АРВ та проєкт рішення про встановлення ставок і пільг із сплати земельного податку з 01.01.2022 р. |
![]() |
Четвер, 15 квітня 2021, 18:10 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
УКРАЇНА ЖИДАЧІВСЬКА МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
сесія VIII скликання 2020-2025 рр.
Р І Ш Е Н Н Я ПРОЄКТ РІШЕННЯ __. __.2021 № ___ м. Жидачів
Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Жидачівської міської територіальної громади
На виконання вимог Бюджетного та Податкового кодексів України, керуючись статтями 7, 10, 12, підпунктом 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 та пунктом 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, частиною 1 статті 3 Бюджетного кодексу України, пунктом 24 частини 1 статті 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, Жидачівська міська рада В И Р І Ш И Л А:
1. Установити на території Жидачівської міської територіальної громади: 1) ставки земельного податку згідно з додатком 1 до цього рішення; 2) пільги для фізичних та юридичних осіб, надані відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, за переліком згідно з додатком 2 до цього рішення. 2. Затвердити Положення про порядок обчислення та сплати земельного податку на території Жидачівської міської ради згідно з додатком 3 до цього рішення. 3. Оприлюднити це рішення в часописі „Новий час” та на офіційному вебсайті Жидачівської міської ради. 4. Це рішення набирає чинності з 01.01.2022 року. 5. Рішення 42 сесії сьомого скликання 2015 – 2020 рр. Жидачівської міської ради №841 від 9 липня 2020 року «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Жидачівської міської ради» визнати таким , що втрачає чинність з дня набрання чинності цього рішення. 6. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань бюджету, комунальної власності, економічного розвитку та інвестицій.
ДОДАТОК 1 ЗАТВЕРДЖЕНО рішенням Жидачівської міської ради від __.__.2021 р. № ___
СТАВКИ земельного податку1
Ставки встановлюються та вводяться в дію з 01 січня 2022 року. Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти Жидачівської міської територіальної громади, на які поширюється дія рішення ради:
Примітка. 1 Ставки податку встановлюються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, статей 274 і 277 Податкового кодексу України і зазначаються десятковим дробом з трьома (у разі потреби чотирма) десятковими знаками після коми.
2 Земельні ділянки, що класифікуються за кодами цього підрозділу, звільняються/можуть звільнятися повністю або частково від оподаткування земельним податком відповідно до норм статей 281-283 Податкового кодексу України. ДОДАТОК 2 ЗАТВЕРДЖЕНО рішенням Жидачівської міської ради від __.__.2021 р. № ___
ПЕРЕЛІК пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, із сплати земельного податку1
Пільги встановлюються та вводяться в дію з 01 січня 2022 року. Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти Жидачівської міської територіальної громади, на які поширюється дія рішення ради:
Примітка. 1 Пільги визначаються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, статей 281 і 282 Податкового кодексу України. У разі встановлення пільг, відмінних на територіях різних населених пунктів адміністративно-територіальної одиниці, за кожним населеним пунктом пільги затверджуються окремо. 2 Пільга від сплати податку за земельні ділянки поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм: для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 20000 кв.м; для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більше як 2500 кв.м, в селищах – не більш як 1500 кв.м, в містах - не більш як 1000 кв.м; для індивідуального дачного будівництва - не більш як 1000 кв.м; для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 100 кв. м; для ведення садівництва - не більш як 1200 кв.м ДОДАТОК 3 ЗАТВЕРДЖЕНО рішенням Жидачівської міської ради від __.__.2021 р. № ___
П О Л О Ж Е Н Н Я про порядок обчислення та сплати земельного податку на території Жидачівської міської територіальної громади
1. Загальні положення 1.1. Положення про порядок обчислення та сплати земельного податку на території Жидачівської міської територіальної громади (надалі – Положення) розроблене на виконання вимог статтей 7, 12 Податкового кодексу України та з дотриманням критеріїв, встановлених розділом ХІІ «Податок на майно» цього Кодексу.
2. Платники податку 2.1. Платниками земельного податку є: 2.1.1. власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); 2.1.2. землекористувачі. 2.2. Платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на майно в частині земельного податку за земельні ділянки, що використовуються платниками єдиного податку першої – третьої груп для провадження господарської діяльності (крім діяльності з надання земельних ділянок та/або нерухомого майна, що знаходиться на таких земельних ділянках, в оренду (найм, позичку) та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва (згідно пункту 297.1 статті 297 Податкового кодексу України).
3. Об'єкти оподаткування земельним податком 3.1. Об'єктами оподаткування є: 3.1.1. земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; 3.1.2. земельні частки (паї), які перебувають у власності.
4. База оподаткування земельним податком 4.1. Базою оподаткування є: 4.1.1. нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації; 4.2. Рішення ради щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється Жидачівською міською радою до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
5. Оподаткування земельних ділянок, наданих на землях лісогосподарського призначення (незалежно від місцезнаходження), земельним податком 5.1. Податок за лісові землі складається із земельного податку та рентної плати, що визначається податковим законодавством. 5.2. Ставки податку за один гектар нелісових земель, які надані у встановленому порядку та використовуються для потреб лісового господарства, встановлюються рішенням Жидачівської міської ради відповідно до Податкового кодексу України. 5.3. Ставки податку за один гектар лісових земель встановлюються відповідно до Податкового кодексу України.
6. Ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) 6.1. Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється рішенням Жидачівської міської ради у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для лісових земель - не більше 0,1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки. 6.2. Ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності).
оцінку яких не проведено 7.1. Ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів або в межах населених пунктів, встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області, а для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області, а для лісових земель – не більше 0,1 відсотка від нормативної грошової оцінки площі ріллі по області.
8. Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб 8.1. Від сплати податку звільняються: 8.1.1. особи з інвалідністю першої і другої групи; 8.1.2. фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; 8.1.3. пенсіонери (за віком); 8.1.4. ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”. 8.1.5. фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. 8.2. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб пунктом 8.1. цього розділу, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм: 8.2.1. для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 20000 кв.м; 8.2.2. для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 2500 кв.м, в селищах - не більш як 1500 кв.м, в містах - не більш як 1000 кв.м; 8.2.3. для індивідуального дачного будівництва - не більш як 1000 кв.м; 8.2.4. для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 100 кв.м; 8.2.5. для ведення садівництва - не більш як 1200 кв.м. 8.3. Від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи. 8.4. Якщо фізична особа, визначена у пункті 8.1. цього розділу, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, площа яких перевищує межі граничних норм визначених Податковим кодексом України, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги. Пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з базового податкового (звітного) періоду, в якому подано таку заяву, та діє до початку місяця, що настає за місцем подання нової заяви про застосування пільги. У разі подання фізичною особою, яка станом на 1 січня поточного року має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, заяви про застосування пільги після 1 травня поточного року пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з наступного податкового (звітного) періоду. 8.5. Якщо право на пільгу у фізичної особи, яка має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, виникає протягом календарного року та/або фізична особа, визначена у пункті 8.1 цієї статті, набуває право власності на земельну ділянку/земельні ділянки одного виду використання, така особа подає заяву про застосування пільги до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки протягом 30 календарних днів з дня набуття такого права на пільгу та/або права власності. Пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з урахуванням вимог Податкового кодексу України та діє до початку місяця, що настає за місцем подання нової заяви про застосування пільги. У разі недоотримання фізичною особою вимог абзацу першого цього пункту пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з наступного податкового (звітного) періоду.
9. Пільги щодо сплати податку для юридичних осіб 9.1. Від сплати податку звільняються: 9.1.1. санаторно-курортні та оздоровчі заклади громадських обʼєднань осіб з інвалідністю, реабілітаційні установи громадських обʼєднань осіб з інвалідністю. 9.1.2. громадські обʼєднання осіб з інвалідністю України, підприємства та організації, які засновані громадськими обʼєднаннями осіб з інвалідністю та спілками громадських обʼєднань осіб з інвалідністю і є їх повною власністю, де протягом попереднього календарного місяця кількість осіб з інвалідністю, які мають там основне місце роботи, становить не менш як 50 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за умови, що фонд оплати праці таких осіб з інвалідністю становить протягом звітного періоду не менш як 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці. Зазначені підприємства та організації громадських обʼєднань осіб з інвалідністю мають право застосовувати цю пільгу за наявності дозволу на право користування такою пільгою, який надається уповноваженим органом відповідно до Закону України „Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні”. У разі порушення вимог цієї норми зазначені громадські обʼєднання осіб з інвалідністю, їх підприємства та організації зобов’язані сплатити суми податку за відповідний період, проіндексовані з урахуванням інфляції, а також штрафні санкції згідно із законодавством; 9.1.3. бази олімпійської та паралімпійської підготовки, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України. 9.1.4. дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади незалежно від форми власності і джерел фінансування, заклади культури, науки (крім національних та державних дендрологічних парків), освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів. 9.1.5. державні та комунальні дитячі санаторно-курортні заклади та заклади оздоровлення і відпочинку, а також дитячі санаторно-курортні та оздоровчі заклади України, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій, які є неприбутковими і внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення таких підприємств, установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій. 9.1.6. державні та комунальні центри олімпійської підготовки, школи вищої спортивної майстерності, центри фізичного здоров’я населення, центри з розвитку фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю, дитячо-юнацькі спортивні школи, а також центри олімпійської підготовки, школи вищої спортивної майстерності, дитячо-юнацькі спортивні школи і спортивні споруди всеукраїнських фізкультурно-спортивних товариств, їх місцевих осередків та відокремлених підрозділів, що є неприбутковими та включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, за земельні ділянки, на яких розміщені їх спортивні споруди. У разі виключення таких установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій, декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
10. Земельні ділянки, які не підлягають оподаткуванню земельним податком 10.1. Не сплачується податок за: 10.1.1. сільськогосподарські угіддя зон радіоактивно забруднених територій, визначених відповідно до закону такими, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи (зон відчуження, безумовного (обов'язкового) відселення, гарантованого добровільного відселення і посиленого радіоекологічного контролю), і хімічно забруднених сільськогосподарських угідь, на які запроваджено обмеження щодо ведення сільського господарства; 10.1.2. землі сільськогосподарських угідь, що перебувають у тимчасовій консервації або у стадії сільськогосподарського освоєння; 10.1.3. земельні ділянки державних сортовипробувальних станцій і сортодільниць, які використовуються для випробування сортів сільськогосподарських культур; 10.1.4. землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування - землі під проїзною частиною, узбіччям, земляним полотном, декоративним озелененням, резервами, кюветами, мостами, штучними спорудами, тунелями, транспортними розв'язками, водопропускними спорудами, підпірними стінками, шумовими екранами, очисними спорудами і розташованими в межах смуг відведення іншими дорожніми спорудами та обладнанням, а також землі, що знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг, а саме: а) паралельні об’їзні дороги, поромні переправи, снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, вловлюючі з'їзди, захисні насадження, шумові екрани, очисні споруди; б) майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, склади, гаражі, резервуари для зберігання паливно-мастильних матеріалів, комплекси для зважування великогабаритного транспорту, виробничі бази, штучні та інші споруди, що перебувають у державній власності, власності державних підприємств або власності господарських товариств, у статутному капіталі яких 100 відсотків акцій (часток, паїв) належить державі; 10.1.5. земельні ділянки сільськогосподарських підприємств усіх форм власності та фермерських (селянських) господарств, зайняті молодими садами, ягідниками та виноградниками до вступу їх у пору плодоношення, а також гібридними насадженнями, генофондовими колекціями та розсадниками багаторічних плодових насаджень; 10.1.6. земельні ділянки кладовищ, крематоріїв та колумбаріїв. 10.1.7. земельні ділянки, на яких розташовані дипломатичні представництва, які відповідно до міжнародних договорів (угод), згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, користуються приміщеннями та прилеглими до них земельними ділянками на безоплатній основі. 10.1.8. земельні ділянки, надані для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення діяльності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку.
11. Особливості оподаткування платою за землю 11.1. Жидачівська міська рада встановлює ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на території Жидачівської міської територіальної громади. Нові зміни до рішень щодо наданих пільг зі сплати земельного податку надаються відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки до 1 числа першого місяця кварталу, що настає за звітним кварталом, у якому відбулися зазначені зміни. 11.2. Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право. 11.3. Якщо платники податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території. Ця норма не поширюється на бюджетні установи у разі надання ними будівель, споруд (їх частин) в тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам, дошкільним, загальноосвітнім навчальним закладам незалежно від форм власності і джерел фінансування. 11.4. Плата за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, справляється у розмірі 25 відсотків податку, обчисленого відповідно до розділу 6 „Ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження)” та розділу 7 „Ставки земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких не проведено”.
12. Податковий період для плати за землю 12.1. Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. 12.2. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв’язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
13. Порядок обчислення плати за землю 13.1. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. У разі подання платником податку до контролюючого органу правовстановлюючих документів на земельну ділянку, відомості про яку відсутні у базах даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними та юридичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом інформації про перехід права власності на об’єкт оподаткування. 13.2. Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому Податковим кодексом України, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. 13.3. Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов’язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним. 13.4. За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним. У разі зміни протягом року об’єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни. 13.5. Нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платнику податку у порядку визначеному Податковим кодексом України, до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному Податковим кодексом України. У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося його право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому він набув право власності. У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - фізичної особи до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності. Якщо такий перехід відбувається після 1 липня поточного року, то контролюючий орган надсилає (вручає) попередньому власнику нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним). У разі якщо платник податків має у власності декілька земельних ділянок, щодо яких необхідно провести звірку даних, для її проведення такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої з таких земельних ділянок. Платники плати за землю мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо: - розміру площ та кількості земельних ділянок, що перебувають у власності та/або користуванні платника податку; - права на користування пільгою зі сплати податку з урахуванням пунктів 8.4 та 8.5 розділу 8 „Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб” цього Положення; - розміру ставки земельного податку; - нарахованої суми плати за землю. У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником плати за землю на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, а також у разі зміни розміру ставки плати за землю контролюючий орган (контролюючі органи) за місцем знаходження кожної із земельних ділянок проводить (проводять) протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) /надсилають (вручають) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним). 13.6. За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у спільній власності кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується з урахуванням прибудинкової території кожному з таких осіб: 1) у рівних частинах - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділена в натурі, або одній з таких осіб-власників, визначеній за їх згодою, якщо інше не встановлено судом; 2) пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній частковій власності; 3) пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності і поділена в натурі. За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території. 13.7. Юридична особа зменшує податкові зобов’язання із земельного податку на суму пільг, які надаються фізичним особам відповідно до пункту 8.1. розділу 8 „Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб” цього Положення за земельні ділянки, що знаходяться у їх власності або постійному користуванні і входять до складу земельних ділянок такої юридичної особи. Такий порядок також поширюється на визначення податкових зобов’язань із земельного податку юридичною особою за земельні ділянки, які відведені в порядку, встановленому Законом України „Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні” для безоплатного паркування (зберігання) легкових автомобілів, якими керують особи з інвалідністю з ураженням опорно-рухового апарату, члени їх сімей, яким відповідно до порядку забезпечення осіб з інвалідністю автомобілями передано право керування автомобілем, та законні представники недієздатних осіб з інвалідністю або дітей з інвалідністю, які перевозять осіб з інвалідністю (дітей з інвалідністю) з ураженням опорно-рухового апарату. 14. Строк сплати плати за землю 14.1. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році. 14.2. Облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 1 травня. 13.3. Податкове зобов’язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. 14.4. Податкове зобов’язання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. 14.5. Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. 14.6. При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку. 14.7. У разі надання в оренду земельних ділянок (у межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель (їх частин). 14.8. Власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно. 14.9. У разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове (податкові) повідомлення-рішення у строки, встановлені підпунктами 13.1 – 13.7 розділу 13 „Порядок обчислення плати за землю” цього Положення, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої Податковим кодексом України за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання. 14.10. Податкове зобов’язання з цього податку може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених Податковим кодексом України.
Секретар міської ради Віра ЯНКЛЕВИЧ АНАЛІЗ регуляторного впливу до проєкту рішення Жидачівської міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Жидачівської міської територіальної громади»
Аналіз регуляторного впливу до проєкту рішення Жидачівської міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Жидачівської міської територіальної громади» розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» і Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308.
І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати
Рішенням Жидачівської міської ради від 09.07.2020 р. № 841 «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Жидачівської міської ради на 2021 рік» установлені ставки податку на майно в частині плати за землю на 2021 рік та передбачено встановлення пільг з її сплати. Органи місцевого самоврядування в рамках, визначених Бюджетним та Податковим кодексами України, мають ухвалювати рішення про встановлення місцевих податків і зборів для відповідного місцевого податку чи збору. Пунктом 10.2 статті 10 Податкового кодексу України (надалі – Кодекс) установлено, що місцеві ради установлюють єдиний податок і податок на майно та плати за землю. З 01 січня 2015 року після внесення змін до Кодексу Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» плата за землю віднесена до місцевих податків, установлення яких здійснюється органами місцевого самоврядування в порядку, визначеному Кодексом. Одночасно з Кодексу виключено фіксовані розміри ставок та низка пільг з плати за землю, а повноваження щодо їх установлення надані органам місцевого самоврядування відповідно до пункту 284.1 статті 284 Кодексу. Переведення плати за землю до категорії місцевих податків є одним із кроків на шляху децентралізації влади, спрямованих на виконання завдань і повноважень органів місцевого самоврядування та забезпечення соціально-економічного розвитку територіальних громад. Розширення повноважень органів місцевого самоврядування зі встановлення ставок і пільг з плати за землю надає змогу ефективного виконання функцій управління публічними фінансами та формування бюджетів, з орієнтацією на інтереси громадян – членів територіальної громади, створення належного життєвого рівня для населення. Питання залучення в перший рік регулювання 7 972,9 тис. грн від суб’єктів господарювання до зведеного бюджету Жидачівської міської територіальної громади від плати за землю пропонується вирішити шляхом ухвалення рішення міської ради з урахуванням вимог чинного законодавства України та в межах повноважень, делегованих органам місцевого самоврядування. Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюються до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків і зборів або змін (плановий період). У іншому разі норми відповідного рішення міської ради застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом. Кодексом зобов’язано надіслати в десятиденний строк з дня ухвалення рішення, але не пізніше 25 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосовування встановлених місцевих податків і зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів, до контролюючого органу, у якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків і зборів, в електронному вигляді інформацію щодо ставок та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів у порядку та за формою, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2020 року №1330 «Про затвердження Порядку та форм надання контролюючим органам в електронному вигляді інформації щодо ставок та податкових пільг із сплати місцевих податків та/або зборів» (надалі – Постанова №1330) і копію ухваленого рішення міської ради та про внесення змін до такого рішення. Ухвалення рішення міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Жидачівської міської територіальної громади», що набуде чинності наступного бюджетного періоду – з 01 січня 2022 року, необхідне для прозорого ефективного встановлення ставок плати за землю та пільг з її сплати, здійснення необхідного контролю за своєчасністю і повнотою проведення платежів. У цьому випадку, причини виникнення проблеми – це безпосередня вимога законодавства та необхідність отримання до зведеного бюджету Жидачівської міської територіальної громади коштів від плати за землю.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив Таблиця 1
Указана проблема справляє вплив на 17953 членів Жидачівської міської територіальної громади, які розраховують на виконання місцевих цільових програм, що фінансуються з бюджету Жидачівської міської територіальної громади. Питання наповнення бюджету Жидачівської міської територіальної громади, у тому числі через установлення ставок плати за землю, є сферою загальних інтересів суб’єктів господарювання, органів місцевої влади й територіальної громади. Ринкові механізми не можуть бути застосовані при адмініструванні податків. Доцільним є втручання держави шляхом делегування органам місцевого самоврядування повноважень з установлення ставок податку на майно в частині плати за землю на території Жидачівської громади та надання обґрунтованих додаткових пільг щодо земельного податку певним категоріям землекористувачів, як це визначено Кодексом. Отже, установлення ставок плати за землю та пільг щодо земельного податку можливе лише шляхом ухвалення відповідного рішення міської ради. Крім того, чинне рішення міської ради від 09.07.2020 р. № 841 «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Жидачівської міської ради на 2021 рік» обмежене в часі і може застосовуватися лише у 2021 році. Проєкт рішення міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Жидачівської міської територіальної громади» розроблено відповідно до форми, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 року №483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» (надалі – Постанова №483). Зокрема передбачено встановлення ставок плати за землю в розрізі кодів за видами цільового призначення земель, установленими Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року №548, зі змінами. Плата за землю є надзвичайно важливою для громади, особливо в складний час, спричинений пандемією коронавірусу COVID-19, коли скорочуються бюджетні надходження від бізнесу та збільшуються видатки на медичну сферу.
ІІ. Цілі державного регулювання
Проєкт регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі. Проєкт рішення розроблено з ціллю: - здійснення планування та прогнозування надходжень від земельного податку при формуванні бюджету; - виконання вимог чинного законодавства; - врегулювання правовідносин між Жидачівською міською радою, громадянами та суб’єктами господарювання; - встановлення ставок місцевого податку на майно в частині сплати земельного податку, які б дозволили збільшити надходження до місцевого бюджету для виконання Програми економічного і соціального розвитку Жидачівської МТГ; - встановлення пільг щодо сплати земельного податку; - забезпечення своєчасного надходження до місцевого бюджету земельного податку; - забезпечення відкритості процедури та прозорості дій міської ради.
III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей Оцінка впливу на сферу інтересів держави (органів місцевого самоврядування)
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання Розрахункова кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, складає 148 осіб:
Оцінка впливу регуляторного акта на конкуренцію в рамках проведення аналізу регуляторного впливу
ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Згідно з Кодексом до повноважень міських рад належить ухвалення рішення про встановлення місцевих податків і зборів. Вирішити питання встановлення розміру ставок плати за землю та пільг із земельного податку в місті пропонується шляхом ухвалення запропонованого рішення міської ради. Цей спосіб досягнення цілей є оптимальним шляхом вирішення проблеми й ґрунтується на загальнообов’язковості виконання норм рішення всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування. При здійсненні регуляторної діяльності розглядаються обґрунтовані пропозиції та зауваження до проєкту рішення, надані суб’єктами господарювання, представниками територіальної громади в установленому Законом порядку. Для забезпечення виконання вимог чинного законодавства України, документи з регуляторної політики підлягають оприлюдненню на офіційному вебсайті Жидачівської міської ради meriya-zhydachiv.lviv.ua, у засобах масової інформації в термін, установлений законодавством, з метою отримання зауважень і пропозицій у строк, визначений Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Рівень поінформованості є досить високим, оскільки мешканці користуються не тільки паперовими носіями засобів масової інформації, але й електронною їх версією (статистичні дані не обраховуються). Таким чином, упровадження регуляторного акта забезпечить дотримання норм чинного податкового законодавства як органами державної податкової служби, місцевого самоврядування, так і суб’єктами господарювання та громадянами, які є власниками й користувачами земельних ділянок, у порядку та на умовах, визначених Кодексом і цим регуляторним актом. При встановленні податку очікувані вигоди будуть завжди менші ніж витрати на регулювання, оскільки витрати на регулювання складаються з прямих витрат у вигляді сплати податку та адміністративних витрат суб’єктів господарювання, пов’язаних з ознайомленням з вимогами регулювання та звітуванням, що передбачено Кодексом.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Дія регуляторного акта розповсюджується на фізичних та юридичних осіб, які є власниками та користувачами земельних ділянок Жидачівської МТГ. Податок не є новим, тому додаткових витрат на впровадження та адміністрування регулювання не передбачається. Незалежно від того чи будуть встановлені ставки плати за землю видатки податкових органів та органів місцевого самоврядування не зміняться.
ВИТРАТИ підприємництва, що виникають внаслідок дії регуляторного акта
1. При запровадженні альтернатив 2
Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання
Згідно з розрахунком витрат суб’єктів господарювання на податки та збори при запровадженні альтернатив 2 загальний розмір витрат суб’єктів господарювання великого й середнього підприємництва становить 6 315 518,45 грн, а в розрахунку на одного суб’єкта –701724,272грн (6 315 518,45: 9).
Таблиця 19
Таблиця 20
*Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю), отриманням первинної інформації про вимоги регулювання, процедурою отримання витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Жидачівської МТГ, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату в погодинному розмірі спеціаліста відповідної кваліфікації. **Орієнтовний розмір витрат часу, пов’язаних з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю), становить 0,5 год. на процедуру ***Для розрахунку витрат використовується орієнтовний розмір мінімальної заробітної плати на 2022 рік 6 700,00 грн (лист Міністерства фінансів України від 18.08.2020 №05110-14-6/25074), у погодинному розмірі – 41,88 грн (6 700,00 грн / 160 год.). Обсяг витрат може змінюватися в разі зміни розміру мінімальної заробітної плати на законодавчому рівні. ****Відповідно до пункту 1 карти 11 міжгалузевих нормативів чисельності працівників бухгалтерського обліку (Наказ Міністерства праці і соціальної політики України від 26 вересня 2003 року №269 «Міжгалузеві нормативи чисельності працівників бухгалтерського обліку»).
БЮДЖЕТНІ ВИТРАТИ
Державне регулювання не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу). Незалежно від того чи будуть встановлені ставки податку видатки контролюючих органів та органів місцевого самоврядування не зміняться. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури. Відповідно до вимог Кодексу контроль за правильністю нарахування, повнотою і своєчасністю сплати податків покладено на контролюючі органи. Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів великого й середнього підприємництва здійснюються в межах бюджетних асигнувань для відповідного діючого органу. Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання, – Жидачівське відділення ДПС у Львівській області. Вартість планових витрат часу на процедуру співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата), оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта, кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання, витрати на адміністрування регулювання розраховано відповідно до даних (Вартість 1 години роботи спеціаліста відповідної кваліфікації складає 41,88 грн = мінімальна заробітна плата (6 700,00 грн) : кількість робочого часу за 1 місяць [160 год.]).
Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням процесу регулювання державними органами, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату в погодинному розмірі спеціаліста відповідної кваліфікації та на кількість суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання, і на кількість процедур за рік. Кількість суб’єктів великого й середнього підприємництва складає 7 осіб. Для розрахунку витрат використовується орієнтовний розмір мінімальної заробітної плати на 2022 рік 6 700,00 грн (лист Міністерства фінансів України від 18.08.2020 №05110-14-6/25074), у погодинному розмірі – 41,88 грн (6 700,00 грн / 160 год.). Обсяг витрат може змінюватися в разі зміни розміру мінімальної заробітної плати на законодавчому рівні. Оскільки питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, перевищує 10 відсотків (становить 92 відсотка), тому розрахунок витрат на виконання вимог регуляторного акта для органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування згідно з додатком № 3 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта не буде здійснюватися. Передбачається, що власники та користувачі земельних ділянок будуть неухильно виконувати вимоги запропонованого проєкту рішення, тобто в повному обсязі та своєчасно здійснювати плату за землю. Землекористувачі несуть відповідальність за своєчасне та повне виконання зобов'язань з плати за землю в порядку й розмірах, установлених Кодексом. Несплачена сума вважається податковим боргом і підлягає стягненню в примусовому порядку. Відповідно до статті 126 Кодексу за порушення строків сплати платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах: - при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, – у розмірі 10% від погашеної суми податкового боргу; - при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, – у розмірі 20% від погашеної суми податкового боргу. Згідно з підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Кодексу після закінчення встановлених строків сплати на суму податкового боргу нараховується пеня. Таким чином, власники та користувачі земельних ділянок зацікавлені у виконанні вимог запропонованого проєкту рішення міської ради.
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта Термін дії регуляторного акта необмежений, достатній для розв’язання проблеми та досягнення цілей державного регулювання і розроблений згідно діючого законодавства України. Зміни і доповнення до регуляторного акта вноситимуться рішенням Жидачівської міської ради в разі змін діючого законодавства або результатів відстеження результативності регуляторного акта.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта Досягнення визначених цілей шляхом виконання вимог нового регуляторного акта принесе вигоди без необхідності залучення додаткових витрат органів місцевого самоврядування. До кількісних показників належать: чисельність платників за землю, надходження коштів до бюджету Жидачівської міської територіальної громади від плати за землю, розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання у зв'язку з виконанням вимог акта. Крім кількісних показників до вигод належить забезпечення фінансування місцевих цільових програм за рахунок збільшення надходжень коштів до бюджету Жидачівської міської територіальної громади від плати за землю. Для відстеження результативності дії регуляторного акта визначено такі показники:
*Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання на виконання вимог акта, з розділу VI для суб’єктів великого й середнього підприємництва: 4,19 грн / 0,1 год. – на отримання первинної інформації про вимоги регулювання; 8,38 грн / 0,2 год. – на подання декларації зі сплати податку контролюючому органу.
Відповідно до частини 5 статті 12 Закону рівень поінформованості суб'єктів господарювання, фізичних осіб з основних положень рішення визначається чисельністю осіб, які ознайомляться з ним. Інформування громадськості відносно регуляторного акта здійснюється через такі джерела інформації: - часопис »Новий час» -офіційну вебсторінку Жидачівської міської ради (meriya-zhydachiv.lviv.ua).
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Відстеження результативності дії регуляторного акта буде здійснюватися в терміни, визначені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та відповідно до методики, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308 «Про затвердження Методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта». Оскільки для визначення значень показників результативності регуляторного акта використовуються виключно статистичні дані, базове відстеження результативності буде здійснене після набрання чинності цим регуляторним актом. Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом. Періодичні відстеження результативності регуляторного акта здійснюватимуться раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта. З огляду на показники результативності, визначені в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу, відстеження буде проводитись за допомогою статистичного методу та шляхом опитування. У рамках зазначених методів відстеження проведено аналіз звітності про виконання дохідної частини бюджету в частині інформації щодо розміру надходжень до міського бюджету, кількості осіб, на яких поширюватиметься дія акта, а також розміру коштів і часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання на виконання вимог акту.
ДОДАТОК 2 до аналізу регуляторного впливу до проєкту рішення Жидачівської міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Жидачівської міської ради»
Додаток 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта
ТЕСТ
1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб'єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період січень-березень 2021р.
2. Вимірювання впливу регулювання на суб'єктів малого підприємництва (мікро- та малі): - кількість суб'єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 119 (одиниць), у тому числі малого підприємництва 61 (одиниць) та мікропідприємництва 58 (одиниць); - питома вага суб'єктів малого підприємництва у загальній кількості суб'єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 92 (відсотків) (відповідно до таблиці “Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання” додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).
3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
Таблиця 2
*Відповідно до пункту 1 карти 11 міжгалузевих нормативів чисельності працівників бухгалтерського обліку (Наказ Міністерства праці і соціальної політики України від 26 вересня 2003 року №269 «Міжгалузеві нормативи чисельності працівників бухгалтерського обліку»).
БЮДЖЕТНІ ВИТРАТИ на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва Державне регулювання не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу). Незалежно від того чи будуть встановлені ставки податку видатки контролюючих органів та органів місцевого самоврядування не зміняться. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури. Відповідно до вимог Кодексу контроль за правильністю нарахування, повнотою і своєчасністю сплати податків покладено на контролюючі органи. Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малого) здійснюються в межах бюджетних асигнувань для відповідного діючого органу.
4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання Таблиця 3
Бюжетні витрати на адміністрування регулювання субєктів малого підприємництва
Бюджетні витрати органів місцевого самоврядування на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва, що встановлюється цим рішенням, не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України.
4. Розрахунок сумарних витрат суб'єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
5. Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання Впровадження корегуючих (пом’якшувальних) заходів проводити не потрібно, оскільки запропоновані ставки земельного податку є прийнятними для всіх груп регуляторного процесу. Щодо спрощення адміністративних процедур регулювання. Чинне податкове законодавство передбачає пряме регулювання з питань порядку, строків, звітування та сплати місцевих податків (визначається виключно нормами Податкового кодексу України). Таким чином, Жидачівська міська рада не має повноважень щодо встановлення пом’якшувальних заходів з адміністративних процедур регулювання. Застосування даних заходів можливе тільки за умов внесення змін до податкового законодавства України. Додати коментар:
|