АРВ та проект рішення про встановлення ставки туристичного збору на 2020 рік |
![]() |
Вівторок, 19 березня 2019, 17:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ПРОЕКТ РІШЕННЯ
____________ 2019 № м. Жидачів Про встановлення ставки туристичного збору на території Жидачівської міської ради на 2020 рік На виконання вимог Бюджетного та Податкового кодексів України щодо щорічного перегляду розмірів ставок місцевих податків і зборів, що справляються у відповідності до чинного податкового законодавства, у зв’язку з терміном дії рішень про затвердження місцевих податків і зборів лише протягом одного бюджетного (планового) року, тобто протягом одного календарного року, керуючися статтями 10, 268 Податкового кодексу України, пунктом 24 частини 1 статті 26, пунктами 4, 5 частини 3 статті 50, статтею 59 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, Жидачівська міська рада В И Р І Ш И Л А:
а) готелі, кемпінги, мотелі, гуртожитки для приїжджих, хостели, табори для відпочинку, пансіонати та інші заклади готельного типу; б) житловий будинок, прибудова до житлового будинку, квартира, котедж, кімната, садовий будинок, дачний будинок, будь-які інші об’єкти, що використовуються для тимчасового проживання (ночівлі).
ДОДАТОК
ЗАТВЕРДЖЕНО рішенням Жидачівської міської ради від ____2019 р. № ____
П О Л О Ж Е Н Н Я про порядок встановлення ставки і сплати туристичного збору на території Жидачівської міської ради 1. Загальні положення 1.1. Положення про порядок встановлення ставки і туристичного збору на території Жидачівської міської ради (надалі – Положення) розроблене на виконання вимог статтей 7, 12 Податкового кодексу України (надалі – Кодексом) та з дотриманням критеріїв, встановлених розділом ХІІ «Податок на майно» цього Кодексу. 1.2. Туристичний збір – це місцевий збір, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету.
2. Платники збору 2.1. Платниками туристичного збору на території Жидачівської міської ради є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення Жидачівської міської ради про встановлення туристичного збору, та тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі), визначених рішенням Жидачівської міської ради. 2.2. Платниками збору не можуть бути особи, які: а) постійно проживають, у тому числі на умовах договорів найму, на території Жидачівської міської ради, рішенням якої встановлено такий збір; б) особи визначені Кодексом, які прибули у відрядження або тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі), визначених Кодексом, що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму; в) інваліди, діти-інваліди та особи, що супроводжують інвалідів I групи або дітей-інвалідів (не більше одного супроводжуючого); г) ветерани війни; ґ) учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС; д) особи, які прибули за путівками (курсівками) на лікування, оздоровлення, реабілітацію до лікувально-профілактичних, фізкультурно-оздоровчих та санаторно-курортних закладів, що мають ліцензію на медичну практику та акредитацію центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я; е) діти віком до 18 років; є) дитячі лікувально-профілактичні, фізкультурно-оздоровчі та санаторно-курортні заклади; ж) члени сім’ї фізичної особи першого та/або другого ступеня споріднення, визначені відповідно до Кодексу, які тимчасово розміщуються такою фізичною особою у місцях проживання (ночівлі), визначених Кодексом, що належать їй на праві власності або на праві користування за договором найму.
3. Ставка збору 3.1. Ставка збору встановлюється за рішенням Жидачівської міської ради за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі), визначених рішенням міської ради, у розмірі до 0,5 відсотка - для внутрішнього туризму та до 5 відсотків - для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.
4. База справляння збору 4.1. Базою справляння збору є загальна кількість діб тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), визначених рішенням Жидачівської міської ради.
5. Податкові агенти та місця проживання (ночівлі) 5.1. Згідно з рішенням Жидачівської міської ради справляння збору може здійснюватися з тимчасового розміщення у таких місцях проживання (ночівлі): а) готелі, кемпінги, мотелі, гуртожитки для приїжджих, хостели, будинки відпочинку, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, пансіонати та інші заклади готельного типу, санаторно-курортні заклади; б) житловий будинок, прибудова до житлового будинку, квартира, котедж, кімната, садовий будинок, дачний будинок, будь-які інші об’єкти, що використовуються для тимчасового проживання (ночівлі). 5.2. Згідно з рішенням Жидачівської міської ради справляння збору може здійснюватися такими податковими агентами: а) юридичними особами, філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами без статусу юридичної особи, що надають послуги з тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі) не за місцем реєстрації такого податкового агента (такий податковий агент зобов’язаний зареєструвати такий підрозділ як податкового агента туристичного збору у контролюючому органі за місцезнаходженням підрозділу),фізичними особами - підприємцями, які надають послуги з тимчасового розміщення осіб у місцях проживання (ночівлі), визначених рішенням Жидачівської міської ради; б) квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб з метою їх тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), визначених Кодексом, що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму; в) юридичними особами, які уповноважуються Жидачівською міською радою справляти збір на умовах договору, укладеного з міською радою. Перелік податкових агентів та інформація про них розміщуються та оприлюднюються на офіційному веб-сайті Жидачівської міської ради.
6. Особливості справляння збору 6.1. Платники збору сплачують суму збору авансовим внеском перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання (ночівлі) податковим агентам, які справляють збір за ставками, у місцях справляння збору та з дотриманням інших вимог, визначених рішенням Жидачівської міської ради. За один і той самий період перебування платника збору на території однієї адміністративно-територіальної одиниці, на якій встановлено туристичний збір, повторне справляння збору, вже сплаченого таким платником збору, не допускається. 6.2. Особа здійснює тимчасове розміщення платника збору у місцях проживання (ночівлі), що належать такій особі на праві власності або на праві користування, виключно за наявності у платника збору документа, що підтверджує сплату ним туристичного збору відповідно до Кодексу та рішення Жидачівської міської ради. 6.3. У разі дострокового залишення особою, яка сплатила туристичний збір, території адміністративно-територіальної одиниці, на якій встановлено туристичний збір, сума надмірно сплаченого збору підлягає поверненню такій особі у встановленому Кодексом порядку.
7. Порядок сплати збору 7.1. Податкові агенти сплачують збір за своїм місцезнаходженням щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк та відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому - до 28 (29) включно) на підставі рішення Жидачівської міської ради. Податкові агенти, які сплачують збір авансовими внесками, відображають у податковій декларації за звітний (податковий) квартал суми нарахованих щомісячних авансових внесків. При цьому остаточна сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів), сплачується такими податковими агентами у строки, визначені для квартального звітного (податкового) періоду. 7.2. Податковий агент, який має підрозділ без статусу юридичної особи, що надає послуги з тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі) не за місцем реєстрації такого податкового агента, зобов’язаний зареєструвати такий підрозділ як податкового агента туристичного збору у контролюючому органі за місцезнаходженням підрозділу. 7.3. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу.
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проекту рішення Жидачівської міської ради „Про встановлення ставки туристичного збору на території Жидачівської міської ради на 2020 рік»
I. Визначення проблеми Розроблений проект рішення пропонується для прийняття Жидачівською міською радою відповідно до вимог діючого законодавства України з метою введення його в дію з 01.01.2020 року. На цей момент діє рішення Жидачівської міської ради від 14.02.2019 р. № 593 «Про встановлення ставки туристичного збору на території Жидачівської міської ради на 2019 рік», прийняте у відповідності до Податкового кодексу України. Відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України необхідно проводити щорічний перегляд розмірів ставок місцевих податків і зборів, що справляються у відповідності до чинного податкового законодавства, оскільки термін дії рішень про затвердження місцевих податків і зборів становить лише один бюджетний (плановий) рік, тобто один календарний рік (з 1 січня по 31 грудня). Згідно вимог статті 12.3.4. Податкового кодексу рішення про встановлення ставки туристичного збору на території Жидачівської міської ради приймається до 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування цього податку. Жидачівська міська рада в рамках, визначених Бюджетним та Податковим кодексами України, повинна до 1 липня 2019 року прийняти рішення про встановлення місцевих податків та зборів на наступний 2020 рік з визначенням обов’язкових елементів, встановлених положеннями Податкового кодексу України для відповідного місцевого податку чи збору. Зважаючи на вище наведене, на виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» пропонується проект рішення «Про встановлення ставки туристичного збору на території Жидачівської міської ради на 2020 рік», який підлягає аналізу регуляторного впливу. Аналіз регуляторного впливу містить обґрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття проекту рішення – регуляторного акта, аналіз впливу, який справлятиме регуляторний акт на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави, а також обґрунтування відповідності проекту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Відповідно до чинного законодавства повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування. Застосування регуляторної процедури не має альтернативи, проблема встановлення туристичного збору не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів.Для встановлення туристичного збору з 01.01.2020 року з урахуванням внесених змін до статті 268 Податкового кодексу України необхідно провести регуляторну процедуру. II. Цілі державного регулюванняОсновними цілями запропонованого проекту рішення є: ü виконання вимог чинного законодавства; ü врегулювання правовідносин між Жидачівською міською радою та суб’єктами оподаткування в процесі нарахування та сплати туристичного збору; ü встановлення туристичного збору, що дозволить виконати вимоги Податкового кодексу України; ü забезпечення надходжень до дохідної частини міського бюджету м. Жидачева.
III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей1. Визначення альтернативних способів
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей Опис вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів держави, громадян та суб'єктів господарювання. Оцінка впливу на сферу інтересів держави
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання
IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
V. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми1. Оприлюднення проекту рішення «Про встановлення ставки туристичного збору на території Жидачівської міської ради на 2020 рік» з метою отримання зауважень та пропозицій. 2. Встановлення туристичного збору.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимогиЗдійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб'єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва). VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного актаНа дію цього регуляторного акта негативно можуть вплинути економічна криза, значні темпи інфляції, різке здорожчання тарифів на енергоносії та продукти харчування при незмінному розмірі мінімальної заробітної плати. Ці фактори впливають на рівень платоспроможності населення та призводять до закриття підприємницької діяльності у сфері готельного бізнесу. Позитивно на дію цього регуляторного акта може вплинути економічна стабільність в країні та підвищення темпів росту ВВП, розвиток туризму в м. Жидачеві, що є однією з стратегічних цілей розвитку міста. Строк дії акта один рік. У випадку внесення змін до нормативно-правових актів, на підставі яких розроблено цей проект рішення, запропонований регуляторний акт буде переглянуто для внесення відповідних змін або розроблення нового регуляторного акта.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного актаВиходячи з цілей державного регулювання, визначених у другому розділі аналізу регуляторного впливу, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі прогнозні статистичні показники:
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного актаБазове відстеження результативності здійснюватиметься до дати набрання чинності цього регуляторного акта. Повторне відстеження результативності планується здійснити через 1 рік після набуття його чинності. З огляду на показники результативності, визначені в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу, відстеження буде проводитись за допомогою статистичного методу та шляхом опитування. У рамках зазначених методів відстеження проведено аналіз звітності про виконання дохідної частини бюджету в частині інформації щодо розміру надходжень до міського бюджету, кількості осіб (юридичних, фізичних), зайнятих у сфері туристичної діяльності, на яких поширюватиметься дія акта, а також розміру коштів і часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання на виконання вимог акту.
ТЕСТ
|
Порядковий номер |
Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) |
Кількість учасників консультацій, осіб |
Основні результати консультацій (опис) |
1 |
Робочі зустрічі |
5 |
Отримання інформації |
2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):
- кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 3 (одиниць), у тому числі малого підприємництва 0 (одиниць) та мікропідприємництва 3 (одиниць);
- питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 (відсотків) (відповідно до таблиці "Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання" додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).
3. Розрахунок витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
Порядковий номер |
Найменування оцінки |
У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) |
Періодичні (за наступний рік) |
Витрати за п'ять років |
Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
||||
1 |
Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) |
0 |
0 |
0 |
2 |
Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування |
0 |
0 |
0 |
3 |
Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали) |
0 |
0 |
0 |
4 |
Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) |
0 |
0 |
0 |
5 |
Інші процедури (уточнити) (сплата податку) |
1750,0 |
1750,0 |
8750,0 |
6 |
Разом, гривень |
1750,0 |
Х |
8 750,0 |
7 |
Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
3 |
3 |
3 |
8 |
Сумарно, гривень |
5 250,0 |
Х |
26 250,0 |
Оцінка вартості адміністративних процедур суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
||||
9 |
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання |
0,6ч*26,53 грн(мінімальна заробітна плата у погодинному розмірі з 01.01.2020 року) *1=15,91 грн. |
15,91 |
79,6 |
10 |
Процедури організації виконання вимог регулювання |
0,25ч*26,53*1=6,6 грн. |
6,60 |
33,0 |
11 |
Процедури офіційного звітування |
(0,1ч +0,2ч+0,1ч+0,2ч)* 26,53*1*4 =63,67грн |
63,67 |
318,0 |
12 |
Процедури щодо забезпечення процесу перевірок |
0,1ч*26,53=2,65грн |
2,65 |
13,25 |
13 |
Інші процедури (уточнити) |
0 |
0 |
0 |
14 |
Разом, гривень |
88,8 |
Х |
444,0 |
15 |
Кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
3 |
3 |
3 |
16 |
Сумарно, гривень |
266,0 |
Х |
1332,0 |
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва
Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.
Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання:
Державний орган, для якого здійснюється розрахунок адміністрування регулювання:
Жидачівська ДПІ Стрийського управління ГУ ДФС у Львівській області
(назва державного органу)
Процедура регулювання суб'єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб'єкта господарювання малого підприємництва - за потреби окремо для суб'єктів малого та мікропідприємництв) |
Планові витрати часу на процедуру |
Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата) |
Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб'єкта |
Оцінка кількості суб'єктів, що підпадають під дію процедури регулювання |
Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень |
1. Облік суб'єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання |
0,1 год. |
2,65 |
1 |
3 |
7,95 |
2. Поточний контроль за суб'єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі: |
|
26,53 грн(мінімальна заробітна плата у погодинному розмірі з 01.01.2020 року) за 1 год |
|
|
|
камеральні |
0,2 год. |
5,3 |
1 |
3 |
15,9 |
виїзні |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання |
0,2 год. |
5,3 |
1 |
3 |
15,9 |
4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання |
0,5 год. |
13,27 |
1 |
3 |
39,8 |
5. Оскарження одного окремого рішення суб'єктами господарювання |
- |
- |
- |
- |
- |
6. Підготовка звітності за результатами регулювання |
1 год. |
26,53 |
1 |
3 |
79,59 |
7. Інші адміністративні процедури (уточнити): |
|
|
|
|
|
Разом за рік |
Х |
Х |
Х |
Х |
159,0 |
Сумарно за п'ять років |
Х |
Х |
Х |
Х |
795,0 |
4. Розрахунок сумарних витрат суб'єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
Порядковий номер |
Показник |
Перший рік регулювання (стартовий) |
За п’ять років |
1 |
Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
5 250,0 |
26 250,0 |
2 |
Оцінка вартості адміністративних процедур для суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
266,0 |
1332,0 |
3 |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання |
5516,0 |
27580,0 |
4 |
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва |
159,0 |
795,0 |
5 |
Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання |
5675,0 |
28375,0 |
5. Розроблення корегуючих (пом'якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання
На основі оцінки сумарних витрат малого підприємництва на виконання запланованого регулювання (за перший рік регулювання та за п'ять років) з метою вирівнювання питомої вартості адміністративного навантаження між суб'єктами великого, середнього та малого підприємництва пропонуються такі компенсаторні механізми наприклад, зміна періодичності надання звітів для малого чи мікропідприємництва, поріг за розміром суб'єкта чи його розміром річного обороту для виключення з-під регулювання, запровадження інших компенсаторів.
Відповідні норми встановлені Податковим кодексом України і не можуть бути врегульовані на рівні місцевих рад.
На основі запропонованих компенсаторів для суб'єктів малого підприємництва проводиться повторна оцінка витрат суб'єктів малого підприємництва для скорегованих процедур починаючи з пункту 2 цього додатка.
Показник |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за перший рік, гривень |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за п'ять років, гривень |
Заплановане регулювання |
- |
- |
За умов застосування компенсаторних механізмів для малого підприємництва |
- |
- |
Сумарно: зміна вартості регулювання малого підприємництва |
- |
- |
Міський голова
Додати коментар:
< Попередня | Наступна > |
---|