 тис. грн) або 37,8 відсотка загального обсягу дохідної частини міського бюджету, які надійшли у 2019 році (доходи міського бюджету 24627,1тис. грн). На території міста Жидачева господарську діяльність здійснюють 407 суб’єктів господарювання, з них 51 – юридичні особи (%), 356 – фізичні особи-підприємці, які є суб’єктами малого підприємництва (%). З них платники єдиного податку першої групи – 47 осіб, другої групи – 169 особи.
Причини виникнення проблеми. У разі не прийняття рішення «Про встановлення фіксованих ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців, які здійснюють господарську діяльність на території Жидачівської міської ради , на 2021р. платники податку 1-2 груп сплачуватимуть податок за мінімальними ставками, що спричинить втрати дохідної частини бюджету, як наслідок не будуть профінансовані соціальні програми міста, а саме : - благоустрій міста (7 900,0 тис. грн) - виплата одноразової грошової матеріальної допомоги (500,0 тис.грн.) - поточний ремонт доріг (3 200,0 тис.грн)
Підтвердження важливості проблеми. Важливість проблеми при затверджені ставок єдиного податку для І-ІІ групи фізичних осіб-підприємців полягає в необхідності міського бюджету та спрямуванні отриманих від сплати податків коштів на вирішення соціальних проблем міста. Враховуючи вищенаведені аргументи, Жидачівською міською радою розробляється проєкт рішення «Про встановлення фіксованих ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців, які здійснюють господарську діяльність на території Жидачівської міської ради, на 2021 рік», який оприлюднюється на офіційному веб-сайті Жидачівської міської ради в мережі Інтернет www.meriya-zhydachiv.lviv.ua Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Обгрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів з огляду на вимоги Податкового кодексу України. А саме, у разі, якщо міська рада у термін до 15 липня не прийняла та не оприлюднила рішення про встановлення місцевих податків і зборів на наступний рік, такі податки справляються, виходячи з норм Податкового кодексу України, із застосуванням їх мінімальних ставок. Проєкт рішення міської ради розроблений у відповідності до діючого законодавства. Запропонований Жидачівською міською радою регуляторний акт безпосередньо впливатиме на фізичних осіб-підприємців, які є платниками єдиного податку першої та другої груп, оскільки ним встановлюються фіксовані ставки єдиного податку для фізичних осіб-підприємців, що здійснюють господарську діяльність на території Жидачівської міської ради. Для інших груп платників єдиного податку рішення міської ради не діятиме ІІ. Цілі державного регулювання Основними цілями запропонованого проєкту рішення у сфері державного регулювання є: - виконання вимог Податкового кодексу України в частині встановлення фіксованих ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців, які здійснюють господарську діяльність на території Жидачівської міської ради, і є платниками єдиного податку першої або другої групи; - забезпечення надходжень до дохідної частини міського бюджету м. Жидачева; - створення прозорих і рівних умов для здійснення фізичними особами-підприємцями господарської діяльності в рамках діючого законодавства України; - врегулювання правовідносин між Жидачівською міською радою та суб’єктами господарювання; - можливість фінансування заходів на реалізацію Програми економічного та соціального розвитку міста й інших міських цільових програм, що сприятиме покращенню якості життя мешканців міста; - забезпечення законодавчих норм і правил у діяльності фізичних осіб-підприємців та умов реалізації повноважень міської ради. ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей 1. Визначення альтернативних способів
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей Опис вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів держави, громадян та суб'єктів господарювання. Оцінка впливу на сферу інтересів держави
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання Альтернатива1,2,3
Оцінка сумарних витрат за альтернативами
IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілейВибір оптимального альтернативного способу здійснюється з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей. Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де: 4 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде); 3 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть); 2 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними); 1 - цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).
Таким чином обрано Альтернативу 3
V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми Розв’язання проблеми пропонується розв’язати шляхом прийняття рішення Жидачівської міської ради «Про встановлення фіксованих ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців, які здійснюють господарську діяльність на території Жидачівської міської ради, на 2021 рік», проєкт якого розроблений відповідно до вимог Податкового кодексу України, Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Прийняття запропонованого проєкту регуляторного акта здійснюватиметься у кілька етапів, а саме: - розроблення проєкту рішення та аналізу його регуляторного впливу робочою групою, відповідальною за підготовку проєкту регуляторного акта; - оприлюднення проєкту регуляторного акта разом із відповідним аналізом регуляторного впливу на офіційному веб-сайті Жидачівської міської ради; - отримання від постійної комісії Жидачівської міської ради з питань законності, взаємодії з громадськими формуваннями, регламенту і депутатської етики експертного висновку щодо регуляторного впливу розробленого проєкту регуляторного акта; - обговорення пакету документів на засіданні постійної комісії з питань бюджету, комунальної власності, економічного розвитку та інвестицій; - включення проєкту регуляторного акта в порядок денний сесії міської ради для прийняття відповідного рішення; - оприлюднення прийнятого регуляторного акта згідно вимог діючого законодавства. VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги Здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва). VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта Термін дії регуляторного акта необмежний, достатній для розв’язання проблеми та досягнення цілей державного регулювання і розроблений згідно діючого Законодавства України.Зміни і доповнення до регуляторного акта вноситимуться рішеннями Жидачівської міської ради в разі зміни діючого законодавства або результатів відстеження результативності регуляторного акта.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта Виходячи з цілей державного регулювання, визначених у другому розділі АРВ, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі фактичні та прогнозні статистичні показники:
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта Базове відстеження результативності здійснюватиметься до дати набрання чинності цього регуляторного акта. Повторне відстеження результативності планується здійснити через 1 рік після набуття чинності регуляторним актом. Періодичне відстеження здійснюватиметься кожні три роки. З огляду на показники результативності, визначені в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу, відстеження буде проводитись за допомогою статистичного методу та шляхом опитування. У рамках зазначених методів відстеження проведено аналіз звітності про виконання дохідної частини бюджету в частині інформації щодо розміру надходжень до міського бюджету, кількості осіб, на яких поширюватиметься дія акта, а також розміру коштів і часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання на виконання вимог акту. ДОДАТОК 1 до аналізу регуляторного впливу до проєкту рішення Жидачівської міської ради «Про встановлення фіксованих ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців, які здійснюють господарську діяльність на території Жидачівської міської ради, на 2021 рік»
Додаток 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта
1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб'єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період 4 березня по 3 квітня 2020 року.
2. Вимірювання впливу регулювання на суб'єктів малого підприємництва (мікро- та малі): - кількість суб'єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 226 (одиниць), у тому числі малого підприємництва 226 (одиниць) та мікропідприємництва 0 (одиниць); - питома вага суб'єктів малого підприємництва у загальній кількості суб'єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 (відсотків) (відповідно до таблиці "Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання" додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта). 3. Розрахунок витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання. Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання Державний орган, для якого здійснюється розрахунок адміністрування регулювання: Жидачівська ДПІ Стрийського управління ГУ ДФС у Львівській області (назва державного органу)
4. Розрахунок сумарних витрат суб'єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання На основі оцінки сумарних витрат малого підприємництва на виконання запланованого регулювання (за перший рік регулювання та за п'ять років) з метою вирівнювання питомої вартості адміністративного навантаження між суб'єктами великого, середнього та малого підприємництва пропонуються такі компенсаторні механізми наприклад, зміна періодичності надання звітів для малого чи мікропідприємництва, поріг за розміром суб'єкта чи його розміром річного обороту для виключення з-під регулювання, запровадження інших компенсаторів. Відповідні норми встановлені Податковим кодексом України і не можуть бути врегульовані на рівні місцевих рад. На основі запропонованих компенсаторів для суб'єктів малого підприємництва проводиться повторна оцінка витрат суб'єктів малого підприємництва для скорегованих процедур починаючи з пункту 2 цього додатка.
Міський голова Володимир ЛЕВКО
Додати коментар:
|