gototopgototop
    Про військову службу за контрактом (тут) ***   Місцезнаходження споруд для цивільного захисту населення: вул. І.Мазепи, 10 А (загальна площа 146 кв. м), вул. Друкарська, 6 (79,1 кв. м), вул. Друкарська, 8 (69,4 кв. м), вул. Я.Мудрого, 17 (23,8 кв. м), вул. Клубна, 1 (37,8 кв. м), вул. Клубна, 3 (37,8 кв. м), вул. М.Шашкевича, 9 (182,8 кв. м), вул. М.Шашкевича, 16 (100,7 кв. м), вул. М.Шашкевича, 17 (100 кв. м), вул. Грюнвальдська, 1 (76 кв. м), вул. Кобзарева, 8 (89,8 кв. м), вул. І.Франка, 40 (69 кв. м). ***   Посади "Родинне дерево" в м.Жидачеві (детальніше тут...) *** Місцеві податки і збори на території Жидачівської міської ради на 2021 рік: земельний податок (тут), орендна плата за землю (тут), податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (тут), єдиний податок (тут), туристичний збір (тут), транспортний податок (тут)

ВИБОРИ - 2020

vyboru-2015

Бюджет громадських ініціатив м.Жидачева


byudjet

Zhydachiv presentation

Presentation-Zhydachi-in-English

Стежками "Базиївки"

stegkamu-bazuivku

Для підписки на розсилку RSS новин введіть Ваш адрес електронної пошти:

Карти міста Жидачева

АРВ та проект рішення про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2020 рік Друк
Вівторок, 19 березня 2019, 15:32

ПРОЕКТ РІШЕННЯ

 

____________ 2019                                     №                                                   м. Жидачів

 

Про встановлення ставок та пільг із сплати

земельного податку на території Жидачівської

міської ради на 2020 рік

 

            На виконання вимог Бюджетного та Податкового кодексів України щодо щорічного перегляду розмірів ставок місцевих податків і зборів, що справляються у відповідності до чинного податкового законодавства, у зв’язку з терміном дії рішень про затвердження місцевих податків і зборів лише протягом одного бюджетного (планового) року, тобто протягом одного календарного року, дотримуючись критеріїв, встановлених розділом ХІІ Податкового кодексу України, керуючися статтями 7, 10, 12, абзацами другим і третім пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, частиною 1 статті 3 Бюджетного кодексу України, пунктом 24 частини 1 статті 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, Жидачівська міська рада

 

В И Р І Ш И Л А:

 

  1. 1.Установити на території Жидачівської міської ради:
    1. 1)ставки земельного податку згідно з додатком 1 до цього рішення;
    2. 2)пільги для фізичних та юридичних осіб, надані відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, за переліком згідно з додатком 2 до цього рішення.
  2. Затвердити Положення про порядок обчислення та сплати земельного податку на території Жидачівської міської ради згідно з додатком 3 до цього рішення.
  3. Оприлюднити це рішення в народному часописі Жидачівщини „Новий час” та на офіційному веб-сайті Жидачівської міської ради.
  4. Це рішення набирає чинності з 01.01.2020 року.
  5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань бюджету, комунальної власності, економічного розвитку та інвестицій .

ДОДАТОК 1

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням Жидачівської міської

ради від _______2019 р. № ____

 

СТАВКИ

земельного податку

 

Ставки встановлюються на 2020 рік та вводяться в дію з 01 січня 2020 року.

Адміністративно-територіальна одиниця, на яку поширюється дія рішення ради:

Код

області

Код

району

Код згідно з КОАТУУ

Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади

4600000000

4621500000

4621510100

Жидачівська міська рада

 

 

Вид цільового призначення земель

Ставки податку1

(відсотків нормативної грошової оцінки)

для юридичних осіб

для фізичних осіб

код

найменування

 

 

 

01

 

Землі сільськогосподарського призначення

01.01

Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва2

1,0

1,0

01.02

Для ведення фермерського господарства2

1,0

1,0

01.03

Для ведення особистого селянського господарства2

1,0

1,0

01.04

Для ведення підсобного сільського господарства2

1,0

1,0

01.05

Для індивідуального садівництва2

1,0

1,0

01.06

Для колективного садівництва2

1,0

1,0

01.07

Для городництва2

1,0

1,0

01.08

Для сінокосіння і випасання худоби2

1,0

1,0

01.09

Для дослідних і навчальних цілей

1,0

1,0

01.10

Для пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства

1,0

1,0

01.11

Для надання послуг у сільському господарстві

1,0

1,0

01.12

Для розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції

1,0

1,0

01.13

Для іншого сільськогосподарського призначення

1,0

1,0

01.14

Для цілей підрозділів 01.01-01.13 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1,0

1,0

 

02

 

Землі житлової забудови

02.01

Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)2

1,0

0,1

02.02

Для колективного житлового будівництва2

1,0

0,5

02.03

Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку

1,0

0,5

02.04

Для будівництва і обслуговування будівель тимчасового проживання

0,5

0,5

02.05

Для будівництва індивідуальних гаражів

1,0

0,5

02.06

Для колективного гаражного будівництва

1,0

0,5

02.07

Для іншої житлової забудови

1,0

0,5

02.08

Для цілей підрозділів 02.01-02.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1,0

0,5

 

03

 

Землі громадської забудови

 

 

03.01

Для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування2

1,0

1,0

03.02

Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти2

1,0

1,0

03.03

Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров’я та соціальної допомоги2

1,0

1,0

03.04

Для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій2

1,0

1,0

03.05

Для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування2

1,0

1,0

03.06

Для будівництва та обслуговування будівель екстериторіальних організацій та органів2

1,0

1,0

03.07

Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі

2,0

2,0

03.08

Для будівництва та обслуговування об’єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування

1,5

1,5

03.09

Для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ

2,0

2,0

03.10

Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури

1,5

1,5

03.11

Для будівництва та обслуговування будівель і споруд закладів науки

1,0

1,0

03.12

Для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування

1,0

1,0

03.13

Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування  

1,2

1,2

03.14

Для розміщення та постійної діяльності органів ДСНС2

1,0

1,0

03.15

Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови

1,0

1,0

03.16

Для цілей підрозділів 03.01-03.15 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1,0

1,0

 

04

 

Землі природно-заповідного фонду

04.01

Для збереження та використання біосферних заповідників

1,0

1,0

04.02

Для збереження та використання природних заповідників2

1,0

1,0

04.03

Для збереження та використання національних природних парків2

1,0

1,0

04.04

Для збереження та використання ботанічних садів2

1,0

1,0

04.05

Для збереження та використання зоологічних парків

1,0

1,0

04.06

Для збереження та використання дендрологічних парків

1,0

1,0

04.07

Для збереження та використання парків - пам’яток садово-паркового мистецтва

1,0

1,0

04.08

Для збереження та використання заказників

1,0

1,0

04.09

Для збереження та використання заповідних урочищ

1,0

1,0

04.10

Для збереження та використання пам’яток природи

1,0

1,0

04.11

Для збереження та використання регіональних ландшафтних парків

1,0

1,0

05

Землі іншого природоохоронного призначення

1,0

1,0

 

06

 

Землі оздоровчого призначення (землі, що мають природні лікувальні властивості, які використовуються або можуть використовуватися
для профілактики захворювань і лікування людей)

06.01

Для будівництва і обслуговування санаторно-оздоровчих закладів2

1,0

1,0

06.02

Для розробки родовищ природних лікувальних ресурсів

1,0

1,0

06.03

Для інших оздоровчих цілей

1,0

1,0

06.04

Для цілей підрозділів 06.01-06.03 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1,0

1,0

 

07

 

Землі рекреаційного призначення

07.01

Для будівництва та обслуговування об’єктів рекреаційного призначення2

1,0

1,0

07.02

Для будівництва та обслуговування об’єктів фізичної культури і спорту2

1,0

1,0

07.03

Для індивідуального дачного будівництва

1,0

1,0

07.04

Для колективного дачного будівництва

1,0

1,0

07.05

Для цілей підрозділів 07.01-07.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1,0

1,0

 

08

 

Землі історико-культурного призначення

08.01

Для забезпечення охорони об’єктів культурної спадщини

1,0

1,0

08.02

Для розміщення та обслуговування музейних закладів

1,0

1,0

08.03

Для іншого історико-культурного призначення

1,0

1,0

08.04

Для цілей підрозділів 08.01-08.03 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1,0

1,0

 

09

 

Землі лісогосподарського призначення

 

Лісові землі

0,1

0,1

09.01

Для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг

1,0

1,0

09.02

Для іншого лісогосподарського призначення

1,0

1,0

09.03

Для цілей підрозділів 09.01-09.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1,0

1,0

 

10

 

Землі водного фонду

10.01

Для експлуатації та догляду за водними об’єктами

1,0

1,0

10.02

Для облаштування та догляду за прибережними захисними смугами

1,0

1,0

10.03

Для експлуатації та догляду за смугами відведення

1,0

1,0

10.04

Для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами

1,0

1,0

10.05

Для догляду за береговими смугами водних шляхів

1,0

1,0

10.06

Для сінокосіння

1,0

1,0

10.07

Для рибогосподарських потреб

1,0

1,0

10.08

Для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей

1,0

1,0

10.09

Для проведення науково-дослідних робіт

1,0

1,0

10.10

Для будівництва та експлуатації гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд

1,0

1,0

10.12

Для цілей підрозділів 10.01-10.11 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1,0

1,0

 

11

 

Землі промисловості

11.01

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, що пов’язані з користуванням надрами

2,0

2,0

11.02

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості

2,0

2,0

11.03

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств

2,0

2,0

11.04

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води)

2,0

2,0

11.05

Для цілей підрозділів 11.01-11.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

2,0

2,0

 

12

 

Землі транспорту

12.01

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту

2,0

2,0

12.04

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства2

2,0

2,0

12.06

Для розміщення та експлуатації об’єктів трубопровідного транспорту

2,0

2,0

12.08

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій

2,0

2,0

12.09

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту

2,0

2,0

12.10

Для цілей підрозділів 12.01-12.09 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

2,0

2,0

 

13

 

Землі зв’язку

13.01

Для розміщення та експлуатації об’єктів і споруд телекомунікацій

1,5

1,5

13.02

Для розміщення та експлуатації будівель та споруд об’єктів поштового зв’язку

1,5

1,5

13.03

Для розміщення та експлуатації інших технічних засобів зв’язку

1,5

1,5

13.04

Для цілей підрозділів 13.01-13.03, 13.05 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1,5

1,5

 

14

 

Землі енергетики

14.01

Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій

2,0

2,0

14.02

Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів передачі електричної та теплової енергії

2,0

2,0

14.03

Для цілей підрозділів 14.01-14.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

2,0

2,0

 

15

 

Землі оборони

15.01

Для розміщення та постійної діяльності Збройних Сил2

1,0

1,0

15.02

Для розміщення та постійної діяльності військових частин (підрозділів) Національної гвардії2

1,0

1,0

15.04

Для розміщення та постійної діяльності СБУ2

1,0

1,0

15.05

Для розміщення та постійної діяльності Держспецтрансслужби2

1,0

1,0

15.06

Для розміщення та постійної діяльності Служби зовнішньої розвідки2

1,0

1,0

15.07

Для розміщення та постійної діяльності інших, утворених відповідно до законів, військових формувань2

1,0

1,0

15.08

Для цілей підрозділів 15.01-15.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1,0

1,0

16

Землі запасу

1,0

1,0

17

Землі резервного фонду

1,0

1,0

18

Землі загального користування2

1,0

1,0

19

Для цілей підрозділів 16-18 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1,0

1,0


Примітка.

1 Ставки податку встановлюються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, статей 274 і 277 Податкового кодексу України і зазначаються десятковим дробом з трьома (у разі потреби чотирма) десятковими знаками після коми.

 

2 Земельні ділянки, що класифікуються за кодами цього підрозділу, звільняються/можуть звільнятися повністю або частково від оподаткування земельним податком відповідно до норм статей 281-283 Податкового кодексу України.

ДОДАТОК 2

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням Жидачівської міської

ради від _______2019 р. № ____

 

ПЕРЕЛІК

пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, із сплати земельного податку1

 

Пільги встановлюються на 2020 рік та вводяться в дію з 01 січня 2020 року.

Адміністративно-територіальна одиниця, на яку поширюється дія рішення ради:

Код

області

Код

району

Код згідно з КОАТУУ

Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади

4600000000

4621500000

4621510100

Жидачівська міська рада


 

з/п

 

Група платників, категорія/цільове призначення

земельних ділянок

Розмір пільги

(відсотків суми

податкового зобовязання

за рік)

1.

Фізичні особи-власники земельних ділянок:

- для ведення особистого селянського господарства (01.03);

- для ведення підсобного сільського господарства (01.04);

- для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) (02.01);

- для ведення індивідуального садівництва (01.05);

- для городництва (01.07);

- для сінокосіння і випасання худоби (01.08);

- для будівництва індивідуальних гаражів2 (02.05);

100

2.

Органи державної влади та місцевого самоврядування, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, неприбуткових державних організацій (установ, служб, закладів), що створені для здійснення державою своїх функцій, та неприбуткових громадських організацій

100

3.

Державне агентство водних ресурсів України (Держводагентство), яке реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства та гідротехнічної меліорації земель, управління, використання та відтворення поверхневих водних ресурсів

100

4.

Земельні ділянки, зайняті житловим фондом всіх форм власності

100

5.

Для дослідних і навчальних цілей (01.09)

100

6.

Для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування2 (03.01)

100

7.

Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти2 (03.02)

100

8.

Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров’я та соціальної допомоги2 (03.03)

100

9.

Для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій2 (03.04)

100

10.

Для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування2 (03.05)

100

11.

Для будівництва та обслуговування будівель екстериторіальних організацій та органів2 (03.06)

100

12.

Для будівництва та обслуговування будівель і споруд закладів науки (03.11)

100

13.

Для розміщення та постійної діяльності органів ДСНС2 (03.14)

100

14.

Землі природно-заповідного фонду (04)

100

15.

Землі іншого природоохоронного призначення (05)

100

16.

Землі історико-культурного призначення (08)

100

17.

Землі оборони (15)

100

18.

Землі запасу (16)

100

19.

Землі резервного фонду (17)

100

20.

Землі загального користування (18)

100

21.

Для цілей підрозділів 16-18 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду (19)

100

Примітка.

1 Пільги визначаються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, статей 281 і 282 Податкового кодексу України. У разі встановлення пільг, відмінних на територіях різних населених пунктів адміністративно-територіальної одиниці, за кожним населеним пунктом пільги затверджуються окремо.

2 Пільга від сплати податку за земельні ділянки поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм: для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари; для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара; для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара; для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара; для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.

ДОДАТОК 3

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням Жидачівської міської

ради від ____2019 р. № ____

 

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

про порядок обчислення та сплати земельного податку

на території Жидачівської міської ради

 

1. Загальні положення

1.1. Положення про порядок обчислення та сплати земельного податку на території Жидачівської міської ради (надалі – Положення) розроблене на виконання вимог статтей 7, 12 Податкового кодексу України та з дотриманням критеріїв, встановлених розділом ХІІ «Податок на майно» цього Кодексу.

 

2. Платники податку

2.1. Платниками земельного податку є:

2.1.1. власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);

2.1.2. землекористувачі.

2.2. Платники єдиного податку звільняються від обовязку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої - третьої груп для провадження господарської діяльності та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва (згідно пункту 297.1 статті 297 Податкового кодексу України).

 

3. Об'єкти оподаткування земельним податком

3.1. Об'єктами оподаткування є:

3.1.1. земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні;

3.1.2. земельні частки (паї), які перебувають у власності.

 

4. База оподаткування земельним податком

4.1. Базою оподаткування є:

4.1.1. нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації;

4.1.2. площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

4.2. Рішення ради щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється Жидачівською міською радою до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

 

5. Оподаткування земельних ділянок, наданих на землях лісогосподарського призначення (незалежно від місцезнаходження), земельним податком

 

5.1. Податок за лісові землі складається із земельного податку та рентної плати, що визначається податковим законодавством.

5.2. Ставки податку за один гектар нелісових земель, які надані у встановленому порядку та використовуються для потреб лісового господарства, встановлюються рішенням Жидачівської міської ради відповідно до Податкового кодексу України.

5.3. Ставки податку за один гектар лісових земель встановлюються відповідно до Податкового кодексу України.

 

6. Ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження)

6.1. Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється рішенням Жидачівської міської ради у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для лісових земель - не більше 0,1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

6.2. Ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності).

 

7. Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб

7.1. Від сплати податку звільняються:

7.1.1. інваліди першої і другої групи;

7.1.2. фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

7.1.3. пенсіонери (за віком);

7.1.4. ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту.

7.1.5. фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

7.2. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб пунктом 7.1. цього розділу, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:

            7.2.1. для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;

7.2.2. для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара;

7.2.3. для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;

7.2.4. для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;

7.2.5. для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.

7.3. Від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.

7.4. Якщо фізична особа, визначена у пункті 7.1. цього розділу, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги.

Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

 

8. Пільги щодо сплати податку для юридичних осіб

8.1. Від сплати податку звільняються:

8.1.1. санаторно-курортні та оздоровчі заклади громадських організацій інвалідів, реабілітаційні установи громадських організацій інвалідів.

8.1.2. громадські організації інвалідів України, підприємства та організації, які засновані громадськими організаціями інвалідів та спілками громадських організацій інвалідів і є їх повною власністю, де протягом попереднього календарного місяця кількість інвалідів, які мають там основне місце роботи, становить не менш як 50 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить протягом звітного періоду не менш як 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці.

Зазначені підприємства та організації громадських організацій інвалідів мають право застосовувати цю пільгу за наявності дозволу на право користування такою пільгою, який надається уповноваженим органом відповідно до Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні.

У разі порушення вимог цієї норми зазначені громадські організації інвалідів, їх підприємства та організації зобов’язані сплатити суми податку за відповідний період, проіндексовані з урахуванням інфляції, а також штрафні санкції згідно із законодавством;

8.1.3. бази олімпійської та паралімпійської підготовки, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України.

8.1.4. дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади незалежно від форми власності і джерел фінансування, заклади культури, науки (крім національних та державних дендрологічних парків), освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

8.1.5. державні та комунальні дитячі санаторно-курортні заклади та заклади оздоровлення і відпочинку, а також дитячі санаторно-курортні та оздоровчі заклади України, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій, які є неприбутковими і внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення таких підприємств, установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

8.1.6. державні та комунальні центри олімпійської підготовки, школи вищої спортивної майстерності, центри фізичного здоров’я населення, центри з розвитку фізичної культури і спорту інвалідів, дитячо-юнацькі спортивні школи, а також центри олімпійської підготовки, школи вищої спортивної майстерності, дитячо-юнацькі спортивні школи і спортивні споруди всеукраїнських фізкультурно-спортивних товариств, їх місцевих осередків та відокремлених підрозділів, що є неприбутковими та включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, за земельні ділянки, на яких розміщені їх спортивні споруди. У разі виключення таких установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій, декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

 

9. Земельні ділянки, які не підлягають оподаткуванню земельним податком

9.1. Не сплачується податок за:

9.1.1. сільськогосподарські угіддя зон радіоактивно забруднених територій, визначених відповідно до закону такими, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи (зон відчуження, безумовного (обов'язкового) відселення, гарантованого добровільного відселення і посиленого радіоекологічного контролю), і хімічно забруднених сільськогосподарських угідь, на які запроваджено обмеження щодо ведення сільського господарства;

9.1.2. землі сільськогосподарських угідь, що перебувають у тимчасовій консервації або у стадії сільськогосподарського освоєння;

9.1.3. земельні ділянки державних сортовипробувальних станцій і сортодільниць, які використовуються для випробування сортів сільськогосподарських культур;

9.1.4. землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування - землі під проїзною частиною, узбіччям, земляним полотном, декоративним озелененням, резервами, кюветами, мостами, штучними спорудами, тунелями, транспортними розв'язками, водопропускними спорудами, підпірними стінками, шумовими екранами, очисними спорудами і розташованими в межах смуг відведення іншими дорожніми спорудами та обладнанням, а також землі, що знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг, а саме:

а) паралельні об’їзні дороги, поромні переправи, снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, вловлюючі з'їзди, захисні насадження, шумові екрани, очисні споруди;

б) майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, склади, гаражі, резервуари для зберігання паливно-мастильних матеріалів, комплекси для зважування великогабаритного транспорту, виробничі бази, штучні та інші споруди, що перебувають у державній власності, власності державних підприємств або власності господарських товариств, у статутному капіталі яких 100 відсотків акцій (часток, паїв) належить державі;

9.1.5. земельні ділянки сільськогосподарських підприємств усіх форм власності та фермерських (селянських) господарств, зайняті молодими садами, ягідниками та виноградниками до вступу їх у пору плодоношення, а також гібридними насадженнями, генофондовими колекціями та розсадниками багаторічних плодових насаджень;

9.1.6. земельні ділянки кладовищ, крематоріїв та колумбаріїв.

9.1.7. земельні ділянки, на яких розташовані дипломатичні представництва, які відповідно до міжнародних договорів (угод), згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, користуються приміщеннями та прилеглими до них земельними ділянками на безоплатній основі.

9.1.8. земельні ділянки, надані для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення діяльності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку.

10. Особливості оподаткування платою за землю

10.1. Жидачівська міська рада встановлює ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на території Жидачівської міської ради.

Жидачівська міська рада до 25 грудня року, що передує звітному, подає відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам за формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Нові зміни щодо зазначеної інформації надаються до 1 числа першого місяця кварталу, що настає за звітним кварталом, у якому відбулися зазначені зміни.

10.2. Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право.

10.3. Якщо платники податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.

Ця норма не поширюється на бюджетні установи у разі надання ними будівель, споруд (їх частин) в тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам, дошкільним, загальноосвітнім навчальним закладам незалежно від форм власності і джерел фінансування.

10.4. Плата за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, справляється у розмірі 25 відсотків податку, обчисленого відповідно до розділу 6 Ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження).

 

11. Податковий період для плати за землю

11.1. Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

11.2. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв’язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

 

12. Порядок обчислення плати за землю

12.1. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

12.2. Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому Податковим кодексом України, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

12.3. Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов’язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

12.4. За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

У разі зміни протягом року обєкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

12.5. Нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному Податковим кодексом України.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - фізичної особи до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Якщо такий перехід відбувається після 1 липня поточного року, то контролюючий орган надсилає (вручає) попередньому власнику нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо:

- розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, контролюючий орган за місцем знаходження земельної ділянки проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

12.6. За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у спільній власності кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується з урахуванням прибудинкової території кожному з таких осіб:

1) у рівних частинах - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділена в натурі, або одній з таких осіб-власників, визначеній за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;

2) пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній частковій власності;

3) пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності і поділена в натурі.

За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території.

12.7. Юридична особа зменшує податкові зобов’язання із земельного податку на суму пільг, які надаються фізичним особам відповідно до пункту 7.1. розділу 7 „Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб цього Положення за земельні ділянки, що знаходяться у їх власності або постійному користуванні і входять до складу земельних ділянок такої юридичної особи.

Такий порядок також поширюється на визначення податкових зобов’язань із земельного податку юридичною особою за земельні ділянки, які відведені в порядку, встановленому Законом України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні для безоплатного паркування (зберігання) легкових автомобілів, якими керують інваліди з ураженням опорно-рухового апарату, члени їх сімей, яким відповідно до порядку забезпечення інвалідів автомобілями передано право керування автомобілем, та законні представники недієздатних інвалідів або дітей-інвалідів, які перевозять інвалідів (дітей-інвалідів) з ураженням опорно-рухового апарату.

 

13. Строк сплати плати за землю

13.1. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

13.2. Облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 1 травня.

13.3. Податкове зобовязання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

13.4. Податкове зобовязання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

13.5. Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

13.6. При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку.

13.7. У разі надання в оренду земельних ділянок (у межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель (їх частин).

13.8. Власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

13.9. У разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове (податкові) повідомлення-рішення у строки, встановлені цією статтею, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої Податковим кодексом України за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання.

13.10. Податкове зобов’язання з цього податку може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених Податковим кодексом України.

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

 

проекту рішення Жидачівської міської ради

«Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території   Жидачівської міської ради на 2020 рік»

 

I. Визначення проблеми

Розроблений проект рішення пропонується для прийняття Жидачівською міською радою відповідно до вимог діючого законодавства України з метою введення його в дію з 01.01.2020 року.

На цей момент діє рішення Жидачівської міської ради від 14.06.2018 р. № 504 «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Жидачівської міської ради на 2019 рік», прийняте у відповідності до Податкового кодексу України.

Відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України необхідно проводити щорічний перегляд розмірів ставок місцевих податків і зборів, що справляються у відповідності до чинного податкового законодавства, оскільки термін дії рішень про затвердження місцевих податків і зборів становить лише один бюджетний (плановий) рік, тобто один календарний рік (з 1 січня по 31 грудня).

Згідно вимог статті 12.3.4. Податкового кодексу рішення про встановлення земельного податку на території м. Жидачева приймається до 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування цього податку.

Жидачівська міська рада в рамках, визначених Бюджетним та Податковим кодексами України, повинна до 1 липня 2019 року прийняти рішення про встановлення місцевих податків та зборів на наступний 2020 рік з визначенням обов’язкових елементів, встановлених положеннями Податкового кодексу України для відповідного місцевого податку чи збору .

Зважаючи на вище наведене, на виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» пропонується проект рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Жидачівської міської ради на 2020 рік», який підлягає аналізу регуляторного впливу.

Аналіз регуляторного впливу містить обґрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття проекту рішення - регуляторного акта, аналіз впливу, який справлятиме регуляторний акт на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави, а також обґрунтування відповідності проекту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики.

         За даними звіту Жидачівської міської ради про виконання дохідної частини бюджету, платники земельного податку, для яких ставки регулюються за рішенням міської ради, сплатили до міського бюджету у 2018 році 3872,2 тис. грн, у 2019 році передбачено поступлення в сумі 4039,8 тис. грн, на 2020 рік спрогнозовано – 7565,1 тис. грн.

Причини виникнення проблеми.

       У разі неприйняття рішення про встановлення ставок земельного податку, який буде справлятися по мінімальним ставкам, що спричинить втрати дохідної частини бюджету міста Жидачева в сумі 7565,1 тис. грн. Як наслідок не буде профінансовано один із очікуваних видатків та соціальних програм міста, а саме:

-          благоустрій міста (6185,5 тис. грн);

-          утримання та розвиток автомобільних доріг міста (6706,7тис. грн);

-          виплата одноразової грошової матеріальної допомоги малозабезпеченим верствам населення міста та учасникам АТО-ООС (370,0 тис. грн);

-          інші видатки та заходи.

Підтвердження важливості проблеми.

Важливість проблеми при затвердженні земельного податку полягає в необхідності наповнення міського бюджету та спрямування отриманих коштів від сплати податку на вирішення соціальних проблем територіальної громади та покращення інфраструктури міста.

Враховуючи, вищевикладене, Жидачівською міською радою розробляється проект рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Жидачівської міської ради на 2020 рік» та публікується в засобах масової інформації.


Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

V

Держава

V

Суб'єкти господарювання,

V

у тому числі суб'єкти малого підприємництва*

V

Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до Податкового кодексу України є виключно компетенцією органів місцевого самоврядування.

Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів з огляду на вимоги Податкового кодексу України. А саме, у разі, якщо міська рада у термін до 1 липня 2019 року не прийняла та не оприлюднила рішення про встановлення місцевих податків та зборів на наступний рік, такі податки справляються, виходячи з норми Податкового кодексу України, із застосуванням їх мінімальних ставок та без застосування відповідних коефіцієнтів, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.

II. Цілі державного регулювання

Проект регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі. Проект рішення розроблено з ціллю:

-  здійснення планування та прогнозування надходжень від земельного податку при формуванні бюджету;

-  виконання вимог чинного законодавства;

-  врегулювання правовідносин між Жидачівською міською радою та суб’єктами господарювання;

-  встановлення (зміна) ставок місцевого податку на майно в частині сплати земельного податку на 2020 рік, які б дозволили збільшити надходження до міського бюджету для виконання програм соціально – економічного розвитку міста;

-  встановлення пільг щодо сплати земельного податку;

-  забезпечення своєчасного надходження до міського бюджету земельного податку;

-  забезпечення відкритості процедури та прозорості дій міської ради.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

 

- неприйняття регуляторного акта

По закінченню 2019 року рішення про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Жидачівської міської ради втратить чинність як таке, що відповідно до діючого законодавства не застосовується в наступному бюджетному (плановому) періоді. І хоча згідно статті 12 Податкового кодексу у разі, якщо міська рада не прийняла рішення про встановлення ставок земельного податку, такий податок до прийняття рішення справляється виходячи з норм цього кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю. Проте це негативно вплине на планові показники міського бюджету   оскільки протягом бюджетного періоду внесено зміни до Податкового кодексу в частині встановлення ставок земельного податку, зокрема на лісові землі.

Очікувані втрати міського бюджету в результаті неприйняття рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Жидачівської міської ради на 2020 рік» складатимуть 7565,1 тис. грн., що не дозволить профінансувати заходи по Програмі економічного і соціального розвитку міста.

Альтернатива 2

 

- прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим кодексом України

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати земельного податку на території міста та відповідне наповнення дохідної частини міського бюджету. До міського бюджету надійде 7565,1 тис. грн, що дозволить профінансувати заходи по Програмі економічного і соціального розвитку міста (благоустрій , утримання та розвиток автомобільних доріг та інші соціальні програми).

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення.

Збільшення привабливості та ефективного використання земельних ділянок, які знаходяться у власності та користуванні фізичних осіб та суб’єктів господарювання.

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Опис вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів держави, громадян та суб'єктів господарювання.

Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування


Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

Відсутні

По закінченню 2019 року рішення про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Жидачівської міської ради втратить чинність як таке, що відповідно до діючого законодавства не застосовується в наступному бюджетному (плановому) періоді.   І хоча згідно статті 12 Податкового кодексу у разі, якщо міська рада не прийняла рішення про встановлення ставок земельного податку, такий податок до прийняття рішення справляється виходячи з норм цього кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю. Проте це негативно вплине на планові показники міського бюджету, оскільки протягом бюджетного періоду внесено зміни до Податкового кодексу в частині встановлення ставок земельного податку, зокрема на лісові землі. Застосування ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду (2019 року), негативно вплине на планові показники міського бюджету на наступний плановий 2020 рік.

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим кодексом України

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення.

Збільшує привабливість та ефективне використання земельних ділянок, які знаходяться у власності та користуванні платників земельного податку. Дозволяє наповнювати місцевий бюджет відповідними надходженнями від сплати земельного податку.

Відсутні

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

Відсутні

По закінченню 2019 року рішення про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Жидачівської міської ради втратить чинність як таке, що відповідно до діючого законодавства не застосовується в наступному бюджетному (плановому) періоді.   І хоча згідно статті 12 Податкового кодексу у разі, якщо міська рада не прийняла рішення про встановлення ставок земельного податку, такий податок до прийняття рішення справляється виходячи з норм цього кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю. Проте це негативно вплине на справляння плати за землю, оскільки у рішенні попереднього періоду не враховано зміни до податкового законодавства, які були внесені протягом поточного бюджетного періоду і спричинить незручності для платників цього виду податку.

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим кодексом України.

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення.

Збільшує привабливість та ефективне використання земельних ділянок, які знаходяться у власності та користуванні платників земельного податку. Дозволяє наповнювати місцевий бюджет власними надходженнями.

Встановлює пільги зі сплати земельного податку для фізичних та юридичних осіб.

Відсутні

Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

0

0

65

0

65

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

0

100

0

Х

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

Субє'кти господарювання - платники земельного податку у 2020 році будуть сплачувати плату за ставками, що діяли до 31 грудня, року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування земельного податку.

Витрати пов'язані лише зі сплатою земельного податку, в сумі 7565,1 тис. грн.

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим кодексом України

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання. Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговоренні проекту рішення.

Збільшує привабливість та ефективне використання земельних ділянок, які знаходяться у власності та користуванні платників земельного податку. Дозволяє наповнювати місцевий бюджет за обгрунтованими ставками.

Суб'єкти господарювання будуть сплачувати земельний податок за запропонованими ставками згідно рішення Жидачівської міської ради.

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1 «Залишення існуючої на цей момент ситуації без змін»

Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта»)

-

Альтернатива 2 «Прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим Кодексом України»

Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта»)

-

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей


Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

2

 По закінченню 2019 року рішення про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Жидачівської міської ради втратить чинність як таке, що відповідно до діючого законодавства не застосовується в наступному бюджетному (плановому) періоді. І хоча згідно статті 12 Податкового кодексу у разі, якщо міська рада не прийняла рішення про встановлення ставок земельного податку, такий податок до прийняття рішення справляється виходячи з норм цього кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю. Проте це негативно вплине на справляння плати за землю, оскільки у рішенні попереднього періоду не враховано зміни до податкового законодавства, які були внесені протягом поточного бюджетного періоду і спричинить незручності для платників цього виду податку.

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим кодексом України

4

 Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.


Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

- неприйняття регуляторного акта

Відсутні

Відсутні.

 Суб’єкти господарювання               будуть сплачувати земельний податок за ставками, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду

Альтернатива 2

- прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим кодексом України

 Врахування змін, внесених у Податковий кодекс протягом бюджетного (планового) періоду

Суб’єкти господарювання будуть сплачувати земельний податок за ставками згідно рішення Жидачівської міської ради

 Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.


V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

       1. Оприлюднення проекту рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Жидачівської міської ради на 2020 рік» з метою отримання зауважень та пропозицій.

           2. Встановлення ставок земельного податку.                                              

           3. Встановлення пільг зі сплати земельного податку для фізичних осіб – власників земельних ділянок, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, органів прокуратури, закладів, установ та організацій, військових формувань, утворених відповідно до законів України, Збройних Сил України та Державної прикордонної служби України, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

         Здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва).

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

На дію цього регуляторного акта негативно можуть вплинути економічна криза та значні темпи інфляції. Збільшення тарифів на енергоносії та продукти харчування при незмінному розмірі мінімальної заробітної плати можуть вплинути на платоспроможність населення та знизити рівень надходження податку. Значні темпи інфляції та ріст коефіцієнта індексації призводять до зниження попиту на користування земельними ділянками та призводять до відмови від користування землею. Ці фактори можуть значно знизити привабливість використання земель для суб’єктів господарювання.

Позитивно на дію цього регуляторного акта може вплинути економічна стабільність в країні та підвищення темпів росту валового внутрішнього продукту. Вихід з «тіні» бізнесу сприятиме збільшенню надходжень до бюджетів усіх рівнів.

Строк дії регуляторного акта, достатній для розв’язання проблеми та досягнення цілей і розроблений згідно діючого законодавства України на один рік.

У випадку внесення змін до нормативно-правових актів, на підставі яких розроблено цей проект рішення, запропонований регуляторний акт буде переглянуто для внесення відповідних змін або розроблення нового регуляторного акта згідно вимог і в порядку встановленому діючим законодавством України.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Виходячи з цілей державного регулювання, визначених у другому розділі аналізу регуляторного впливу, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі фактичні та прогнозні статистичні показники:

Назва показника

2018 р. (факт)

2019 р. (план)

2020 р.(прогноз)

Надходження земельного податку з юридичних осіб (тис. грн)

3805,2

3976,3

 

7484,5

Кількість платників (юридичних осіб)

38

38

38

Надходження земельного податку з фізичних осіб (тис. грн)

70,0

63,5

80,6

Кількість платників (фізичних осіб)

27

27

27

Витрати суб’єктів малого підприємництва на адміністративні процедури щодо виконання регулювання та звітування (тис. грн)

55,5

62,2

 

 

65,7

Рівень поінформованості платників плати за землю стосовно основних положень регуляторного акта

Проект рішення оприлюднюється на офіційному веб-сайті Жидачівської міської ради в мережі Інтернет www.meriya-zhydachiv.lviv.ua.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Базове відстеження результативності здійснюватиметься до дати набрання чинності цього регуляторного акта. Повторне відстеження результативності планується здійснити через 1 рік після набуття чинності регуляторним актом.

З огляду на показники результативності, визначені в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу, відстеження буде проводитись за допомогою статистичного методу та шляхом опитування.

У рамках зазначених методів відстеження проведено аналіз звітності про виконання дохідної частини бюджету в частині інформації щодо розміру надходжень до міського бюджету, кількості осіб, на яких поширюватиметься дія акта, а також розміру коштів і часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання на виконання вимог акту.

Міський голова                                                                        В.Левко


Додаток 4
до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта

ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб'єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 12 по 18 березня 2019 року.

Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Робочі зустрічі

5

Отримання інформації та пропозицій

2

круглі столи

12

Отримання інформації

2. Вимірювання впливу регулювання на суб'єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість суб'єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 65 (одиниць),

питома вага суб'єктів малого підприємництва у загальній кількості суб'єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 (відсотків) (відповідно до таблиці «Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання» додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п'ять років

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула:

кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці

 0

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула:

прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

Формула:

оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Формула:

оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х  кількість процедур  технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х  кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

 0

5

Інші процедури (сплата податку)

116386

116386

581930

6

Разом, гривень
Формула:
(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

116386

Х

581930 

7

Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

65

65

65 

8

Сумарно, гривень

7 565 100

Х

 37 825 500

Оцінка вартості адміністративних процедур суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання
Формула:
витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм

1,5ч*26,53(мінімальна заробітна плата у погодинному розмірі з 01.01.2020 року)*2=79,59грн. 

79,59 

 398,0

10

Процедури організації виконання вимог регулювання
Формула:
витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб'єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур

30ч*26,53=795,9 грн.

795,9 

11

Процедури офіційного звітування
Формула:
витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб'єктів, що користуються формами засобів - окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв'язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік

(3ч +0,5ч+5хв+0,5ч)*

26,53=109,3грн.

109,3

546,5 

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок
Формула:
витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік

 1ч*26,53=26,53грн

26,53 

132,65 

13

Інші процедури (уточнити)

14

Разом, гривень
Формула:
(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)

1011,3

Х

5 057,0 

15

Кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

65

65 

65 

16

Сумарно, гривень
Формула:
відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)

65735,0

Х

328675,0

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок адміністрування регулювання:

Жидачівська ДПІ Стрийського управління ГУ ДФС у Львівській області

(назва державного органу)



4. Розрахунок сумарних витрат суб'єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Показник

Перший рік регулювання (стартовий)

За п'ять років

1

Оцінка «прямих» витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

7565100,0

37825500,0

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

65735,0

328675,0

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

         7630835,0

38 154 175,0

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва

18994,0

94 970,0

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

7 649 829,0

38 249 145,0

5. Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

На основі оцінки сумарних витрат малого підприємництва на виконання запланованого регулювання (за перший рік регулювання та за п’ять років) з метою вирівнювання питомої вартості адміністративного навантаження між суб’єктами великого, середнього та малого підприємництва пропонуються такі компенсаторні механізми наприклад, зміна періодичності надання звітів для малого чи мікропідприємництва, поріг за розміром суб’єкта чи його розміром річного обороту для виключення з-під регулювання, запровадження інших компенсаторів.

Відповідні норми встановлені Податковим кодексом України і не можуть бути врегульовані на рівні місцевих рад.

На основі запропонованих компенсаторів для суб'єктів малого підприємництва проводиться повторна оцінка витрат суб'єктів малого підприємництва для скорегованих процедур починаючи з пункту 2 цього додатка.


Показник

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за перший рік, гривень

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за п'ять років, гривень

Заплановане регулювання

-

-

За умов застосування компенсаторних механізмів для малого підприємництва

-

-

Сумарно: зміна вартості регулювання малого підприємництва

-

-

Міський голова                                                                                        В.Левко


Додати коментар: