gototopgototop
    Про військову службу за контрактом (тут) ***   Місцезнаходження споруд для цивільного захисту населення: вул. І.Мазепи, 10 А (загальна площа 146 кв. м), вул. Друкарська, 6 (79,1 кв. м), вул. Друкарська, 8 (69,4 кв. м), вул. Я.Мудрого, 17 (23,8 кв. м), вул. Клубна, 1 (37,8 кв. м), вул. Клубна, 3 (37,8 кв. м), вул. М.Шашкевича, 9 (182,8 кв. м), вул. М.Шашкевича, 16 (100,7 кв. м), вул. М.Шашкевича, 17 (100 кв. м), вул. Грюнвальдська, 1 (76 кв. м), вул. Кобзарева, 8 (89,8 кв. м), вул. І.Франка, 40 (69 кв. м). ***   Посади "Родинне дерево" в м.Жидачеві (детальніше тут...) *** Місцеві податки і збори на території Жидачівської міської ради на 2021 рік: земельний податок (тут), орендна плата за землю (тут), податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (тут), єдиний податок (тут), туристичний збір (тут), транспортний податок (тут)

ВИБОРИ - 2020

vyboru-2015

Бюджет громадських ініціатив м.Жидачева


byudjet

Zhydachiv presentation

Presentation-Zhydachi-in-English

Стежками "Базиївки"

stegkamu-bazuivku

Для підписки на розсилку RSS новин введіть Ваш адрес електронної пошти:

Карти міста Жидачева

АРВ та проект рішення про встановлення розмірів річної суми платежу орендної плати на 2020 рік Друк
Вівторок, 19 березня 2019, 16:37

ПРОЕКТ РІШЕННЯ

 

____________ 2019                                     №                                                   м. Жидачів

Про  встановлення розмірів річної суми

платежу орендної плати для фізичних та

юридичних осіб на території Жидачівської

міської ради на 2020 рік

           

На виконання вимог Бюджетного та Податкового кодексів України щодо щорічного перегляду розмірів ставок місцевих податків і зборів, що справляються у відповідності до чинного податкового законодавства, у зв’язку з терміном дії рішень про затвердження місцевих податків і зборів лише протягом одного бюджетного (планового) року, тобто протягом одного календарного року, керуючися статями 10, 288 Податкового кодексу України, пунктом 24 частини 1 статті 26, пунктами 4, 5 частини 3 статті 50, статтею 59 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, Жидачівська міська рада

В И Р І Ш И Л А:


  1. Установити розміри річної суми платежу орендної плати для фізичних та юридичних осіб на території Жидачівської міської ради
    1. 1)за земельні ділянки для розміщення та обслуговування автозаправочних станцій – 10 (десять) відсотків від їх нормативної грошової оцінки;
    2. 2)за земельні ділянки, надані підприємствам з виробництва та розподілу електроенергії 7 (сім) відсотків від їх нормативної грошової оцінки;
    3. 3)за земельні ділянки іншого функціонального використання 3 (три) відсотки від їх нормативної грошової оцінки.
  2. Затвердити Положення про порядок встановлення розмірів і сплати річної суми платежу орендної плати для фізичних та юридичних осіб на території Жидачівської міської ради згідно з додатком до цього рішення.
  3. Оприлюднити це рішення в народному часописі Жидачівщини „Новий час” та на офіційному веб-сайті Жидачівської міської ради.
  4. Це рішення набирає чинності з 01.01.2020 року.
  5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань бюджету, комунальної власності, економічного розвитку та інвестицій .

 

ДОДАТОК

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням Жидачівської міської

ради від ____2019 р. № ____

П О Л О Ж Е Н Н Я

про порядок встановлення розмірів і сплати річної суми платежу орендної плати для фізичних та юридичних осіб на території Жидачівської міської ради


1. Загальні положення

1.1. Положення про порядок встановлення розмірів і сплати річної суми платежу орендної плати для фізичних та юридичних осіб на території Жидачівської міської ради (надалі – Положення) розроблене на виконання вимог статтей 7, 12 Податкового кодексу України та з дотриманням критеріїв, встановлених розділом ХІІ цього Кодексу.

 

2. Платники орендної плати

2.1. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

 

3. Об’єкт оподаткування та підстави нарахування орендної плати

3.1. Обєктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

3.2. Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Жидачівська міська рада повинна до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки перелік орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Договір оренди земель комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

 

4. Розмір та умови внесення орендної плати

4.1. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

4.2. Розмір річної суми платежу орендної плати:

            4.2.1. не може бути меншим за розмір земельного податку для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки;

4.2.2. не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

4.2.3. може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 4.2.2. цього розділу, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

4.2.4. для баз олімпійської, паралімпійської та дефлімпійської підготовки, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України, не може перевищувати 0,1 відсотка нормативної грошової оцінки.

4.3. Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.

 

5. Податковий період внесення орендної плати

5.1. Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

5.2. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв’язку із набуттям права користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

5.3. За новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

У разі зміни протягом року об’єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

 

6. Строк сплати орендної плати за землю

6.1. Землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права користування земельною ділянкою.

У разі припинення права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у користуванні у поточному році.

6.2. Податкове зобов’язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

6.3. Податкове зобов’язання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

6.4. У разі надання в оренду земельних ділянок (у межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин землекористувачами податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель (їх частин).

 

Додаток 1
до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

 

проекту рішення Жидачівської міської ради

«Про встановлення розмірів річної суми платежу орендної плати для фізичних та юридичних осіб на території Жидачівської міської ради на 2020 рік»

 

I. Визначення проблеми

 

Податковим кодексом України встановлено перелік місцевих податків і зборів, до якого входить податок на майно, що включає плату за землю, а саме орендну плату за користування земельною ділянкою. Згідно пункту 10.21 статті 10 Кодексу місцеві ради зобов’язані встановлювати цей вид податку та розмір річної суми орендної плати для фізичних та юридичних осіб.

Розроблений проект рішення пропонується для прийняття Жидачівською міською радою відповідно до вимог діючого законодавства України з метою введення його в дію з 01.01.2020 року.

На цей момент діє рішення Жидачівської міської ради від 14.06.2018 р. № 506 «Про встановлення розмірів річної суми платежу орендної плати для фізичних та юридичних осіб на території Жидачівської міської ради на 2020 рік», прийняте на виконання повноважень щодо встановлення місцевих податків і зборів у відповідності до вимог Податкового кодексу України та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Враховуючи вимоги статті 12.3.4. Податкового кодексу, рішення про встановлення розмірів річної суми платежу орендної плати на території Жидачівської міської ради приймається до 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування цього податку.

Жидачівська міська рада в рамках, визначених Бюджетним та Податковим кодексами України, повинна до 1 липня 2019 року прийняти рішення про встановлення місцевих податків та зборів на наступний 2020 рік з визначенням обов’язкових елементів, встановлених положеннями Податкового кодексу України для відповідного місцевого податку чи збору.

Зважаючи на вище наведене, на виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» пропонується проект рішення «Про встановлення розмірів річної суми платежу орендної плати для фізичних та юридичних осіб на території Жидачівської міської ради на 2020 рік», який підлягає аналізу регуляторного впливу.

Аналіз регуляторного впливу містить обґрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття проекту рішення – регуляторного акта, аналіз впливу, який справлятиме регуляторний акт на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави, а також обґрунтування відповідності проекту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики

         За даними звіту Жидачівської міської ради про виконання дохідної частини бюджету, користувачі земельних ділянок, сума річної орендної плати за землю для яких регулюється за рішенням міської ради, сплатили до міського бюджету у 2018 році 2498,9 тис. грн.

 

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

V

Держава

V

Суб’єкти господарювання,

V

у тому числі суб’єкти малого підприємництва*

V

         Відповідно до чинного законодавства повноваження щодо встановлення місцевих податків є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування. Застосування регуляторної процедури не має альтернативи. Проблема встановлення розмірів суми платежу орендної плати для фізичних та юридичних осіб за користування земельними ділянками на території Жидачівської міської ради не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів.

Для встановлення з 01.01.2020 року місцевого податку на майно, що включає плату за землю, а саме розмір суми річної орендної плати за користування земельною ділянкою, необхідно у відповідності до діючого законодавства провести регуляторну процедуру з урахуванням статті 288 Податкового кодексу України.

Органи місцевого самоврядування, в рамках, визначених Бюджетним та Податковим кодексами України, мають до 1 липня кожного року прийняти рішення про встановлення місцевих податків та зборів на наступний рік з визначенням обов’язкових елементів, встановлених положеннями Податкового кодексу України для відповідного місцевого податку чи збору.

 

II. Цілі державного регулювання

Проект рішення розроблено з ціллю:

ü  виконання вимог чинного законодавства;

ü  врегулювання правовідносин між Жидачівською міською радою та суб’єктами господарювання;

ü  встановлення на 2020 рік розмірів річної суми платежу орендної плати для фізичних та юридичних осіб за користування земельними ділянками на території Жидачівської міської ради, що дозволило б збільшити надходження до міського бюджету для виконання заходів Програми економічного і соціального розвитку м. Жидачева та міських цільових програм.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

По закінченню 2019 року рішення про встановлення розмірів суми платежу орендної плати для фізичних та юридичних осіб за користування земельними ділянками на території Жидачівської міської ради втратить чинність як таке, що відповідно до діючого законодавства не застосовується в наступному бюджетному (плановому) періоді.  

Відповідно до статті 12 Податкового кодексу у разі, якщо міська рада не прийняла рішення про встановлення розмірів суми платежу орендної плати для фізичних та юридичних осіб за користування земельними ділянками на території Жидачівської міської ради, що є обов’язковим згідно з нормами цього Кодексу, такий податок до прийняття рішення справляється, виходячи з норм цього Кодексу, із застосуванням його мінімальних розмірів.

Проте це негативно вплине на планові показники дохідної частини міського бюджету.

Суб’єкти господарювання не будуть у встановлені строки повідомлені про розмір суми платежу орендної плати для фізичних та юридичних осіб за користування земельними ділянками на території Жидачівської міської ради, що спричинить складнощі у плануванні їх господарської діяльності.

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення.

Збільшення привабливості та ефективного використання земельних ділянок, які орендуються фізичними та юридичними особами.

Дозволяє планувати реальні поступлення до дохідної частини міського бюджету.

Дає можливість фінансувати в максимальному обємі заходи Програми економічного і соціального розвитку м. Жидачева та міських цільових програм.

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Опис вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів держави, громадян та суб’єктів господарювання.

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

Відсутні

По закінченню 2019 року рішення про встановлення розмірів суми платежу орендної плати для фізичних та юридичних осіб за користування земельними ділянками на території Жидачівської міської ради втратить чинність як таке, що відповідно до діючого законодавства не застосовується в наступному бюджетному (плановому) періоді.  

Відповідно до статті 12 Податкового кодексу у разі, якщо міська рада не прийняла рішення про встановлення розмірів суми платежу орендної плати для фізичних та юридичних осіб за користування земельними ділянками на території Жидачівської міської ради, що є обов’язковим згідно з нормами цього Кодексу, такий податок до прийняття рішення справляється, виходячи з норм цього Кодексу, із застосуванням його мінімальних розмірів. Проте це негативно вплине на планові показники дохідної частини міського бюджету.

Суб’єкти господарювання не будуть у встановлені строки повідомлені про розмір суми платежу орендної плати для фізичних та юридичних осіб за користування земельними ділянками на території Жидачівської міської ради, що спричинить складнощі у плануванні їх господарської діяльності.

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення.

Збільшує привабливість та ефективне використання земельних ділянок, які орендуються. Дозволяє наповнювати місцевий бюджет власними надходженнями.

Відсутні

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

Відсутні

По закінченню 2019 року рішення про встановлення розмірів суми платежу орендної плати для фізичних та юридичних осіб за користування земельними ділянками на території Жидачівської міської ради втратить чинність як таке, що відповідно до діючого законодавства не застосовується в наступному бюджетному (плановому) періоді.  

Відповідно до статті 12 Податкового кодексу у разі, якщо міська рада не прийняла рішення про встановлення розмірів суми платежу орендної плати для фізичних та юридичних осіб за користування земельними ділянками на території Жидачівської міської ради, що є обов’язковим згідно з нормами цього Кодексу, такий податок до прийняття рішення справляється, виходячи з норм цього Кодексу, із застосуванням його мінімальних розмірів. Проте це негативно вплине на планові показники дохідної частини міського бюджету.

Суб’єкти господарювання не будуть у встановлені строки повідомлені про розмір суми платежу орендної плати для фізичних та юридичних осіб за користування земельними ділянками на території Жидачівської міської ради, що спричинить складнощі у плануванні їх господарської діяльності.

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення.

Збільшує привабливість та ефективне використання земельних ділянок, які орендуються. Дозволяє наповнювати місцевий бюджет власними надходженнями.

Відсутні

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

0

0

0

66

66

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

0

0

100

Х

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

Суб’єкти господарювання – платники орендної плати у 2020 році відповідно до статті 12 Податкового кодексу за користування земельними ділянками на території Жидачівської міської ради будуть сплачувати цей вид податку, виходячи з норм цього Кодексу, із застосуванням його мінімальних розмірів.

Відсутні                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення.

Збільшує привабливість та ефективне використання земельних ділянок, які орендуються.

Дозволяє наповнювати місцевий бюджет власними надходженнями.

Суб’єкти господарювання будуть сплачувати розмір річної суми платежу орендної плати за встановленими рішенням Жидачівської міської ради відсотками від їх нормативно-грошової оцінки.

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1

 

«Залишення існуючої на цей момент ситуації без змін»

Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта")

-

Альтернатива 2

 

«Прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим Кодексом України» Сумарні витрати для суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта")

-

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

2

 По закінченню 2019 року рішення про встановлення розміру річної суми орендної плати за користування земельними ділянками на території Жидачівської міської ради втратить чинність як таке, що діє протягом одного бюджетного (календарного) року, і не поширюється на подальші періоди.

Суб’єкти господарювання не будуть у встановлені строки повідомлені про розмір суми платежу орендної плати для фізичних та юридичних осіб за користування земельними ділянками на території Жидачівської міської ради, що спричинить складнощі у плануванні їх господарської діяльності.

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта

4

 Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

Відсутні

Відсутні

 Суб’єкти господарювання – платники орендної плати у 2020 році будуть сплачувати розмір річної суми орендної плати за користування земельними ділянками на території Жидачівської міської ради, виходячи з норм Податкового кодексу України, із застосуванням мінімальних розмірів.

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта

Відсутні

Суб’єкти господарювання будуть сплачувати розмір річної суми орендної плати за відсотками від їх нормативно-грошової оцінки згідно рішення Жидачівської міської ради.

 Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

По закінченню 2019 року рішення про встановлення розміру річної суми орендної плати за користування земельними ділянками на території Жидачівської міської ради втратить чинність як таке, що діє протягом одного бюджетного (календарного) року, і не поширюється на подальші періоди.

Суб’єкти господарювання не будуть у встановлені строки повідомлені про розмір суми платежу орендної плати для фізичних та юридичних осіб за користування земельними ділянками на території Жидачівської міської ради, що спричинить складнощі у плануванні їх господарської діяльності.

Х 

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта

 

 Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

Зміни у Податковому кодексі України, зниження платоспроможності орендарів земельних ділянок, зменшення кількості суб’єктів господарювання.

Політична та економічна ситуація в країні.

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

          Проблему пропонується розв’язати шляхом прийняття рішення Жидачівської міської ради «Про встановлення розмірів річної суми платежу орендної плати для фізичних та юридичних осіб на території Жидачівської міської ради на 2020 рік», проект якого розроблений відповідно до вимог Податкового кодексу України, Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Прийняття запропонованого проекту регуляторного акта здійснюватиметься у кілька етапів, а саме:

- розроблення проекту рішення та аналізу його регуляторного впливу робочою групою, відповідальною за підготовку проекту регуляторного акта;

- оприлюднення проекту регуляторного акта разом із відповідним аналізом регуляторного впливу на офіційному веб-сайті Жидачівської міської ради;

- отримання від постійної комісії Жидачівської міської ради з питань законності, взаємодії з громадськими формуваннями, регламенту і депутатської етики експертного висновку щодо регуляторного впливу розробленого проекту регуляторного акта;

- обговорення пакету документів на засіданні постійної комісії з питань бюджету, комунальної власності, економічного розвитку та інвестицій;

- прийняття відповідного рішення на пленарному засіданні сесії міської ради;

- оприлюднення прийнятого регуляторного акта згідно вимог діючого законодавства.

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

         Здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб'єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва).

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

          Запропонований термін дії акта – один рік.

           Враховуючи норми Бюджетного та Податкового кодексів України, органи місцевого самоврядування повинні щорічно переглядати розміри ставок місцевих податків та зборів, що справляються у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Відповідні ставки будуть діяти лише протягом року, на який прийняті.

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

           Виходячи з цілей державного регулювання, визначених у другому розділі аналізу регуляторного впливу, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі прогнозні статистичні показники:

 

Назва показника

2018 р. (факт)

2019 р. (план)

2019 р. (прогноз)

Надходження орендної плати з юридичних осіб (тис.грн.)

2061,4

1894,7

1894,7

Кількість платників (юридичних осіб)

28

28

28

Надходження орендної плати з фізичних осіб (тис.грн.)

437,5

365,5

 

365,5

Кількість платників (фізичних осіб)

38

38

38

Витрати суб’єктів малого підприємництва на адміністративні процедури щодо виконання регулювання та звітування (тис. грн.)

             4,6

4,2

 

4,4  

Рівень поінформованості платників плати за землю стосовно основних положень регуляторного акта

Проект рішення оприлюднюється на офіційному веб-сайті Жидачівської міської ради в мережі Інтернет www.meriya-zhydachiv.lviv.ua.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

       Базове відстеження результативності здійснюватиметься до дати набрання чинності цього регуляторного акта. Повторне відстеження результативності планується здійснити через 1 рік після набуття чинності регуляторним актом.

       З огляду на показники результативності, визначені в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу, відстеження буде проводитись за допомогою статистичного методу та шляхом опитування.

       У рамках зазначених методів відстеження проведено аналіз звітності про виконання дохідної частини бюджету в частині інформації щодо розміру надходжень до міського бюджету, кількості осіб, на яких поширюватиметься дія акта, а також розміру коштів і часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання на виконання вимог акту.

 

Додаток 4
до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта

ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб'єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 4 по 7 березня 2019 року.

Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Робочі зустрічі

5

Отримання інформації та пропозицій

2

круглі столи

10

Отримання інформації

2. Вимірювання впливу регулювання на суб'єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість суб'єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 66 (одиниць),

питома вага суб'єктів малого підприємництва у загальній кількості суб'єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 (відсотків) (відповідно до таблиці "Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання" додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).

3. Розрахунок витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п'ять років

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула:

кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці

 0

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула:

прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

Формула:

оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Формула:

оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х  кількість процедур  технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х  кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

 0

5

Інші процедури (сплата )

34245

34245

171225

6

Разом, гривень
Формула:
(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

34245 

Х

7

Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

66

66

66 

8

Сумарно, гривень

2 260 200

Х

 11 300 850

Оцінка вартості адміністративних процедур суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання
Формула:
витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм

1,5год*26,53 грн(мінімальна заробітна плата у погодинному розмірі з 01.01.2020 року) =39,8грн. 

39,8 

 199,0

10

Процедури організації виконання вимог регулювання
Формула:
витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб'єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур

1 год*26,53=26,53 грн.

132,7 

11

Процедури офіційного звітування
Формула:
витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб'єктів, що користуються формами засобів - окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв'язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок
Формула:
витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік

13

Інші процедури (уточнити)

14

Разом, гривень
Формула:
(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)

66,0

Х

330,0 

15

Кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

66

66 

66 

16

Сумарно, гривень
Формула:
відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)

4 400,0

Х

22 000,0

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва

               Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків і зборів, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

4. Розрахунок сумарних витрат суб'єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Показник

Перший рік регулювання (стартовий)

За п'ять років

1

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

2260200,0

11301000,0

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

4400,0

22000,0

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

           2264600,0

11 323 000,0

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва

0,0

0,0

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

           2 264 600,0

11 323 000,0

5. Розроблення корегуючих (пом'якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

На основі оцінки сумарних витрат малого підприємництва на виконання запланованого регулювання (за перший рік регулювання та за п'ять років) з метою вирівнювання питомої вартості адміністративного навантаження між суб'єктами великого, середнього та малого підприємництва пропонуються такі компенсаторні механізми наприклад, зміна періодичності надання звітів для малого чи мікропідприємництва, поріг за розміром суб'єкта чи його розміром річного обороту для виключення з-під регулювання, запровадження інших компенсаторів.

Відповідні норми встановлені Податковим кодексом України і не можуть бути врегульовані на рівні місцевих рад.

На основі запропонованих компенсаторів для суб'єктів малого підприємництва проводиться повторна оцінка витрат суб'єктів малого підприємництва для скорегованих процедур починаючи з пункту 2 цього додатка.

Показник

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за перший рік, гривень

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за п'ять років, гривень

Заплановане регулювання

-

-

За умов застосування компенсаторних механізмів для малого підприємництва

-

-

Сумарно: зміна вартості регулювання малого підприємництва

-

-

 

Міський голова                                                                                            

Додати коментар: