gototopgototop
    Про військову службу за контрактом (тут) ***   Місцезнаходження споруд для цивільного захисту населення: вул. І.Мазепи, 10 А (загальна площа 146 кв. м), вул. Друкарська, 6 (79,1 кв. м), вул. Друкарська, 8 (69,4 кв. м), вул. Я.Мудрого, 17 (23,8 кв. м), вул. Клубна, 1 (37,8 кв. м), вул. Клубна, 3 (37,8 кв. м), вул. М.Шашкевича, 9 (182,8 кв. м), вул. М.Шашкевича, 16 (100,7 кв. м), вул. М.Шашкевича, 17 (100 кв. м), вул. Грюнвальдська, 1 (76 кв. м), вул. Кобзарева, 8 (89,8 кв. м), вул. І.Франка, 40 (69 кв. м). ***   Посади "Родинне дерево" в м.Жидачеві (детальніше тут...) *** Місцеві податки і збори на території Жидачівської міської ради на 2021 рік: земельний податок (тут), орендна плата за землю (тут), податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (тут), єдиний податок (тут), туристичний збір (тут), транспортний податок (тут)

ВИБОРИ - 2020

vyboru-2015

Бюджет громадських ініціатив м.Жидачева


byudjet

Zhydachiv presentation

Presentation-Zhydachi-in-English

Стежками "Базиївки"

stegkamu-bazuivku

Для підписки на розсилку RSS новин введіть Ваш адрес електронної пошти:

Карти міста Жидачева

АРВ та проєкт рішення про встановлення ставок і пільг із сплати податку на нерухоме майно з 01.01.21 Друк
П'ятниця, 10 квітня 2020, 09:41

ПРОЄКТ РІШЕННЯ

 

__. __.2020                                                           № ___                                               м. Жидачів  

 

Про встановлення ставок та пільг із сплати

податку  на нерухоме  майно, відмінне від

земельної ділянки, на території Жидачівської

міської ради

 

           На виконання вимог Бюджетного та Податкового кодексу України, керуючися статтями 266 Податкового кодексу України, пунктом 24 частини першої статті 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, Жидачівська міська рада

 

В И Р І Ш И Л А:

 

  1. Установити на території Жидачівської міської ради:
    1. 1)ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, згідно з додатком 1 до цього рішення;
    2. 2)пільги для фізичних та юридичних осіб, надані відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України, за переліком згідно з додатком 2 до цього рішення.
  2. Затвердити Положення про порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Жидачівської міської ради згідно з додатком 3 до цього рішення.
  3. Оприлюднити це рішення в народному часописі „Новий час” та на офіційному веб-сайті Жидачівської міської ради.
  4. Це рішення набирає чинності з 01.01.2021 року.
  5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань бюджету, комунальної власності, економічного розвитку та інвестицій.

 

 

 

ДОДАТОК 1

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням Жидачівської міської

ради від __.__.2020 р. №

 

СТАВКИ

податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

 

Ставки встановлюються на 2021 рік та вводяться в дію з 01 січня 2021 року.

Адміністративно-територіальна одиниця, на яку поширюється дія рішення ради:

Код

області

Код

району

Код згідно з КОАТУУ

Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади

4600000000

4621500000

4621510100

Жидачівська міська рада

 

 

Класифікація будівель і споруд1

Ставки податку2

за 1 кв. метр

(відсотків розміру

мінімальної

заробітної плати)

 

код1

 

найменування1

для юридичних осіб

для

фізичних

осіб

 

11

 

БУДІВЛІ ЖИТЛОВІ

 

111

 

Будинки одноквартирні

1110

Будинки одноквартирні

1110.1

Будинки одноквартирні масової забудови

0,05

0,05

1110.2

Котеджі та будинки одноквартирні підвищеної комфортності

0,1

0,1

1110.3

Будинки садибного типу

0,05

0,05

1110.4

Будинки дачні та садові

0,05

0,05

112

Будинки з двома та більше квартирами

1121

Будинки з двома квартирами

1121.1

Будинки двоквартирні масової забудови

0,05

0,05

1121.2

Котеджі та будинки двоквартирні підвищеної комфортності

0,1

0,1

1122

Будинки з трьома та більше квартирами

1122.1

Будинки багатоквартирні масової забудови

0,05

0,05

1122.2

Будинки багатоквартирні підвищеної комфортності, індивідуальні

0,1

0,1

1122.3

Будинки житлові готельного типу

0,05

0,05

113

Гуртожитки

1130.1

Гуртожитки для робітників та службовців

х

х

1130.2

Гуртожитки для студентів вищих навчальних закладів

х

х

1130.3

Гуртожитки для учнів навчальних закладів

х

х

1130.4

Будинки-інтернати для людей похилого віку та інвалідів

х

х

1130.5

Будинки дитини та сирітські будинки

х

х

1130.6

Будинки для біженців, притулки для бездомних

х

х

1130.9

Будинки для колективного проживання інші

х

х

 

12

 

БУДІВЛІ НЕЖИТЛОВІ

 

121

 

Готелі, ресторани та подібні будівлі

1211

Будівлі готельні

1211.1

Готелі

0,1

0,1

1211.2

Мотелі

0,1

0,1

1211.3

Кемпінги

0,1

0,1

1211.4

Пансіонати

0,1

0,1

1211.5

Ресторани та бари

0,1

0,1

1212

Інші будівлі для тимчасового проживання

1212.1

Туристичні бази та гірські притулки

0,1

0,1

1212.2

Дитячі та сімейні табори відпочинку

х

х

1212.3

Центри та будинки відпочинку

0,1

0,1

1212.9

Інші будівлі для тимчасового проживання, не класифіковані раніше

0,1

0,1

122

Будівлі офісні

1220

Будівлі офісні

1220.1

Будівлі органів державного та місцевого управління

х

х

1220.2

Будівлі фінансового обслуговування

0,1

0,1

1220.3

Будівлі органів правосуддя

х

х

1220.5

Адміністративно-побутові будівлі промислових підприємств

0,1

0,1

1220.9

Будівлі для конторських та адміністративних цілей інші

0,1

0,1

123

Будівлі торговельні

1230

Будівлі торговельні

1230.1

Торгові центри, універмаги, магазини

0,1

0,1

1230.2

Криті ринки, павільйони та зали для ярмарків

0,1

0,1

1230.3

Станції технічного обслуговування автомобілів

0,1

0,1

1230.4

Їдальні, кафе, закусочні тощо

0,1

0,1

1230.5

Бази та склади підприємств торгівлі і громадського харчування

0,1

0,1

1230.6

Будівлі підприємств побутового обслуговування

0,1

0,1

1230.9

Будівлі торговельні інші

0,1

0,1

124

Будівлі транспорту та засобів зв’язку

1241

Вокзали, аеровокзали, будівлі засобів зв’язку та пов’язані з ними будівлі

1241.1

Автовокзали та інші будівлі автомобільного транспорту

0,1

0,1

1241.2

Вокзали та інші будівлі залізничного транспорту

0,1

0,1

1241.7

Будівлі центрів радіо- та телевізійного мовлення, телефонних станцій, телекомунікаційних центрів тощо

0,1

0,1

1241.9

Будівлі транспорту та засобів зв’язку інші

0,1

0,1

1242

Гаражі

1242.1

Гаражі наземні

0,05

0,05

1242.2

Гаражі підземні

0,05

0,05

1242.3

Стоянки автомобільні криті

0,05

0,05

1242.4

Навіси для велосипедів

0,05

0,05

125

Будівлі промислові та склади

1251

Будівлі промислові

1251.1

Будівлі підприємств машинобудування та металообробної промисловості

х

0,1

1251.4

Будівлі підприємств легкої промисловості

х

0,1

1251.5

Будівлі підприємств харчової промисловості

х

0,1

1251.6

Будівлі підприємств медичної та мікробіологічної промисловості

х

0,1

1251.7

Будівлі підприємств лісової, деревообробної та целюлозно-паперової промисловості

х

0,1

1251.8

Будівлі підприємств будівельної індустрії, будівельних матеріалів та виробів, скляної та фарфоро-фаянсової промисловості

х

0,1

1251.9

Будівлі інших промислових виробництв, включаючи поліграфічне

х

0,1

1252

Резервуари, силоси та склади

1252.1

Резервуари для нафти, нафтопродуктів та газу

х

0,1

1252.2

Резервуари та ємності інші

х

0,1

1252.3

Силоси для зерна

х

0,1

1252.4

Силоси для цементу та інших сипучих матеріалів

х

0,1

1252.5

Склади спеціальні товарні

х

0,1

1252.6

Холодильники

х

0,1

1252.7

Складські майданчики

х

0,1

1252.8

Склади універсальні

х

0,1

1252.9

Склади та сховища інші

х

0,1

126

Будівлі для публічних виступів, закладів освітнього, медичного та оздоровчого призначення

1261

Будівлі для публічних виступів

1261.1

Театри, кінотеатри та концертні зали

0,05

0,05

1261.2

Зали засідань та багатоцільові зали для публічних виступів

0,05

0,05

1261.4

Казино, ігорні будинки

1,0

1,0

1261.5

Музичні та танцювальні зали, дискотеки

0,05

0,05

1261.9

Будівлі для публічних виступів інші

0,05

0,05

1262

Музеї та бібліотеки

1262.1

Музеї та художні галереї

х

х

1262.2

Бібліотеки, книгосховища

х

х

1262.5

Будівлі архівів

0,05

0,05

1263

Будівлі навчальних та дослідних закладів

1263.3

Будівлі шкіл та інших середніх навчальних закладів

х

х

1263.4

Будівлі професійно-технічних навчальних закладів

х

х

1263.5

Будівлі дошкільних та позашкільних навчальних закладів

х

х

1264

Будівлі лікарень та оздоровчих закладів

1264.1

Лікарні багатопрофільні територіального обслуговування, навчальних закладів

х

х

1264.2

Лікарні профільні, диспансери

х

х

1264.3

Материнські та дитячі реабілітаційні центри, пологові будинки

х

х

1264.4

Поліклініки, пункти медичного обслуговування та консультації

х

х

1264.9

Заклади лікувально-профілактичні та оздоровчі інші

х

х

1265

Зали спортивні

1265.1

Зали гімнастичні, баскетбольні, волейбольні, тенісні тощо

0,05

0,05

1265.2

Басейни криті для плавання

0,05

0,05

1265.9

Зали спортивні інші

0,05

0,05

127

Будівлі нежитлові інші

1271

Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства

1271.1

Будівлі для тваринництва

х

х

1271.2

Будівлі для птахівництва

х

х

1271.3

Будівлі для зберігання зерна

х

х

1271.4

Будівлі силосні та сінажні

х

х

1271.5

Будівлі для садівництва, виноградарства та виноробства

х

х

1271.6

Будівлі тепличного господарства

х

х

1271.7

Будівлі рибного господарства

х

х

1271.8

Будівлі підприємств лісівництва та звірівництва

х

х

1271.9

Будівлі сільськогосподарського призначення інші

х

х

1272

Будівлі для культової та релігійної діяльності

1272.1

Церкви, собори, костьоли, мечеті, синагоги тощо

х

х

1272.2

Похоронні бюро та ритуальні зали

х

х

1272.3

Цвинтарі та крематорії

х

х

1273

Пам’ятки історичні та такі, що охороняються державою

1273.1

Пам’ятки історії та архітектури

х

х

1273.2

Археологічні розкопки, руїни та історичні місця, що охороняються державою

0,05

0,05

1273.3

Меморіали, художньо-декоративні будівлі, статуї

х

х

1274

Будівлі інші, не класифіковані раніше

1274.1

Казарми Збройних Сил

х

х

1274.2

Будівлі поліцейських та пожежних служб

х

х

1274.3

Будівлі виправних закладів, в’язниць та слідчих ізоляторів

х

х

1274.4

Будівлі лазень та пралень

0,05

0,05

1274.5

Будівлі з облаштування населених пунктів

0,05

0,05

ДОДАТОК 2

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням Жидачівської міської

ради від __.__.2020 р. №

 

 

ПЕРЕЛІК

пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України, із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки1

 

Пільги встановлюються на 2021 рік та вводяться в дію з 01 січня 2021 року.

Адміністративно-територіальна одиниця, на яку поширюється дія рішення ради:

Код

області

Код

району

Код згідно з КОАТУУ

Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади

4600000000

4621500000

4621510100

Жидачівська міська рада

 

 

з/п

 

Група платників, категорія/класифікація будівель і споруд

Розмір пільги

(відсотків суми

податкового зобов’язання

за рік)

 

 

 

1.

Будівлі житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями)

100

2.

Будівлі нежитлові інші ( 1274.1-3)

100

 

 

ДОДАТОК 3

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням Жидачівської міської

ради від __.__ 2020 р. №

 

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

про порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Жидачівської міської ради

 

1. Загальні положення

1.1. Положення про порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Жидачівської міської ради (надалі – Положення) розроблене на виконання вимог статтей 7, 12 Податкового кодексу України та з дотриманням критеріїв, встановлених розділом ХІІ «Податок на майно» цього Кодексу.

 

2. Платники податку

2.1. Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

2.2. Визначення платників податку в разі перебування об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб:

а) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;

б) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;

в) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.

 

3. Об’єкт оподаткування

            3.1. Об'єктом оподаткування є об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

            3.2. Не є об'єктом оподаткування об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, визначені підпунктом 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України.

 

4. База оподаткування

4.1. Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

4.2. База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

4.3. База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.

 

5. Пільги із сплати податку

5.1. База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

5.2. Пільги з податку, що сплачується на території Жидачівської міської ради, з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями), встановлюються рішенням Жидачівської міської ради.

Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, для фізичних осіб визначаються виходячи з їх майнового стану та рівня доходів.

Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів нежитлової нерухомості, встановлюються залежно від майна, яке є об’єктом оподаткування.

 

6. Ставка податку

6.1. Ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням Жидачівської міської ради, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

 

7. Податковий період

7.1. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

 

8. Порядок обчислення суми податку

8.1. Обчислення суми податку здійснюється відповідно до пунктів 266.7, 266.8 статті 266 Податкового кодексу України.

 

9. Порядок сплати податку

9.1. Порядок сплати податку визначається пунктом 266.9 статті 266 Податкового кодексу України.

9.2. Податок сплачується за місцем розташування об'єкта/ об’єктів оподаткування і зарахування до місцевого бюджету відповідно до пункту 266.9 статті 266 згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

 

10. Строки сплати податку

10.1. Податкове зобов’язання за звітний рік з податку сплачується:

а) фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

б) юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

10.2. У разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове/податкові повідомлення-рішення у встановлені строки, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої Податковим кодексом України за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання.

10.3. Податкове зобов’язання з цього податку може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених Податковим кодексом України.

 

 

Секретар міської ради                                         Ольга ЛЕШКОВ’ЯТ

 

 

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проєкту рішення Жидачівської міської ради

«Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Жидачівської міської ради »

 

I. Визначення проблеми

Податковим кодексом України встановлено перелік місцевих податків і зборів, до якого входить податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Розроблений проєкт рішення пропонується для прийняття Жидачівською міською радою відповідно до вимог діючого законодавства України з метою введення його в дію з 01.01.2021 року.

На цей момент діє рішення Жидачівської міської ради від 20.06.2019 р. № 644 «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Жидачівської міської ради на 2020 рік», прийняте на виконання повноважень щодо встановлення місцевих податків і зборів у відповідності до вимог Податкового кодексу України.

Враховуючи вимоги статті 12.3.3. Податкового кодексу рішення про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Жидачівської міської ради приймається до 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування цього податку.

Жидачівська міська рада в рамках, визначених Бюджетним та Податковим кодексами України, повинна до 1 липня 2020 року прийняти рішення про встановлення місцевих податків та зборів на наступний 2021 рік з визначенням обов’язкових елементів, встановлених положеннями Податкового кодексу України для відповідного місцевого податку чи збору.

Зважаючи на вище наведене, на виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» пропонується проєкт рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Жидачівської міської ради на 2021 рік», який підлягає аналізу регуляторного впливу.

Аналіз регуляторного впливу містить обґрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття проєкту рішення - регуляторного акта, аналіз впливу, який справлятиме регуляторний акт на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави, а також обґрунтування відповідності проеєту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики

         За даними звіту Жидачівської міської ради про виконання дохідної частини бюджету платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для яких ставки регулюються рішенням міської ради, сплатили до міського бюджету у 2019 році 345,4 тис. гривень. На 2020 рік передбачено поступлення в сумі 455,9 тис. грн, на 2021 рік спрогнозовано - 482,8 тис. грн з урахуванням підвищення мінімальної заробітної плати.

Необхідно зазначити, що ставки зі сплати податку за нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Жидачівської міської ради на 2021 рік пропонуються на рівні минулого 2020 року. Сума цього виду податку, який поступатиме до дохідної частини бюджету м. Жидачева збільшуватиметься у 2021 році за рахунок підвищення розміру мінімальної заробітної плати.

Причини виникнення проблеми

       У разі неприйняття рішення про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, податок буде справлятися по мінімальним ставкам, що спричинить втрати дохідної частини бюджету міста Жидачева в сумі 482,8 тис. грн. Як наслідок не буде профінансовано один із очікуваних видатків та соціальних програм міста, а саме:

-          благоустрій міста (7900,0 тис. грн);

-          утримання та розвиток автомобільних доріг міста (3200,0 тис. грн);

-          виплата одноразової грошової матеріальної допомоги малозабезпеченим верствам населення міста та учасникам АТО-ООС (500,0 тис. грн);

-          інші видатки та заходи.

 

Підтвердження важливості проблеми

Важливість проблеми при затвердженні податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, полягає в необхідності наповнення міського бюджету та спрямування отриманих коштів від сплати податку на вирішення соціальних проблем територіальної громади та покращення інфраструктури міста.

Враховуючи вищевикладене, робочою групрю Жидачівської міської ради розроблено проєкт регуляторного акта – проєкт рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Жидачівської міської ради ».

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

V

Держава

V

Суб'єкти господарювання,

V

у тому числі суб'єкти малого підприємництва*

V

Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до Податкового кодексу України є виключно компетенцією органів місцевого самоврядування.

Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів з огляду на вимоги Податкового кодексу України. А саме, у разі, якщо міська рада у термін до 1 липня 2020 року не прийняла та до 15 липня 2020 року не оприлюднила рішення про встановлення місцевих податків та зборів на наступний рік, такі податки справляються, виходячи з норми Податкового кодексу України, із застосуванням їх мінімальних ставок та без застосування відповідних коефіцієнтів, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.

II. Цілі державного регулювання

Проект регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі. Проект рішення розроблено з ціллю:

ü  виконання вимог чинного законодавства;

ü  здійснення планування та прогнозування надходжень від податку на нерухоме майно при формуванні бюджету;

ü  врегулювання правовідносин між Жидачівською міською радою та суб’єктами господарювання і власниками нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки;

ü  встановлення ставок місцевого податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, які б дозволили збільшити надходження до міського бюджету для виконання заходів Програми економічного та соціального розвитку міста, інших міських цільових програм;

ü  забезпечення своєчасного надходження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

ü  встановлення пільги щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

По закінченню 2020 року рішення про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Жидачівської міської ради втратить чинність як таке, що відповідно до діючого законодавства не застосовується в наступному бюджетному (плановому) періоді.

Відповідно до статті 12 Податкового кодексу у разі, якщо міська рада не прийняла рішення про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що є обов’язковим згідно з нормами цього Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок.

Очікувані втрати дохідної частини міського бюджету в результаті неприйняття рішення на 2021 рік складатимуть 482,8 тис. грн.

Це не дозволить профінансувати заходи Програми економічного та соціального розвитку міста, зокрема проведення робіт з благоустрою, утримання та ремонт доріг, об’єктів комунальної власності, надання матеріальної допомоги учасникам АТО-ООС та малозабезпеченим мешканцям міста тощо.

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговоренні проєкту рішення.

До бюджету міста надійде 482,8 тис. грн, що дозволить профінансувати заходи Програми економічного та соціального розвитку міста, інших міських цільових програм.

Альтернатива 3

Встановлення максимальних ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2021 рік.

Установлення максимальної ставки податку для об’єктів житлової та /або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та /або юридичних осіб, забезпечить надходження до бюджету, упорядкує відносини між органами місцевого самоврядування та громадянами, суб’єктами господарювання. Але, при цьому збільшується податкове навантаження на платників податку. В цьому випадку можливе значне перевиконання дохідної частини міського бюджету, але у зв’язку з надмірним податковим навантаженням буде виникати заборгованість зі сплати податку і як наслідок, закриття суб’єктів підприємницької діяльності, зменшення кількості робочих місць, виникнення податкового боргу та соціальної напруги серед населення

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Опис вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів держави, громадян та суб'єктів господарювання.

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

Можливо, покращиться інвестиційна привабливість території через мінімальні ставки податку на нерухоме майно

По закінченню 2020 року рішення про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Жидачівської міської ради втратить чинність як таке, що відповідно до діючого законодавства не застосовується в наступному бюджетному (плановому) періоді.

Відповідно до статті 12 Податкового кодексу у разі, якщо міська рада не прийняла рішення про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що є обов’язковим згідно з нормами цього Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок.

Проте це негативно вплине на планові показники дохідної частини міського бюджету.

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення.

Дозволить наповнювати місцевий бюджет.

Витрати повязані з підготовкою регуляторного акта та процедур з його опублікування

Альтернатива 3

Максимальні ставки податку спричинять додаткові надходження міського бюджету, які можливо спрямувати на соціально економічний розвиток міста.

Витрати пов’язані із підготовкою АРВ та його офіційним публікуванням в ЗМІ.

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

 Фізичні особи – платники податку будуть сплачувати податок за мінімальними ставками.

Сплата податку у 2021 році, відповідно до Податкового кодексу, буде здійснюватися за мінімальними ставками, що зменшить надходження до міського бюджету.

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта

За рахунок надходжень від сплати податку здійснюватиметься реалізація заходів відповідно до потреб громади.

Встановлення пільг по сплаті податку для окремих категорій громадян.

Застосування  прозорого механізму справляння податку.

Обов’язкова сплата податку згідно рішення міської ради, прийнятого у відповідності до податкового законодавства. Очікувана сплата податку за запропонованими ставками в сумі 109,1 тис. гривень.

Альтернатива 3

Вирішення більшої кількості соціальних проблем міста за рахунок зростання дохідної частини міського бюджету.

Надмірне податкове навантаження.

Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

0

0

0

378

378

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

0

0

100

Х

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

Субєкти господарювання – платники податку у 2021 році будуть сплачувати податок за мінімальними ставками.

Х

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта

Застосування  прозорого механізму справляння податку. Встановлення пільг по сплаті податку для окремих категорій громадян.

Вдосконалить відносини між міською радою, органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання, пов’язаних зі справлянням податку

Обовязкова сплата податку згідно рішення міської ради, прийнятого у відповідності до податкового законодавства. Очікувана сплата податку за запропонованими ставками в сумі 373,7 тис. грн.

Альтернатива 3

Відсутні

Надмірне податкове навантаження, яке може спричинити податковий борг та занепад малого та середнього бізнесу, який провадить діяльність на території міста.

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1 «Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)» Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта")

0

Альтернатива 2 «Прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим кодексом України, із збільшенням ставок податку для юридичних осіб та розширенням пільг для незахищених верств населення» Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта")

0

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

2

- цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково    

Суб’єкти господарювання будуть сплачувати податок за мінімальними ставками. Зменшаться надходження до міського бюджету.

Для фізичних осіб – платників податку на нерухоме майно у 2021 році будуть діяти мінімальні ставки податку.  

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта

4

-цілі прийняття регуляторного акта,які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде)

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей. Очікувана сплата податку за запропонованими ставками складатиме в сумі 482,8 тис. грн.

Альтернатива 3

2 - цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема зменшиться, проте деякі критичні її аспекти залишаться невирішеними)

Альтернатива 3 дозволяє частково досягнути поставлених цілей (проблема значно зменшиться, однак, деякі важливі критичні аспекти залишаться не вирішеними). Надмірне податкове навантаження на суб’єктів господарювання знівелює вигоди від значного збільшення дохідної частини міського бюджету, і як наслідок виникне зворотній ефект в результаті якого зменшення надходжень до міського бюджету. Балансу інтересів досягнуто не буде

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

 Суб’єкти господарювання – платники податку у 2021 році будуть сплачувати податок за мінімальними ставками.

Зменшення надходжень у місцевий бюджет.

Платники податку у 2021 році будуть сплачувати податок за мінімальними ставками, що не сприятиме наповненню міського бюджету в можливих обсягах.

Очікувані втрати міського бюджету в результаті неприйняття рішення на 2021 рік складатимуть 482,8 тис. грн, що не дозволить профінансувати заходи Програми економічного та соціального розвитку. 

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта

Застосування  прозорого механізму справляння податку.

Збільшення поступлень до міського бюджету.

Можливість реалізації заходів Програми економічного та соціального розвитку міста, інших міських цільових програм

Суб’єкти господарювання та фізичні особи будуть платити податок за ставками згідно рішення Жидачівської міської ради. Очікувана сплата податку складатиме 482,8 тис. грн.

Зменшення надходжень на суму пільг у місцевий бюджет.

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики.

Затвердження цього регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

 Платники податку у 2021 році будуть сплачувати податок за мінімальними ставками та втрачають додаткові пільги. Зменшаться надходження до місцевого бюджету.

Х 

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики.

Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

Зміни у Податковому кодексі України, зниження платоспроможності платників податків, зменшення кількості суб’єктів господарювання.

Політична та економічна ситуація в країні.

Таким чином, для реалізації обрано Альтернативу 2 – встановлення економічно-обґрунтованих ставок податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, що є посильними для платників податків та забезпечить джерела наповнення дохідної частини бюджету Жидачівської міської ради.

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Розв’язання проблеми пропонується розв’язати шляхом прийняття рішення Жидачівської міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку   на нерухоме   майно,   відмінне   від земельної ділянки, на території Жидачівської міської ради на 2021 рік», проект якого розроблений відповідно до вимог Податкового кодексу України, Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Прийняття запропонованого проекту регуляторного акта здійснюватиметься у кілька етапів, а саме:

- розроблення проекту рішення та аналізу його регуляторного впливу робочою групою, відповідальною за підготовку проекту регуляторного акта;

             - проведення консультацій з суб’єктами господарювання;

- оприлюднення проекту регуляторного акта разом із відповідним аналізом регуляторного впливу на офіційному веб-сайті Жидачівської міської ради;

- отримання від постійної комісії Жидачівської міської ради з питань законності, взаємодії з громадськими формуваннями, регламенту і депутатської етики експертного висновку щодо регуляторного впливу розробленого проекту регуляторного акта;

- отримання пропозицій по удосконаленню проекту рішення від Державної регуляторної служби України;

- обговорення пакету документів на засіданні постійної комісії з питань бюджету, комунальної власності, економічного розвитку та інвестицій;

- прийняття рішення у встановленому законодавством порядку;

- включення проєкту регуляторного акта в порядок денний сесії міської ради для прийняття відповідного рішення;

- оприлюднення прийнятого регуляторного акта згідно вимог діючого законодавства.

- проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

               Здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва).

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Термін дії регуляторного акта необмежний, достатній для розв’язання проблеми та досягнення цілей державного регулювання і розроблений згідно діючого Законодавства України.

Зміни і доповнення до регуляторного акта вноситимуться рішеннями Жидачівської міської ради в разі зміни діючого законодавства або результатів відстеження результативності регуляторного акта.

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Виходячи з цілей державного регулювання, визначених у другому розділі АРВ, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі фактичні та прогнозні статистичні показники:

Назва показника

2021 р.

 

2022 р.

 

2023 р.

 

Нараховано плату з фізичних осіб в місцевий бюджет (тис. грн.)

109,1

115,5

 

122,1

Кількість фізичних осіб

315

315

315

Нараховано плату з юридичних осіб в місцевий бюджет (тис. грн.)

373,7

395,7

418,3

Кількість юридичних осіб

63

63

63

Витрати суб’єктів малого підприємництва на адміністративні процедури щодо виконання регулювання та звітування (тис. грн.)

69,6

 

 

73,7

 

 

77,9

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акта

Проект рішення оприлюднюється на офіційному веб-сайті Жидачівської міської ради

www.meriya-zhydachiv.lviv.ua

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Базове відстеження результативності здійснюватиметься до дати набрання чинності цього регуляторного акта. Повторне відстеження результативності планується здійснити через 1 рік після набуття чинності регуляторним актом. Періодичне відстеження здійснюватиметься кожні три роки.

       З огляду на показники результативності, визначені в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу, відстеження буде проводитись за допомогою статистичного методу та шляхом опитування.

       У рамках зазначених методів відстеження проведено аналіз звітності про виконання дохідної частини бюджету в частині інформації щодо розміру надходжень до міського бюджету, кількості осіб, на яких поширюватиметься дія акта, а також розміру коштів і часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання на виконання вимог акту.

 

 

Міський голова                                                   Володимир ЛЕВКО

ДОДАТОК 1

до аналізу регуляторного впливу до

   проєкту рішення Жидачівської міської ради

«Про встановлення ставок та пільг із сплати податку

на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки,

на території Жидачівської міської ради, на 2021 рік»

 

Додаток 4

                         до Методики проведення аналізу

впливу регуляторного акта

 

ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб'єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 28 лютого до 24 березня 2020 року.

Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Робочі зустрічі

7

Отримання інформації

2

Круглі столи

16

Отримання інформації та пропозицій

2. Вимірювання впливу регулювання на суб'єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

-          кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 205 (одиниць), у тому числі малого підприємництва 0 (одиниць) та мікропідприємництва 205 (одиниць);

-          питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 (відсотків) (відповідно до таблиці "Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання" додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).

3. Розрахунок витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п'ять років

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

 0

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

 0

5

Інші процедури (уточнити) (сплата податку)

1277,2

1277,2

6386,0

6

Разом, гривень
Формула:
(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

1277,2

Х

6386,0

7

Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

378

378

       378 

8

Сумарно, гривень

482 800,0

Х

2414 000,0

Оцінка вартості адміністративних процедур суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання
Формула:
витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм

0,5 год.*28,31 грн (мінімальна заробітна плата у погодинному розмірі з 01.01.2020 року)*1 = 14,26 грн

14,26 

71,3

10

Процедури організації виконання вимог регулювання
Формула:
витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб'єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур

1 год*28,31*1 = 28,31 грн 

28,31

141,6 

11

Процедури офіційного звітування
Формула:
витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб'єктів, що користуються формами засобів - окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв'язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік

(0,4 год. + 0,3 год. +

1 год. + 0,2 год.)*

28,31*1*4 =

113,24 грн

113,2

566,0 

12

Інші процедури (уточнити)

13

Разом, гривень
Формула:
(сума рядків 9 + 10 + 11 +)

155,81

Х

778,9

14

Кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

378

378

378

15

Сумарно, гривень
Формула:
відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)

58896,18 

Х

   294424,2 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва

           Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.

4. Розрахунок сумарних витрат суб'єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Показник

Перший рік регулювання (стартовий)

За п’ять років

1

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

482 800,0

2414 000,0

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

58896,18

294424,2

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

59378,98

2708424,2

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва

0,0

0,0

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

59378,98

2708424,2

5. Розроблення корегуючих (помякшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

На основі оцінки сумарних витрат малого підприємництва на виконання запланованого регулювання (за перший рік регулювання та за п’ять років) з метою вирівнювання питомої вартості адміністративного навантаження між суб’єктами великого, середнього та малого підприємництва пропонуються такі компенсаторні механізми наприклад, зміна періодичності надання звітів для малого чи мікропідприємництва, поріг за розміром суб’єкта чи його розміром річного обороту для виключення з-під регулювання, запровадження інших компенсаторів.

Відповідні норми встановлені Податковим кодексом України і не можуть бути врегульовані на рівні місцевих рад.

На основі запропонованих компенсаторів для суб'єктів малого підприємництва проводиться повторна оцінка витрат суб'єктів малого підприємництва для скорегованих процедур починаючи з пункту 2 цього додатка.

Показник

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за перший рік, гривень

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за п'ять років, гривень

Заплановане регулювання

59378,98

2708424,2

За умов застосування компенсаторних механізмів для малого підприємництва

-

-

Сумарно: зміна вартості регулювання малого підприємництва

59378,98

2708424,2

 

Таким чином, Жидачівська міська рада не має повноважень щодо встановлення пом’якшувальних заходів з адміністративних процедур з регулювання. Застосування даних заходів можливе тільки за умов внесення змін до податкового законодавства України.

 

 

 

Міський голова                                                    Володимир ЛЕВКО

 

 

Додати коментар: