gototopgototop
    Про військову службу за контрактом (тут) ***   Місцезнаходження споруд для цивільного захисту населення: вул. І.Мазепи, 10 А (загальна площа 146 кв. м), вул. Друкарська, 6 (79,1 кв. м), вул. Друкарська, 8 (69,4 кв. м), вул. Я.Мудрого, 17 (23,8 кв. м), вул. Клубна, 1 (37,8 кв. м), вул. Клубна, 3 (37,8 кв. м), вул. М.Шашкевича, 9 (182,8 кв. м), вул. М.Шашкевича, 16 (100,7 кв. м), вул. М.Шашкевича, 17 (100 кв. м), вул. Грюнвальдська, 1 (76 кв. м), вул. Кобзарева, 8 (89,8 кв. м), вул. І.Франка, 40 (69 кв. м). ***   Посади "Родинне дерево" в м.Жидачеві (детальніше тут...) *** Місцеві податки і збори на території Жидачівської міської ради на 2021 рік: земельний податок (тут), орендна плата за землю (тут), податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (тут), єдиний податок (тут), туристичний збір (тут), транспортний податок (тут)

ВИБОРИ - 2020

vyboru-2015

Бюджет громадських ініціатив м.Жидачева


byudjet

Zhydachiv presentation

Presentation-Zhydachi-in-English

Стежками "Базиївки"

stegkamu-bazuivku

Для підписки на розсилку RSS новин введіть Ваш адрес електронної пошти:

Карти міста Жидачева

АРВ та проект рішення про встановлення ставок податку на нерухоме майно на 2020 рік Друк
Вівторок, 19 березня 2019, 16:10

ПРОЕКТ РІШЕННЯ


____________ 2019                                     №                                                   м. Жидачів

 

Про встановлення ставок та пільг із сплати

податку  на нерухоме  майно, відмінне від

земельної ділянки, на території Жидачівської

міської ради на 2020 рік

 

На виконання вимог Бюджетного та Податкового кодексів України щодо щорічного перегляду розмірів ставок місцевих податків і зборів, що справляються у відповідності до чинного податкового законодавства, у зв’язку з терміном дії рішень про затвердження місцевих податків і зборів лише протягом одного бюджетного (планового) року, тобто протягом одного календарного року, керуючися статтею 266 Податкового кодексу України, пунктом 24 частини першої статті 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, Жидачівська міська рада

 

В И Р І Ш И Л А:

 

  1. Установити на території Жидачівської міської ради:
    1. ) ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, згідно з додатком 1;
    2. ) пільги для фізичних та юридичних осіб, надані відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України, за переліком згідно з додатком 2.
  2. Затвердити Положення про порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Жидачівської міської ради згідно з додатком 3.
  3. Оприлюднити це рішення в народному часописі Жидачівщини „Новий час” та на офіційному сайті Жидачівської міської ради.
  4. Це рішення набирає чинності з 01.01.2020 року.
  5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань бюджету, комунальної власності, економічного розвитку та інвестицій.

 

 

ДОДАТОК 1

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням Жидачівської міської

ради від _______2019 р. № ____

 

СТАВКИ

податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

 

Ставки встановлюються на 2020 рік та вводяться в дію з 01 січня 2020 року.

Адміністративно-територіальна одиниця, на яку поширюється дія рішення ради:

Код

області

Код

району

Код згідно з КОАТУУ

Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади

4600000000

4621500000

4621510100

Жидачівська міська рада

 

 

Класифікація будівель і споруд1

Ставки податку2

за 1 кв. метр

(відсотків розміру

мінімальної

заробітної плати)

 

код1

 

найменування1

для юридичних осіб

для

фізичних

осіб

 

11

 

БУДІВЛІ ЖИТЛОВІ

 

111

 

Будинки одноквартирні

1110

Будинки одноквартирні3

1110.1

Будинки одноквартирні масової забудови

0,05

0,05

1110.2

Котеджі та будинки одноквартирні підвищеної комфортності

0,1

0,1

1110.3

Будинки садибного типу

0,05

0,05

1110.4

Будинки дачні та садові

0,05

0,05

112

Будинки з двома та більше квартирами

1121

Будинки з двома квартирами3

1121.1

Будинки двоквартирні масової забудови

0,05

0,05

1121.2

Котеджі та будинки двоквартирні підвищеної комфортності

0,1

0,1

1122

Будинки з трьома та більше квартирами3

1122.1

Будинки багатоквартирні масової забудови

0,05

0,05

1122.2

Будинки багатоквартирні підвищеної комфортності, індивідуальні

0,1

0,1

1122.3

Будинки житлові готельного типу

0,05

0,05

113

Гуртожитки3

1130.1

Гуртожитки для робітників та службовців

0,05

0,05

1130.2

Гуртожитки для студентів вищих навчальних закладів3

0,05

0,05

1130.3

Гуртожитки для учнів навчальних закладів5

0,05

0,05

1130.4

Будинки-інтернати для людей похилого віку та інвалідів3

0,05

0,05

1130.5

Будинки дитини та сирітські будинки3

0,05

0,05

1130.6

Будинки для біженців, притулки для бездомних3

0,05

0,05

1130.9

Будинки для колективного проживання інші

0,05

0,05

 

12

 

БУДІВЛІ НЕЖИТЛОВІ

 

121

 

Готелі, ресторани та подібні будівлі

1211

Будівлі готельні

1211.1

Готелі

0,1

0,1

1211.2

Мотелі

0,1

0,1

1211.3

Кемпінги

0,1

0,1

1211.4

Пансіонати

0,1

0,1

1211.5

Ресторани та бари

0,1

0,1

1212

Інші будівлі для тимчасового проживання

1212.1

Туристичні бази та гірські притулки

0,1

0,1

1212.2

Дитячі та сімейні табори відпочинку

0,1

0,1

1212.3

Центри та будинки відпочинку

0,1

0,1

1212.9

Інші будівлі для тимчасового проживання, не класифіковані раніше

0,1

0,1

122

Будівлі офісні

1220

Будівлі офісні3

1220.1

Будівлі органів державного та місцевого управління3

0,1

0,1

1220.2

Будівлі фінансового обслуговування

0,1

0,1

1220.3

Будівлі органів правосуддя3

0,1

0,1

1220.5

Адміністративно-побутові будівлі промислових підприємств

0,1

0,1

1220.9

Будівлі для конторських та адміністративних цілей інші

0,1

0,1

123

Будівлі торговельні

1230

Будівлі торговельні

1230.1

Торгові центри, універмаги, магазини

0,1

0,1

1230.2

Криті ринки, павільйони та зали для ярмарків3

0,1

0,1

1230.3

Станції технічного обслуговування автомобілів

0,1

0,1

1230.4

Їдальні, кафе, закусочні тощо

0,1

0,1

1230.5

Бази та склади підприємств торгівлі і громадського харчування

0,1

0,1

1230.6

Будівлі підприємств побутового обслуговування

0,1

0,1

1230.9

Будівлі торговельні інші

0,1

0,1

124

Будівлі транспорту та засобів зв’язку

1241

Вокзали, аеровокзали, будівлі засобів зв’язку та пов’язані з ними будівлі

1241.1

Автовокзали та інші будівлі автомобільного транспорту

0,1

0,1

1241.2

Вокзали та інші будівлі залізничного транспорту

0,1

0,1

1241.7

Будівлі центрів радіо- та телевізійного мовлення, телефонних станцій, телекомунікаційних центрів тощо

0,1

0,1

1241.9

Будівлі транспорту та засобів зв’язку інші

0,1

0,1

1242

Гаражі

1242.1

Гаражі наземні

0,05

0,05

1242.2

Гаражі підземні

0,05

0,05

1242.3

Стоянки автомобільні криті

0,05

0,05

1242.4

Навіси для велосипедів

0,05

0,05

125

Будівлі промислові та склади

1251

Будівлі промислові3

1251.1

Будівлі підприємств машинобудування та металообробної промисловості3

0,1

0,1

1251.4

Будівлі підприємств легкої промисловості3

0,1

0,1

1251.5

Будівлі підприємств харчової промисловості3

0,1

0,1

1251.6

Будівлі підприємств медичної та мікробіологічної промисловості3

0,1

0,1

1251.7

Будівлі підприємств лісової, деревообробної та целюлозно-паперової промисловості3

0,1

0,1

1251.8

Будівлі підприємств будівельної індустрії, будівельних матеріалів та виробів, скляної та фарфоро-фаянсової промисловості3

0,1

0,1

1251.9

Будівлі інших промислових виробництв, включаючи поліграфічне3

0,1

0,1

1252

Резервуари, силоси та склади

1252.1

Резервуари для нафти, нафтопродуктів та газу

0,1

0,1

1252.2

Резервуари та ємності інші

0,1

0,1

1252.3

Силоси для зерна

0,1

0,1

1252.4

Силоси для цементу та інших сипучих матеріалів

0,1

0,1

1252.5

Склади спеціальні товарні

0,1

0,1

1252.6

Холодильники

0,1

0,1

1252.7

Складські майданчики

0,1

0,1

1252.8

Склади універсальні

0,1

0,1

1252.9

Склади та сховища інші3

0,1

0,1

126

Будівлі для публічних виступів, закладів освітнього, медичного та оздоровчого призначення

1261

Будівлі для публічних виступів

1261.1

Театри, кінотеатри та концертні зали

0,05

0,05

1261.2

Зали засідань та багатоцільові зали для публічних виступів

0,05

0,05

1261.4

Казино, ігорні будинки

1,0

1,0

1261.5

Музичні та танцювальні зали, дискотеки

0,05

0,05

1261.9

Будівлі для публічних виступів інші

0,05

0,05

1262

Музеї та бібліотеки

1262.1

Музеї та художні галереї3

0,05

0,05

1262.2

Бібліотеки, книгосховища3

0,05

0,05

1262.5

Будівлі архівів3

0,05

0,05

1263

Будівлі навчальних та дослідних закладів

1263.3

Будівлі шкіл та інших середніх навчальних закладів3

0,05

0,05

1263.4

Будівлі професійно-технічних навчальних закладів3

0,05

0,05

1263.5

Будівлі дошкільних та позашкільних навчальних закладів3

0,05

0,05

1264

Будівлі лікарень та оздоровчих закладів

1264.1

Лікарні багатопрофільні територіального обслуговування, навчальних закладів3

0,05

0,05

1264.2

Лікарні профільні, диспансери3

0,05

0,05

1264.3

Материнські та дитячі реабілітаційні центри, пологові будинки3

0,05

0,05

1264.4

Поліклініки, пункти медичного обслуговування та консультації3

0,05

0,05

1264.9

Заклади лікувально-профілактичні та оздоровчі інші3

0,05

0,05

1265

Зали спортивні3

1265.1

Зали гімнастичні, баскетбольні, волейбольні, тенісні тощо

0,05

0,05

1265.2

Басейни криті для плавання

0,05

0,05

1265.9

Зали спортивні інші

0,05

0,05

127

Будівлі нежитлові інші

1271

Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства3

1271.1

Будівлі для тваринництва3

0,05

0,05

1271.2

Будівлі для птахівництва3

0,05

0,05

1271.3

Будівлі для зберігання зерна3

0,05

0,05

1271.4

Будівлі силосні та сінажні3

0,05

0,05

1271.5

Будівлі для садівництва, виноградарства та виноробства3

0,05

0,05

1271.6

Будівлі тепличного господарства3

0,05

0,05

1271.7

Будівлі рибного господарства3

0,05

0,05

1271.8

Будівлі підприємств лісівництва та звірівництва3

0,05

0,05

1271.9

Будівлі сільськогосподарського призначення інші3

0,05

0,05

1272

Будівлі для культової та релігійної діяльності3

1272.1

Церкви, собори, костьоли, мечеті, синагоги тощо3

0,05

0,05

1272.2

Похоронні бюро та ритуальні зали

0,05

0,05

1272.3

Цвинтарі та крематорії3

0,05

0,05

1273

Пам’ятки історичні та такі, що охороняються державою3

1273.1

Пам’ятки історії та архітектури3

0,05

0,05

1273.2

Археологічні розкопки, руїни та історичні місця, що охороняються державою3

0,05

0,05

1273.3

Меморіали, художньо-декоративні будівлі, статуї3

0,05

0,05

1274

Будівлі інші, не класифіковані раніше3

1274.1

Казарми Збройних Сил3

0,05

0,05

1274.2

Будівлі поліцейських та пожежних служб3

0,05

0,05

1274.3

Будівлі виправних закладів, в’язниць та слідчих ізоляторів3

0,05

0,05

1274.4

Будівлі лазень та пралень

0,05

0,05

1274.5

Будівлі з облаштування населених пунктів

0,05

0,05

Примітка.

1 Класифікація будівель та споруд, код та найменування зазначаються відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Держстандарту від 17 серпня 2000 р. № 507.

2 Ставки податку встановлюються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України і зазначаються десятковим дробом з трьома (у разі потреби чотирма) десятковими знаками після коми.

3 Об’єкти нерухомості, що класифікуються за цим підкласом, звільняються/можуть звільнятися повністю або частково від оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до норм підпункту 266.2.2 пункту 266.2 та пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України.

 

ДОДАТОК 2

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням Жидачівської міської

ради від _______2019 р. № ____

 

ПЕРЕЛІК

пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України, із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки1

 

Пільги встановлюються на 2020 рік та вводяться в дію з 01 січня 2020 року.

Адміністративно-територіальна одиниця, на яку поширюється дія рішення ради:

Код

області

Код

району

Код згідно з КОАТУУ

Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади

4600000000

4621500000

4621510100

Жидачівська міська рада

 

 

з/п

 

Група платників, категорія/класифікація будівель і споруд

Розмір пільги

(відсотків суми

податкового зобов’язання

за рік)

1.

Будівлі органів державного та місцевого управління (1220.1)

100

2.

Будівлі органів правосуддя (1220.3)

100

3.

Будівлі для публічних виступів, закладів освітнього, медичного та оздоровчого призначення (126), крім казино, ігорних будинків (1261.4)

100

4.

Будівлі житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями) (згідно підпункту 266.4.2. пункту 266.4. статті 266 Податкового кодексу України)

100

5.

Будівлі нежитлові інші (1272, 1273, 1274)

100

Примітка.

1 Пільги визначаються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України. У разі встановлення пільг, відмінних на територіях різних населених пунктів адміністративно-територіальної одиниці, за кожним населеним пунктом пільги затверджуються окремо.

 

 

ДОДАТОК 3

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням Жидачівської міської

ради від ____2019 р. № ____

 

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

про порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Жидачівської міської ради

 

1. Загальні положення

1.1. Положення про порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Жидачівської міської ради (надалі – Положення) розроблене на виконання вимог статтей 7, 12 Податкового кодексу України та з дотриманням критеріїв, встановлених розділом ХІІ цього Кодексу.

 

2. Платники податку

2.1. Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

2.2. Визначення платників податку в разі перебування об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб:

а) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;

б) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;

в) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.

 

3. Об’єкт оподаткування

3.1. Об’єктом оподаткування є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

3.2. Не є об’єктом оподаткування:

а) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності);

б) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, визначені законом, в тому числі їх частки;

в) будівлі дитячих будинків сімейного типу;

г) гуртожитки;

ґ) житлова нерухомість непридатна для проживання, у тому числі у зв’язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад;

д) об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об’єкта на дитину;

е) об’єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках;

є) будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;

ж) будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників (юридичних та фізичних осіб), віднесені до класу Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства” (код 1271) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку;

з) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств;

и) об’єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об’єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність;

і) будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг;

ї) об’єкти нежитлової нерухомості державних та комунальних дитячих санаторно-курортних закладів та закладів оздоровлення та відпочинку дітей, а також дитячих санаторно-курортних закладів та закладів оздоровлення і відпочинку дітей, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій, які є неприбутковими і внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

й) об’єкти нежитлової нерухомості державних та комунальних центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, центрів фізичного здоров’я населення, центрів з розвитку фізичної культури і спорту інвалідів, дитячо-юнацьких спортивних шкіл, а також центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, дитячо-юнацьких спортивних шкіл і спортивних споруд всеукраїнських фізкультурно-спортивних товариств, їх місцевих осередків та відокремлених підрозділів, що є неприбутковими та включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення таких установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

к) об’єкти нежитлової нерухомості баз олімпійської та паралімпійської підготовки. Перелік таких баз затверджується Кабінетом Міністрів України;

л) об’єкти житлової нерухомості, які належать багатодітним або прийомним сім’ям, у яких виховується п’ять та більше дітей.

 

4. База оподаткування

4.1. Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

4.2. База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

4.3. База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.

 

5. Пільги із сплати податку

5.1. База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

5.2. Пільги з податку, що сплачується на території Жидачівської міської ради, з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями), встановлюються рішенням Жидачівської міської ради.

Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, для фізичних осіб визначаються виходячи з їх майнового стану та рівня доходів.

Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів нежитлової нерухомості, встановлюються залежно від майна, яке є об’єктом оподаткування.

Жидачівська міська рада до 25 грудня року, що передує звітному, подає відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості інформацію щодо ставок та наданих пільг юридичним та/або фізичним особам зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

5.3. Пільги з податку, передбачені пунктами 5.1. та 5.2. цього розділу, для фізичних осіб не застосовуються до:

- об’єкта/об’єктів оподаткування, якщо площа такого/таких об’єкта/об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, встановленої пунктом 5.1. цього розділу;

- об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).

 

6. Ставка податку

6.1. Ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням Жидачівської міської ради, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

 

7. Податковий період

7.1. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

 

8. Порядок обчислення суми податку

8.1. Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у такому порядку:

а) за наявності у власності платника податку одного об’єкта житлової нерухомості, в тому числі його частки, податок обчислюється, виходячи з бази оподаткування, зменшеної відповідно до підпунктів а” або „б пункту 5.1. розділу 5 „Пільги із сплати податку” цього Положення, та відповідної ставки податку;

б) за наявності у власності платника податку більше одного об’єкта житлової нерухомості одного типу, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до підпунктів а” або „б пункту 5.1. розділу 5 „Пільги із сплати податку” цього Положення, та відповідної ставки податку;

в) за наявності у власності платника податку об’єктів житлової нерухомості різних видів, у тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до підпункту „в пункту 5.1. розділу 5 „Пільги із сплати податку” цього Положення,

г) сума податку, обчислена з урахуванням підпунктів „б і „в цього пункту, розподіляється контролюючим органом пропорційно до питомої ваги загальної площі кожного з об’єктів житлової нерухомості;

ґ) за наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи - платника податку, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку, розрахована відповідно до підпунктів „а”-„г” цього пункту, збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).

Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об’єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.

8.2. Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з пунктом 8.1. цього розділу, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, Жидачівської міської ради за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

Контролюючі органи за місцем проживання (реєстрації) платників податку в десятиденний строк інформують відповідні контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості про надіслані (вручені) платнику податку податкові повідомлення-рішення про сплату податку у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам - нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності таких нерезидентів.

8.3. Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

8.4. Органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов’язані щокварталу у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку та справляння податку фізичними та юридичними особами, за місцем розташування такого об’єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

8.5. Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому Податковим кодексом України, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою - платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

 

9. Порядок обчислення сум податку в разі зміни власника об’єкта оподаткування податком

9.1. У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

9.2. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

 

10. Порядок сплати податку

10.1. Податок сплачується за місцем розташування об’єкта/об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

 

11. Строки сплати податку

11.1. Податкове зобов’язання за звітний рік з податку сплачується:

а) фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

б) юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

11.2. У разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове/податкові повідомлення-рішення у строки, встановлені пунктом 8.2. розділу 8 „Порядок обчислення суми податку, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої Податковим кодексом України за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання.

11.3. Податкове зобов’язання з цього податку може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених Податковим кодексом України.


                      

Додаток 1
до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

 

проекту рішення Жидачівської міської ради

«Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Жидачівської міської ради на 2020 рік»

I. Визначення проблеми

Податковим кодексом України встановлено перелік місцевих податків і зборів, до якого входить податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Розроблений проект рішення пропонується для прийняття Жидачівською міською радою відповідно до вимог діючого законодавства України з метою введення його в дію з 01.01.2020 року.

На цей момент діє рішення Жидачівської міської ради від 14.06.2018 р. № 505 «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Жидачівської міської ради на 2020 рік», прийняте на виконання повноважень щодо встановлення місцевих податків і зборів у відповідності до вимог Податкового кодексу України.

Враховуючи вимоги статті 12.3.4. Податкового кодексу рішення про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Жидачівської міської ради приймається до 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування цього податку.

Жидачівська міська рада в рамках, визначених Бюджетним та Податковим кодексами України, повинна до 1 липня 2019 року прийняти рішення про встановлення місцевих податків та зборів на наступний 2020 рік з визначенням обов’язкових елементів, встановлених положеннями Податкового кодексу України для відповідного місцевого податку чи збору.

Зважаючи на вище наведене, на виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» пропонується проект рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Жидачівської міської ради на 2020 рік», який підлягає аналізу регуляторного впливу.

Аналіз регуляторного впливу містить обґрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття проекту рішення - регуляторного акта, аналіз впливу, який справлятиме регуляторний акт на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави, а також обґрунтування відповідності проекту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики

         За даними звіту Жидачівської міської ради про виконання дохідної частини бюджету, платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для яких ставки регулюються за рішенням міської ради, сплатили до міського бюджету у 2018 році 233,9 тис. грн. У 2019 році передбачено поступлення в сумі 253,6 тис. грн, на 2020 рік спрогнозовано - 267,9 тис. грн з урахуванням підвищення мінімальної заробітної плати.

Причини виникнення проблеми.

       У разі неприйняття рішення про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, податок буде справлятися по мінімальним ставкам, що спричинить втрати дохідної частини бюджету міста Жидачева в сумі 267,9 тис. грн. Як наслідок не буде профінансовано один із очікуваних видатків та соціальних програм міста, а саме:

-          благоустрій міста (6185,5 тис. грн);

-          утримання та розвиток автомобільних доріг міста (6706,7тис. грн);

-          виплата одноразової грошової матеріальної допомоги малозабезпеченим верствам населення міста та учасникам АТО-ООС (370,0 тис. грн);

-          інші видатки та заходи.

Підтвердження важливості проблеми.

Важливість проблеми при затвердженні податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, полягає в необхідності наповнення міського бюджету та спрямування отриманих коштів від сплати податку на вирішення соціальних проблем територіальної громади та покращення інфраструктури міста.

Враховуючи, вищевикладене, Жидачівською міською радою розробляється проект рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Жидачівської міської ради на 2020 рік» та публікується в засобах масової інформації.

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

V

Держава

V

Суб'єкти господарювання,

V

у тому числі суб'єкти малого підприємництва*

V

Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до Податкового кодексу України є виключно компетенцією органів місцевого самоврядування.

Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів з огляду на вимоги Податкового кодексу України. А саме, у разі, якщо міська рада у термін до 1 липня 2019 року не прийняла та не оприлюднила рішення про встановлення місцевих податків та зборів на наступний рік, такі податки справляються, виходячи з норми Податкового кодексу України, із застосуванням їх мінімальних ставок та без застосування відповідних коефіцієнтів, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.

II. Цілі державного регулювання

Проект регуляторного акта спрямований на розвязання проблеми, визначеної в попередньому розділі. Проект рішення розроблено з ціллю:

ü  виконання вимог чинного законодавства;

ü  здійснення планування та прогнозування надходжень від податку на нерухоме майно при формуванні бюджету;

ü  врегулювання правовідносин між Жидачівською міською радою та суб’єктами господарювання і власниками нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки;

ü  встановлення ставок місцевого податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, які б дозволили збільшити надходження до міського бюджету для виконання заходів Програми економічного та соціального розвитку міста, інших міських цільових програм;

ü  забезпечення своєчасного надходження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

ü  встановлення пільги щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

По закінченню 2019 року рішення про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Жидачівської міської ради втратить чинність як таке, що відповідно до діючого законодавства не застосовується в наступному бюджетному (плановому) періоді.

Відповідно до статті 12 Податкового кодексу у разі, якщо міська рада не прийняла рішення про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що є обов’язковим згідно з нормами цього Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок.

Очікувані втрати дохідної частини міського бюджету в результаті неприйняття рішення на 2020 рік складатимуть 267,9 тис. грн.

Що не дозволить профінансувати заходи економічного та соціального розвитку міста (наприклад, одноразову матеріальну допомогу жителям міста, благоустрій та інше)

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговоренні проекту рішення.

До бюджету міста надійде 267,9 тис. грн., що дозволить профінансувати заходи Програми економічного та соціального розвитку міста, інші міські цільові програми.

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Опис вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів держави, громадян та суб'єктів господарювання.

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

Можливо, покращиться інвестиційна привабливість території через мінімальні ставки податку на нерухоме майно

По закінченню 2019 року рішення про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Жидачівської міської ради втратить чинність як таке, що відповідно до діючого законодавства не застосовується в наступному бюджетному (плановому) періоді.

Відповідно до статті 12 Податкового кодексу у разі, якщо міська рада не прийняла рішення про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що є обов’язковим згідно з нормами цього Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок.

Проте це негативно вплине на планові показники дохідної частини міського бюджету.

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення.

Дозволить наповнювати місцевий бюджет.

Витрати повязані з підготовкою регуляторного акту та процедур з його опублікування

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

 Фізичні особи – платники податку будуть сплачувати податок за мінімальними ставками.

Сплата податку у 2020 році, відповідно до Податкового кодексу, буде здійснюватися за мінімальними ставками, що зменшить надходження до міського бюджету.

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта

За рахунок надходжень від сплати податку здійснюватиметься реалізація заходів відповідно до потреб громади.

Встановлення пільг по сплаті податку для окремих категорій громадян.

Застосування  прозорого механізму справляння податку.

Обовязкова сплата податку згідно рішення міської ради, прийнятого у відповідності до податкового законодавства. Очікувана сплата податку за запропонованими ставками в сумі 69,4 тис. грн

Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

0

0

0

205

205

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

0

0

100

Х

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

Суб’єкти господарювання – платники податку у 2020 році будуть сплачувати податок за мінімальними ставками.

Х

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта

Застосування  прозорого механізму справляння податку. Встановлення пільг по сплаті податку для окремих категорій громадян.

Вдосконалить відносини між міською радою, органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання, пов’язаних зі справлянням податку

Обов’язкова сплата податку згідно рішення міської ради, прийнятого у відповідності до податкового законодавства. Очікувана сплата податку за запропонованими ставками в сумі 198,5 тис. грн

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1 «Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)» Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта")

-

Альтернатива 2 «Прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим кодексом України, із збільшенням ставок податку для юридичних осіб та розширенням пільг для незахищених верств населення» Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта")

-

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

2-цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково    

Суб’єкти господарювання будуть сплачувати податок за мінімальними ставками. Зменшаться надходження до міського бюджету.

Для фізичних осіб – платників податку на нерухоме майно у 2020 році будуть діяти мінімальні ставки податку.

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта

4-цілі прийняття регуляторного акта,які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде)

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей. Очікувана сплата податку за запропонованими ставками складатиме в сумі 267,9 тис. грн

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

 Суб’єкти господарювання – платники податку у 2020 році будуть сплачувати податок за мінімальними ставками.

Зменшення надходжень у місцевий бюджет.

Платники податку у 2020 році будуть сплачувати податок за мінімальними ставками, що не сприятиме наповненню міського бюджету в можливих обсягах.

Очікувані втрати міського бюджету в результаті неприйняття рішення на 2020 рік складатимуть 267,9 тис. грн., що не дозволить профінансувати заходи Програми економічного та соціального розвитку.

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта

Застосування  прозорого механізму справляння податку.

Збільшення поступлень до міського бюджету.

Можливість реалізації заходів Програми економічного та соціального розвитку міста, інших міських цільових програм

Суб’єкти господарювання та фізичні особи будуть платити податок за ставками згідно рішення Жидачівської міської ради. Очікувана сплата податку складатиме 267,9 тис. грн..

Зменшення надходжень на суму пільг у місцевий бюджет.

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики.

Затвердження цього регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

 Платники податку у 2020 році будуть сплачувати податок за мінімальними ставками та втрачають додаткові пільги. Зменшаться надходження до місцевого бюджету.

Х 

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики.

Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

Зміни у Податковому кодексі України, зниження платоспроможності платників податків, зменшення кількості суб’єктів господарювання.

Політична та економічна ситуація в країні.

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Розв’язання проблеми пропонується розв’язати шляхом прийняття рішення Жидачівської міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку   на нерухоме   майно,   відмінне   від земельної ділянки, на території Жидачівської міської ради на 2020 рік», проект якого розроблений відповідно до вимог Податкового кодексу України, Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Прийняття запропонованого проекту регуляторного акта здійснюватиметься у кілька етапів, а саме:

- розроблення проекту рішення та аналізу його регуляторного впливу робочою групою, відповідальною за підготовку проекту регуляторного акта;

- оприлюднення проекту регуляторного акта разом із відповідним аналізом регуляторного впливу на офіційному веб-сайті Жидачівської міської ради;

- отримання від постійної комісії Жидачівської міської ради з питань законності, взаємодії з громадськими формуваннями, регламенту і депутатської етики експертного висновку щодо регуляторного впливу розробленого проекту регуляторного акта;

- обговорення пакету документів на засіданні постійної комісії з питань бюджету, комунальної власності, економічного розвитку та інвестицій;

- включення проекту регуляторного акта в порядок денний сесії міської ради для прийняття відповідного рішення;

- оприлюднення прийнятого регуляторного акта згідно вимог діючого законодавства.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

               Здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва).

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії регуляторного акта один рік.

Органи місцевого самоврядування, в рамках, визначених Бюджетним та Податковим кодексами України, мають до 1 липня кожного року прийняти рішення про встановлення місцевих податків та зборів на наступний рік з визначенням обов’язкових елементів, встановлених положеннями Податкового кодексу України для відповідного місцевого податку чи збору.

У випадку внесення змін до нормативно-правових актів, на підставі яких розроблено цей проект рішення, запропонований регуляторний акт буде переглянуто для внесення відповідних змін або розроблення нового регуляторного акта.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Виходячи з цілей державного регулювання, визначених у другому розділі АРВ, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі фактичні та прогнозні статистичні показники:

Назва показника

2018 р. (факт)

2019 р.(план)

2020 р.(прогноз)

Нараховано плату з фізичних осіб в місцевий бюджет (тис. грн.)

60,6

65,7

69,4

 

Кількість фізичних осіб

160

160

160

Нараховано плату з юридичних осіб в місцевий бюджет (тис. грн.)

173,3

187,9

198,5

Кількість юридичних осіб

45

45

45

Витрати суб’єктів малого підприємництва на адміністративні процедури щодо виконання регулювання та звітування (тис. грн.)

29,9

33,5

 

 

35,4

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акта

Проект рішення оприлюднюється на офіційному веб-сайті Жидачівської міської ради www.meriya-zhydachiv.lviv.ua

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Базове відстеження результативності здійснюватиметься до дати набрання чинності цього регуляторного акта. Повторне відстеження результативності планується здійснити через 1 рік після набуття чинності регуляторним актом.

       З огляду на показники результативності, визначені в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу, відстеження буде проводитись за допомогою статистичного методу та шляхом опитування.

       У рамках зазначених методів відстеження проведено аналіз звітності про виконання дохідної частини бюджету в частині інформації щодо розміру надходжень до міського бюджету, кількості осіб, на яких поширюватиметься дія акта, а також розміру коштів і часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання на виконання вимог акту.

 

ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб'єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 12 по 18 березня 2019 року.

Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Робочі зустрічі

5

Отримання інформації

2

Круглі столи

20

Отримання інформації та пропозицій

2. Вимірювання впливу регулювання на суб'єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

- кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 205 (одиниць), у тому числі малого підприємництва 0 (одиниць) та мікропідприємництва 205 (одиниць);

- питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 (відсотків) (відповідно до таблиці "Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання" додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).

3. Розрахунок витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п'ять років

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

 0

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

 0

5

Інші процедури (уточнити) (сплата податку)

1306,8

1306,8

6534,0

6

Разом, гривень
Формула:
(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

1306,8

Х

6534,0

7

Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

205

205

       205 

8

Сумарно, гривень

267 900,0

Х

1 339 500,0

Оцінка вартості адміністративних процедур суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання
Формула:
витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм

0,5ч*26,53грн (мінімальна заробітна плата у погодинному розмірі з 01.01.2020 року)*1=13,27 грн.

13,27 

66,3

10

Процедури організації виконання вимог регулювання
Формула:
витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб'єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур

1ч*26,53*1=26,53 грн. 

26,53

132,7 

11

Процедури офіційного звітування
Формула:
витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб'єктів, що користуються формами засобів - окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв'язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік

(0,4ч +0,3ч+0,1ч+0,2ч)*

26,53*1*4=

=106,12грн

106,1

530,6 

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок
Формула:
витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік

1ч*26,53 грн=26,53 грн

26,53

132,7

13

Інші процедури (уточнити)

14

Разом, гривень
Формула:
(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)

172,45 

Х

862,25

15

Кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

205

205

205

16

Сумарно, гривень
Формула:
відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)

35 352,0 

Х

   176 761,0 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва

           Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання:

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок адміністрування регулювання:

Жидачівська ДПІ Стрийського управління ГУ ДФС у Львівській області

(назва державного органу)

Процедура регулювання суб'єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб'єкта господарювання малого підприємництва - за потреби окремо для суб'єктів малого та мікропідприємництв)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб'єкта

Оцінка кількості суб'єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень

1. Облік суб'єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

0,2 год. 

5,31 

205

1087,7

2. Поточний контроль за суб'єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

26,53 грн(мінімальна заробітна плата у погодинному розмірі з 01.01.2020 року) за 1 год

камеральні

0,5 год.  

13,27 

 1

205

2719,3

виїзні

-

-

-

-

-

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

 3 год.

79,6

 1

100

7960,0

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

1 год. 

26,53 

 1

100

2653,0

5. Оскарження одного окремого рішення суб'єктами господарювання

 -

-

-

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

4 год. 

106,1 

 1

205

       21 750,0

7. Інші адміністративні процедури (уточнити):

-

-

-

-

-

Разом за рік

Х

Х

Х

Х

36170,0

Сумарно за п'ять років

Х

Х

Х

Х

180 850,0 

4. Розрахунок сумарних витрат суб'єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Показник

Перший рік регулювання (стартовий)

За п'ять років

1

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

267 900,0

1339 500,0

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

35 352,0

176 760,0

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

303 252,0

1 516 260,0

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва

36 170,0

180 850,0

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

339 422,0

1 697 110,0

5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

На основі оцінки сумарних витрат малого підприємництва на виконання запланованого регулювання (за перший рік регулювання та за п’ять років) з метою вирівнювання питомої вартості адміністративного навантаження між суб’єктами великого, середнього та малого підприємництва пропонуються такі компенсаторні механізми наприклад, зміна періодичності надання звітів для малого чи мікропідприємництва, поріг за розміром суб’єкта чи його розміром річного обороту для виключення з-під регулювання, запровадження інших компенсаторів.

Відповідні норми встановлені Податковим кодексом України і не можуть бути врегульовані на рівні місцевих рад.

На основі запропонованих компенсаторів для суб'єктів малого підприємництва проводиться повторна оцінка витрат суб'єктів малого підприємництва для скорегованих процедур починаючи з пункту 2 цього додатка.

Показник

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за перший рік, гривень

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за п'ять років, гривень

Заплановане регулювання

-

-

За умов застосування компенсаторних механізмів для малого підприємництва

-

-

Сумарно: зміна вартості регулювання малого підприємництва

-

-

 

Міський голова                  


 

Додати коментар: