АВР та проєкт рішення про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Жидачівської МТГ |
![]() |
Четвер, 30 вересня 2021, 11:45 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ПРОЄКТ
РІШЕННЯ №___
Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Жидачівської міської територіальної громади
Відповідно до Законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання та продажу пива та слабоалкогольних напоїв» та «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», «Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 № 833, з метою впорядкування роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями, пивом (крім безалкогольного) в певний час доби, усунення порушень громадського порядку та зменшення кількості злочинів, скоєних у стані алкогольного сп’яніння, зменшення рівня алкоголізму як явища, керуючись п.441 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Жидачівська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Заборонити продаж алкогольних напоїв таких як пива (крім безалкогольного), слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) на території Жидачівської міської територіальної громади з 22 години 00 хвилин вечора до 08 години 00 хвилин ранку. 2. Суб’єктам господарювання, розташованим та території Жидачівської міської територіальної громади рекомендувати інформувати покупців про прийняття Жидачівською міською радою цього рішення. 3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію Жидачівської міської ради з питань житлово-комунального господарства та екології.
Жидачівський міський голова Володимир ЛЕВКО
аналіз регуляторного впливу проєкту регуляторного акта – проєкту рішення Жидачівської міської ради
Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Жидачівської міської територіальної громади Аналіз регуляторного впливу до проєкту регуляторного акта розроблений відповідно до вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», ст. 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1151 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», що визначає правові і організаційні заходи реалізації проєкту рішення Жидачівської міської ради «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Жидачівської міської територіальної громади». Назва регуляторного акта: Проєкт рішення Жидачівської міської ради «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Жидачівської міської територіальної громади». Регуляторний орган: Жидачівська міська рада. Розробник проєкту регуляторного акта: Відділ економічного розвитку та інвестицій Жидачівської міської ради. Контактний телефон: (03239) 31-151
І. Визначення проблеми
Порядок реалізації алкогольних напоїв в Україні регламентується Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального», Законом України «Про захист прав споживачів», Правилами роздрібної торгівлі алкогольними напоями затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 30 липня 1996 року № 854. Боротьба з надмірним споживанням алкоголю залишається і сьогодні актуальною. Адже, щороку в Україні через алкоголізм та пияцтво помирають понад 40 тисяч осіб. За рівнем споживання алкоголю наша держава займає одне з перших місць у світі. Також за даними Всесвітньої організації охорони здоров’я Україна посідає перше місце у світі за вживанням алкоголю серед дітей та молоді. Майже 40% українських підлітків у віці 14 – 18 років регулярно вживають спиртні напої. Пияцтво – масштабна соціально-культурна проблема українського суспільства. Щороку в Україні ставлять на облік близько 100 тисяч алкоголіків. Загальна їх кількість більша і складає десь 700 тисяч алкоголіків. Це набуває ознак національної епідемії. Окрім того, стан алкогольного сп’яніння є причиною скоєння злочинів. Так, кримінологічні дослідження показують, що під впливом пияцтва вчиняються 40 - 45 % усіх злочинів, а такі тяжкі злочини, як вбивство, тяжкі тілесні ушкодження, хуліганство, грабежі і розбої в 70-80% випадків вчиняються у стані сп'яніння (так званого фізіологічного сп'яніння). Таким чином, пияцтво та алкоголізм є тим соціальним злом, що прямо пов'язані із злочинністю. Впродовж 2020 року працівниками Жидачівського відділення поліції ГУНП України в Львівській області складено 168 адміністративних протоколів за порушення статті 178 «Розпивання пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв у заборонених законом місцях або поява у громадських місцях у п’яному вигляді» Кодексу України про адміністративні правопорушення. Разом з тим одними з соціальних цінностей згідно з ст. 3 Конституції України визнаються життя та здоров’я людини. Тому алкоголізм та пияцтво є такими, що протирічать визнаним у сучасному суспільстві цінностям. На даний час дане питання врегульовано на законодавчому рівні та з метою впровадження державної політики щодо попередження вживання серед населення (в т.ч. підлітків, молоді) алкогольних напоїв і впорядкування часу продажу в громаді цих товарів, назріла нагальна необхідність нормативного врегулювання цього питання. На підставі прийняття Закону України від 22.03.2018 № 2376-УІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових», яким доповнено Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме п. 441 ст. 26 де виключно до компетенції органів місцевого самоврядування належить встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений час доби в межах території відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Внесено зміни і до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального», а саме ст. 15-3 доповнено частиною 9, яка регламентує, що сільські, селищні та міські ради в межах території відповідної адміністративно-територіальної одиниці можуть встановлювати заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений рішенням таких органів час доби. Також стаття 156 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає відповідальність за порушення працівником підприємства (організації) торгівлі рішення відповідного органу місцевого самоврядування щодо торгівлі пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями, винами столовими (крім закладів ресторанного господарства) у заборонений час доби. З огляду на викладене вище, керуючись п. 441 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових» беручи до уваги необхідність забезпечення прав та законних інтересів громадян шляхом реалізації на території Жидачівської міської територіальної громади державної політики щодо попередження вживання серед населення алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв і пива, визнання життя та здоров’я людини найвищими соціальними цінностями та врегулювання правових відносин суб’єктів господарювання, що здійснюють на території Жидачівської міської територіальної громади роздрібну торгівлю алкогольними напоями у визначеному чинним законодавством України порядку (крім закладів ресторанного господарства), розроблено проєкт рішення Жидачівської міської ради Львівської області «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Жидачівської міської територіальної громади». Таким чином, проблема, яку пропонується врегулювати в результаті прийняття вказаного регуляторного акта, є необхідність впорядкування продажу алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива на території Жидачівської громади з метою збереження життя та здоров’я населення громади, підтримання громадського порядку та забезпечення тиші, зменшення кількості злочинів, які вчиняються у стані алкогольного сп’яніння. Для вирішення існуючої проблеми пропонується впорядкування продажу алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива (крім безалкогольного) на території Жидачівської міської ради шляхом заборони їх реалізації з 22.00 до 08.00 години щоденно, враховуючи вихідні та святкові дні. Запропонований час доби про встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) всіх форм власності в проєкті рішення Жидачівської міської ради Львівської області «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Жидачівської міської територіальної громади» вибрано не випадково, оскільки статтею 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» визначено, що у нічний час, із 22.00 години до 08.00 години забороняються гучний спів і викрики в таких приміщеннях і на таких територіях: 1) жилих будинків і прибудинкових територіях; 2) лікувальних, санаторно-курортних закладів, будинків-інтернатів, закладів освіти, культури; 3) готелів і гуртожитків; 4) розташованих у межах населених пунктів закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу; 5) інших будівель і споруд, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди; 6) парків, скверів, зон відпочинку, розташованих на території мікрорайонів і груп житлових будинків. У даній ситуації виникає необхідність прийняття регуляторного акта, який виконуватиме норми Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових», та сприятиме обмеженню розповсюдження алкогольної залежності серед населення, а особливо молоді, зменшенню кількості злочинів, що скоєні особами у стані алкогольного сп’яніння, захисту населення від шкідливого впливу шуму та забезпечить громадський спокій та порядок. Даний регуляторний акт покликаний активізувати територіальну громаду на допомогу виявлення випадків порушень та спонукати приватний бізнес з розумінням і усвідомленням ставитись до виконання нового нормативного документу. На деякий час можливий супротив з боку приватного бізнесу проти запропонованих обмежень, проте в подальшому вони цілком можуть бути застосовані на практиці. За своїми ознаками цей проєкт рішення міської ради належить до регуляторних актів, оскільки регулює адміністративні та господарські відносини між суб’єктами господарювання, громадянами та міською радою. Згідно інформації Жидачівського відділення ДПІ у Львівській області області від 31 серпня 2021 року на території Жидачівської міської територіальної громади зареєстровано 45 суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами (алкогольними напоями), згідно поданої декларації з акцизного податку. З них 3 суб’єктів господарювання, які підпадають під дію запропонованого регуляторного акту. Суб’єкти господарювання від реалізації алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива (крім безалкогольного) в нічний час отримують приблизно376124,00 грн. за рік. Натомість, заборона продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива (крім безалкогольного) у нічний час не призведе до втрат суб’єктів господарювання у сумі 376,1 тис. грн, оскільки за рахунок збільшення виручки у денний час(мешканці громади будуть проінформовані про заборону продажу алкогольних напоїв та будуть планувати свої покупки заздалегідь), тому витрати суб’єктів господарювання складуть 90,0 тис. грн Визначення основних груп (підгруп), на які впливає дане питання:
Можливість розв’язання проблеми за допомогою ринкових механізмів виключається, оскільки не будуть реалізовані повноваження Жидачівської міської ради щодо встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений час доби. Розв’язання проблеми із застосуванням інших регуляторних актів Жидачівської міської ради виключається з огляду на їх відсутність.
II. Цілі державного регулювання
Шляхом державного регулювання пропонується розв’язати проблему щодо впорядкування продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) на території Жидачівської міської територіальної громади у нічний час доби у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України. Цілями державного регулювання при цьому є: - попередження правопорушень, пов'язаних із зловживанням алкоголю на території громади у нічний час; - збереження тиші на території громади у нічний час; - зниження споживання пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових на 10 % за рік; - збереження здоров’я населення громади; - зменшення кількості звернень громадян на порушення тиші у нічний час на 30 % за рік; - профілактика та протидія проявам пияцтва, зокрема надмірного вживання алкоголю серед молоді.
III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
1. Визначення альтернативних способів
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів держави
(у даному випадку територіальні органи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, місцевий орган виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління)
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Запропоновані альтернативи не впливають на сферу інтересів суб’єктів великого та середнього підприємництва, так як на території Жидачівської громади відсутні суб’єкти господарювання великого і середнього підприємництва, які здійснюють реалізацію алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива (крім безалкогольного), тому витрати за альтернативами в кількісному вимірі не розраховуються. IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Оцінка ступеня досягнення визначених цілей визначається за чотирибальною системою, де: 4 – цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблеми більше не буде); 3 – цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми не буде); 2 – цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблему частково розв’язано, але деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними); 1 – цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема залишається).
Вирішення проблеми можливе лише шляхом ухвалення проєкту рішення Жидачівської міської ради Львівської області «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Жидачівської міської територіальної громади», яким пропонується мінімізувати ризики, корупційні прояви, забезпечити нормальні умови життєдіяльності громади, зменшити вплив алкоголю на стан здоров’я молодого покоління. Перевага обраного виду обумовлена процесами, пов’язаними з використанням збалансованих інтересів громади, суб’єктів господарювання й органу місцевого самоврядування.
V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Розв’язання визначеної у першому розділі Аналізу регуляторного впливу проблеми буде здійснюватися за допомогою наступних механізмів: 1. Механізм нормотворчої діяльності органів місцевого самоврядування (підготовка відповідного проєкту рішення Жидачівської міської ради у розділі «Регуляторна політика» із застосуванням визначених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» процедур, прийняття рішення міської ради та його оприлюднення (набрання чинності). 2. Механізм взаємодії із територіальною громадою (забезпечить належний доступ інформації про регуляторний акт; сприятиме достатньому рівню обізнаності щодо положень пропонованого регуляторного акта). 3. Механізм контролю (забезпечить належне виконання вимог регуляторного акта). Розв’язання визначеної проблеми здійснюватиметься за допомогою наступних заходів: 1. Заходи превентивного (попереджувального) характеру: - доведення до відома населення вимог регуляторного акта; - проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед суб’єктів господарювання; - проведення у закладах загальної середньої освіти громади роз’яснювальної роботи про шкідливий вплив пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв на організм людини та переваги здорового способу життя, проведення виховної роботи серед різних вікових груп населення з метою забезпечення формування правомірної поведінки громадян тощо. 2. Заходи контролю: - контроль здійснюватиметься за дотриманням вимог регуляторного акта в межах повноважень органів державної влади (Жидачівське відділення поліції ГУНП України в Львівській області, Жидачівське відділення ДПІ в Львівській області , Жидачівський міський відділ ГУ Держпродспоживслужби в Львівській області). Таким чином вказану проблему розв’язуватиметься у виконанні наступних кроків: 1.Оприлюднення проєкту регуляторного акту «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Жидачівської міської територіальної громади» в газеті «Новий час» та на офіційному сайті Жидачівської міської ради з метою обговорення та отримання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб. 2. Направлення проєкту регуляторного акту «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Жидачівської міської територіальної громади» з аналізом регуляторного впливу до Державної регуляторної служби України для підготовки пропозицій щодо удосконалення проєкту відповідно до принципів державної регуляторної політики. 3.Враховуючи результати обговорення, отримані пропозиції від Державної регуляторної служби України та на підставі ст.26 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» прийняття міською радою рішення щодо заборони продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива (крім безалкогольних) на території громади у нічний час. 4.З метою забезпечення інформованості громади та суб’єктів господарювання про прийняте рішення Жидачівської міської ради ,яке буде оприлюднено в газеті «Новий час» та на офіційному сайті Жидачівської міської ради. Набиратиме чинності це рішення з дати його оприлюднення. 5.Контроль за дотриманням вимог ст.178 Кодексу України про адміністративні порушення з метою недопущення розпивання пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв на вулицях, скверах, парках, та інших заборонених законом місцях, появи в громадських місцях у нетверезому стані будуть здійснювати правоохоронні органи. Прийняття регуляторного акта забезпечить дотримання єдиного механізму продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання в об’єктах торгівлі (крім закладів ресторанного господарства) . З метою забезпечення виконання вимог чинного законодавства України та для належної інформованості громадян та суб’єктів господарювання проєкт регуляторного акта та аналіз його регуляторного впливу підлягають оприлюдненню на офіційному веб-сайті Жидачівської міської ради з метою отримання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, у термін, визначений Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Впровадження регуляторного акту має забезпечити: - виконання його положень суб’єктами господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, та усіма громадянами; - впорядкування продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових в об’єктах торгівлі на території Жидачівської громади шляхом встановлення заборони їх реалізації з 22.00 до 08.00 години; - забезпечення громадського порядку у вечірній та нічний час на прилеглих до об’єктів торгівлі, які здійснюють продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових, територіях; - зниження споживання пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових серед населення Жидачівської громади; - попередження правопорушень, пов’язаних із зловживанням алкоголю; -покращення криміногенної ситуації на території Жидачівської громади; - зменшення випадків порушення тиші та громадського правопорядку в нічний час; - обмеження доступу до алкогольних напоїв у нічний час для молоді, яка є основним покупцем в цей час і на всій території Жидачівської громади. Позитивний ефект забезпечуватиметься за рахунок підвищення рівня самосвідомості громадян та суб’єктів господарювання внаслідок прийняття регуляторного акта та доведення його вимог до широкого загалу.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
На дію цього регуляторного акта можуть вплинути такі чинники, як можливі зміни у чинному законодавстві України. Регуляторний акт спонукає суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, та громадян виконувати вимоги, пов’язані із забороною продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових на території Жидачівської міської територіальної громади у визначений час доби. За невиконання вказаних у регуляторному акті вимог суб’єкти господарювання та громадяни несуть відповідальність у порядку, визначеному чинним законодавством України. Інші перешкоди щодо впровадження регуляторного акта та виконання його вимог відсутні. Прийняття регуляторного акту забезпечить реалізацію прав та законних інтересів територіальної громади Жидачівської міської ради шляхом покращення стану громадського порядку, що полегшить роботу правоохоронних органів, а також зменшить вплив алкоголю на стан здоров’я членів громади, в т.ч. молодого покоління, сприятиме зменшенню кількості злочинів, вчинених особами у стані алкогольного сп’яніння. До аналізу регуляторного впливу розроблено М-тест (Тест малого підприємництва), оскільки всі суб’єкти, які здійснюють продаж даного виду товару саме є суб’єктами малого підприємництва.
ТЕСТ малого підприємництва (М-Тест)
1. Консультації з представниками малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 15 серпня 2021 року по 15 вересня 2021 року.
2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва:
2.1. Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 3 (одиниць); 2.2. Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив складає 100 відсотків.
3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання.
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва
Державне регулювання рішення не передбачає утворення нового державного органу або створення нового структурного підрозділу діючого органу. Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється для органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання. Орган місцевого самоврядування, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання: Жидачівська міська рада.
4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання Для суб’єктів господарювання малого підприємництва корегуючі (пом’якшувальні) заходи не розробляються.
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Даний проєкт регуляторного акта – рішення Жидачівської міської ради «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Жидачівської міської територіальної громади», як і будь-який інший нормативно-правовий акт, є загальнообов’язковим до застосування та може бути використаним протягом необмеженого терміну. Він запроваджується без встановлення обмежень у часі тому-що на нього можуть вплинути невизначені зовнішні та внутрішні чинники, передбачити які на сьогодні не є можливим. Таким чином, дія даного акту є необмежена, до моменту настання факторів, які можуть вплинути на суттєвий зміст цього акту або на його цілі. Зміни до регуляторного акту будуть вноситись після внесення відповідних змін до чинного законодавства України та у разі потреби за підсумками аналізу відстеження його результативності. Перегляд положень регуляторного акту, його скасування, визнання таким, що втратив чинність, чи внесення до нього змін здійснюватиметься у відповідності з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Прогнозні значення показників результативності регуляторного акту:
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та фізичних осіб щодо основних положень акту – достатній, оскільки дотримано вимоги Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», проєкт регуляторного акту та повідомлення про його оприлюднення розміщено на офіційному веб-сайті Жидачівської міської ради в розділі Нормативні акти-Регуляторна політика та місцевій газеті «Новий час», рішення міської ради набуде чинності після його прийняття з моменту опублікування на офіційному сайті Жидачівському міської ради та Народному часописі «Новий час»
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акту
Після прийняття регуляторного акту послідовно здійснюватиметься базове, повторне та періодичне відстеження його результативності. З огляду на показники результативності, визначені в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу, відстеження результативності цього регуляторного акту буде здійснюватися статистичним методом. Для відстеження будуть використовуватись статистичні дані органів державної влади, місцевого самоврядування та інших уповноважених суб’єктів за відповідний період. Базове відстеження результативності регуляторного акту здійснюватиметься через 6 місяців набуття його чинності. Повторне відстеження буде здійснюватися через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років, за результатами якого можливо здійснити порівняльний аналіз базового та повторного відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін. Періодичне відстеження планується здійснювати один раз на три роки з дня виконання заходів повторного відстеження результативності цього акту та кожні наступні 3 роки. Відстеження результативності дії акту буде здійснюватися відповідальними за його розробку – відділом економічного розвитку та інвестицій Жидачівської міської ради шляхом аналізу статистичних даних щодо чисельності суб’єктів господарювання, на яких розповсюджується дія регуляторного акту, кількість складених протоколів за порушення статті 156 Кодексу України про адміністративні правопорушення, рівень поінформованості суб’єктів господарювання, пов’язаних з регулюванням, тощо. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін у регуляторний акт. Після виконання відповідних заходів готуватимуться звіти про результативність регуляторного акту. Аналіз регуляторного акту розроблений на виконання вимог статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1151 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308».
Міський голова Володимир ЛЕВКО
Розробник: Начальник відділу економічного розвитку та інвестицій Леся Шумельда
ПРОЄКТ
РІШЕННЯ №___
Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Жидачівської міської територіальної громади
Відповідно до Законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання та продажу пива та слабоалкогольних напоїв» та «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», «Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 № 833, з метою впорядкування роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями, пивом (крім безалкогольного) в певний час доби, усунення порушень громадського порядку та зменшення кількості злочинів, скоєних у стані алкогольного сп’яніння, зменшення рівня алкоголізму як явища, керуючись п.441 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Жидачівська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Заборонити продаж алкогольних напоїв таких як пива (крім безалкогольного), слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) на території Жидачівської міської територіальної громади з 22 години 00 хвилин вечора до 08 години 00 хвилин ранку. 2. Суб’єктам господарювання, розташованим та території Жидачівської міської територіальної громади рекомендувати інформувати покупців про прийняття Жидачівською міською радою цього рішення. 3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію Жидачівської міської ради з питань житлово-комунального господарства та екології.
Жидачівський міський голова Володимир ЛЕВКО
аналіз регуляторного впливу проєкту регуляторного акта – проєкту рішення Жидачівської міської ради
Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Жидачівської міської територіальної громади Аналіз регуляторного впливу до проєкту регуляторного акта розроблений відповідно до вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», ст. 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1151 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», що визначає правові і організаційні заходи реалізації проєкту рішення Жидачівської міської ради «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Жидачівської міської територіальної громади». Назва регуляторного акта: Проєкт рішення Жидачівської міської ради «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Жидачівської міської територіальної громади». Регуляторний орган: Жидачівська міська рада. Розробник проєкту регуляторного акта: Відділ економічного розвитку та інвестицій Жидачівської міської ради. Контактний телефон: (03239) 31-151
І. Визначення проблеми
Порядок реалізації алкогольних напоїв в Україні регламентується Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального», Законом України «Про захист прав споживачів», Правилами роздрібної торгівлі алкогольними напоями затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 30 липня 1996 року № 854. Боротьба з надмірним споживанням алкоголю залишається і сьогодні актуальною. Адже, щороку в Україні через алкоголізм та пияцтво помирають понад 40 тисяч осіб. За рівнем споживання алкоголю наша держава займає одне з перших місць у світі. Також за даними Всесвітньої організації охорони здоров’я Україна посідає перше місце у світі за вживанням алкоголю серед дітей та молоді. Майже 40% українських підлітків у віці 14 – 18 років регулярно вживають спиртні напої. Пияцтво – масштабна соціально-культурна проблема українського суспільства. Щороку в Україні ставлять на облік близько 100 тисяч алкоголіків. Загальна їх кількість більша і складає десь 700 тисяч алкоголіків. Це набуває ознак національної епідемії. Окрім того, стан алкогольного сп’яніння є причиною скоєння злочинів. Так, кримінологічні дослідження показують, що під впливом пияцтва вчиняються 40 - 45 % усіх злочинів, а такі тяжкі злочини, як вбивство, тяжкі тілесні ушкодження, хуліганство, грабежі і розбої в 70-80% випадків вчиняються у стані сп'яніння (так званого фізіологічного сп'яніння). Таким чином, пияцтво та алкоголізм є тим соціальним злом, що прямо пов'язані із злочинністю. Впродовж 2020 року працівниками Жидачівського відділення поліції ГУНП України в Львівській області складено 168 адміністративних протоколів за порушення статті 178 «Розпивання пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв у заборонених законом місцях або поява у громадських місцях у п’яному вигляді» Кодексу України про адміністративні правопорушення. Разом з тим одними з соціальних цінностей згідно з ст. 3 Конституції України визнаються життя та здоров’я людини. Тому алкоголізм та пияцтво є такими, що протирічать визнаним у сучасному суспільстві цінностям. На даний час дане питання врегульовано на законодавчому рівні та з метою впровадження державної політики щодо попередження вживання серед населення (в т.ч. підлітків, молоді) алкогольних напоїв і впорядкування часу продажу в громаді цих товарів, назріла нагальна необхідність нормативного врегулювання цього питання. На підставі прийняття Закону України від 22.03.2018 № 2376-УІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових», яким доповнено Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме п. 441 ст. 26 де виключно до компетенції органів місцевого самоврядування належить встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений час доби в межах території відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Внесено зміни і до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального», а саме ст. 15-3 доповнено частиною 9, яка регламентує, що сільські, селищні та міські ради в межах території відповідної адміністративно-територіальної одиниці можуть встановлювати заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений рішенням таких органів час доби. Також стаття 156 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає відповідальність за порушення працівником підприємства (організації) торгівлі рішення відповідного органу місцевого самоврядування щодо торгівлі пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями, винами столовими (крім закладів ресторанного господарства) у заборонений час доби. З огляду на викладене вище, керуючись п. 441 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових» беручи до уваги необхідність забезпечення прав та законних інтересів громадян шляхом реалізації на території Жидачівської міської територіальної громади державної політики щодо попередження вживання серед населення алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв і пива, визнання життя та здоров’я людини найвищими соціальними цінностями та врегулювання правових відносин суб’єктів господарювання, що здійснюють на території Жидачівської міської територіальної громади роздрібну торгівлю алкогольними напоями у визначеному чинним законодавством України порядку (крім закладів ресторанного господарства), розроблено проєкт рішення Жидачівської міської ради Львівської області «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Жидачівської міської територіальної громади». Таким чином, проблема, яку пропонується врегулювати в результаті прийняття вказаного регуляторного акта, є необхідність впорядкування продажу алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива на території Жидачівської громади з метою збереження життя та здоров’я населення громади, підтримання громадського порядку та забезпечення тиші, зменшення кількості злочинів, які вчиняються у стані алкогольного сп’яніння. Для вирішення існуючої проблеми пропонується впорядкування продажу алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива (крім безалкогольного) на території Жидачівської міської ради шляхом заборони їх реалізації з 22.00 до 08.00 години щоденно, враховуючи вихідні та святкові дні. Запропонований час доби про встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) всіх форм власності в проєкті рішення Жидачівської міської ради Львівської області «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Жидачівської міської територіальної громади» вибрано не випадково, оскільки статтею 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» визначено, що у нічний час, із 22.00 години до 08.00 години забороняються гучний спів і викрики в таких приміщеннях і на таких територіях: 1) жилих будинків і прибудинкових територіях; 2) лікувальних, санаторно-курортних закладів, будинків-інтернатів, закладів освіти, культури; 3) готелів і гуртожитків; 4) розташованих у межах населених пунктів закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу; 5) інших будівель і споруд, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди; 6) парків, скверів, зон відпочинку, розташованих на території мікрорайонів і груп житлових будинків. У даній ситуації виникає необхідність прийняття регуляторного акта, який виконуватиме норми Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових», та сприятиме обмеженню розповсюдження алкогольної залежності серед населення, а особливо молоді, зменшенню кількості злочинів, що скоєні особами у стані алкогольного сп’яніння, захисту населення від шкідливого впливу шуму та забезпечить громадський спокій та порядок. Даний регуляторний акт покликаний активізувати територіальну громаду на допомогу виявлення випадків порушень та спонукати приватний бізнес з розумінням і усвідомленням ставитись до виконання нового нормативного документу. На деякий час можливий супротив з боку приватного бізнесу проти запропонованих обмежень, проте в подальшому вони цілком можуть бути застосовані на практиці. За своїми ознаками цей проєкт рішення міської ради належить до регуляторних актів, оскільки регулює адміністративні та господарські відносини між суб’єктами господарювання, громадянами та міською радою. Згідно інформації Жидачівського відділення ДПІ у Львівській області області від 31 серпня 2021 року на території Жидачівської міської територіальної громади зареєстровано 45 суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами (алкогольними напоями), згідно поданої декларації з акцизного податку. З них 3 суб’єктів господарювання, які підпадають під дію запропонованого регуляторного акту. Суб’єкти господарювання від реалізації алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива (крім безалкогольного) в нічний час отримують приблизно376124,00 грн. за рік. Натомість, заборона продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива (крім безалкогольного) у нічний час не призведе до втрат суб’єктів господарювання у сумі 376,1 тис. грн, оскільки за рахунок збільшення виручки у денний час(мешканці громади будуть проінформовані про заборону продажу алкогольних напоїв та будуть планувати свої покупки заздалегідь), тому витрати суб’єктів господарювання складуть 90,0 тис. грн Визначення основних груп (підгруп), на які впливає дане питання:
Можливість розв’язання проблеми за допомогою ринкових механізмів виключається, оскільки не будуть реалізовані повноваження Жидачівської міської ради щодо встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений час доби. Розв’язання проблеми із застосуванням інших регуляторних актів Жидачівської міської ради виключається з огляду на їх відсутність.
II. Цілі державного регулювання
Шляхом державного регулювання пропонується розв’язати проблему щодо впорядкування продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) на території Жидачівської міської територіальної громади у нічний час доби у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України. Цілями державного регулювання при цьому є: - попередження правопорушень, пов'язаних із зловживанням алкоголю на території громади у нічний час; - збереження тиші на території громади у нічний час; - зниження споживання пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових на 10 % за рік; - збереження здоров’я населення громади; - зменшення кількості звернень громадян на порушення тиші у нічний час на 30 % за рік; - профілактика та протидія проявам пияцтва, зокрема надмірного вживання алкоголю серед молоді.
III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
1. Визначення альтернативних способів
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів держави
(у даному випадку територіальні органи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, місцевий орган виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління)
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Запропоновані альтернативи не впливають на сферу інтересів суб’єктів великого та середнього підприємництва, так як на території Жидачівської громади відсутні суб’єкти господарювання великого і середнього підприємництва, які здійснюють реалізацію алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива (крім безалкогольного), тому витрати за альтернативами в кількісному вимірі не розраховуються. IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Оцінка ступеня досягнення визначених цілей визначається за чотирибальною системою, де: 4 – цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблеми більше не буде); 3 – цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми не буде); 2 – цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблему частково розв’язано, але деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними); 1 – цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема залишається).
Вирішення проблеми можливе лише шляхом ухвалення проєкту рішення Жидачівської міської ради Львівської області «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Жидачівської міської територіальної громади», яким пропонується мінімізувати ризики, корупційні прояви, забезпечити нормальні умови життєдіяльності громади, зменшити вплив алкоголю на стан здоров’я молодого покоління. Перевага обраного виду обумовлена процесами, пов’язаними з використанням збалансованих інтересів громади, суб’єктів господарювання й органу місцевого самоврядування.
V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Розв’язання визначеної у першому розділі Аналізу регуляторного впливу проблеми буде здійснюватися за допомогою наступних механізмів: 1. Механізм нормотворчої діяльності органів місцевого самоврядування (підготовка відповідного проєкту рішення Жидачівської міської ради у розділі «Регуляторна політика» із застосуванням визначених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» процедур, прийняття рішення міської ради та його оприлюднення (набрання чинності). 2. Механізм взаємодії із територіальною громадою (забезпечить належний доступ інформації про регуляторний акт; сприятиме достатньому рівню обізнаності щодо положень пропонованого регуляторного акта). 3. Механізм контролю (забезпечить належне виконання вимог регуляторного акта). Розв’язання визначеної проблеми здійснюватиметься за допомогою наступних заходів: 1. Заходи превентивного (попереджувального) характеру: - доведення до відома населення вимог регуляторного акта; - проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед суб’єктів господарювання; - проведення у закладах загальної середньої освіти громади роз’яснювальної роботи про шкідливий вплив пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв на організм людини та переваги здорового способу життя, проведення виховної роботи серед різних вікових груп населення з метою забезпечення формування правомірної поведінки громадян тощо. 2. Заходи контролю: - контроль здійснюватиметься за дотриманням вимог регуляторного акта в межах повноважень органів державної влади (Жидачівське відділення поліції ГУНП України в Львівській області, Жидачівське відділення ДПІ в Львівській області , Жидачівський міський відділ ГУ Держпродспоживслужби в Львівській області). Таким чином вказану проблему розв’язуватиметься у виконанні наступних кроків: 1.Оприлюднення проєкту регуляторного акту «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Жидачівської міської територіальної громади» в газеті «Новий час» та на офіційному сайті Жидачівської міської ради з метою обговорення та отримання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб. 2. Направлення проєкту регуляторного акту «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Жидачівської міської територіальної громади» з аналізом регуляторного впливу до Державної регуляторної служби України для підготовки пропозицій щодо удосконалення проєкту відповідно до принципів державної регуляторної політики. 3.Враховуючи результати обговорення, отримані пропозиції від Державної регуляторної служби України та на підставі ст.26 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» прийняття міською радою рішення щодо заборони продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива (крім безалкогольних) на території громади у нічний час. 4.З метою забезпечення інформованості громади та суб’єктів господарювання про прийняте рішення Жидачівської міської ради ,яке буде оприлюднено в газеті «Новий час» та на офіційному сайті Жидачівської міської ради. Набиратиме чинності це рішення з дати його оприлюднення. 5.Контроль за дотриманням вимог ст.178 Кодексу України про адміністративні порушення з метою недопущення розпивання пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв на вулицях, скверах, парках, та інших заборонених законом місцях, появи в громадських місцях у нетверезому стані будуть здійснювати правоохоронні органи. Прийняття регуляторного акта забезпечить дотримання єдиного механізму продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання в об’єктах торгівлі (крім закладів ресторанного господарства) . З метою забезпечення виконання вимог чинного законодавства України та для належної інформованості громадян та суб’єктів господарювання проєкт регуляторного акта та аналіз його регуляторного впливу підлягають оприлюдненню на офіційному веб-сайті Жидачівської міської ради з метою отримання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, у термін, визначений Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Впровадження регуляторного акту має забезпечити: - виконання його положень суб’єктами господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, та усіма громадянами; - впорядкування продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових в об’єктах торгівлі на території Жидачівської громади шляхом встановлення заборони їх реалізації з 22.00 до 08.00 години; - забезпечення громадського порядку у вечірній та нічний час на прилеглих до об’єктів торгівлі, які здійснюють продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових, територіях; - зниження споживання пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових серед населення Жидачівської громади; - попередження правопорушень, пов’язаних із зловживанням алкоголю; -покращення криміногенної ситуації на території Жидачівської громади; - зменшення випадків порушення тиші та громадського правопорядку в нічний час; - обмеження доступу до алкогольних напоїв у нічний час для молоді, яка є основним покупцем в цей час і на всій території Жидачівської громади. Позитивний ефект забезпечуватиметься за рахунок підвищення рівня самосвідомості громадян та суб’єктів господарювання внаслідок прийняття регуляторного акта та доведення його вимог до широкого загалу.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
На дію цього регуляторного акта можуть вплинути такі чинники, як можливі зміни у чинному законодавстві України. Регуляторний акт спонукає суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, та громадян виконувати вимоги, пов’язані із забороною продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових на території Жидачівської міської територіальної громади у визначений час доби. За невиконання вказаних у регуляторному акті вимог суб’єкти господарювання та громадяни несуть відповідальність у порядку, визначеному чинним законодавством України. Інші перешкоди щодо впровадження регуляторного акта та виконання його вимог відсутні. Прийняття регуляторного акту забезпечить реалізацію прав та законних інтересів територіальної громади Жидачівської міської ради шляхом покращення стану громадського порядку, що полегшить роботу правоохоронних органів, а також зменшить вплив алкоголю на стан здоров’я членів громади, в т.ч. молодого покоління, сприятиме зменшенню кількості злочинів, вчинених особами у стані алкогольного сп’яніння. До аналізу регуляторного впливу розроблено М-тест (Тест малого підприємництва), оскільки всі суб’єкти, які здійснюють продаж даного виду товару саме є суб’єктами малого підприємництва.
ТЕСТ малого підприємництва (М-Тест)
1. Консультації з представниками малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 15 серпня 2021 року по 15 вересня 2021 року.
2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва:
2.1. Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 3 (одиниць); 2.2. Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив складає 100 відсотків.
3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання.
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва
Державне регулювання рішення не передбачає утворення нового державного органу або створення нового структурного підрозділу діючого органу. Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється для органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання. Орган місцевого самоврядування, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання: Жидачівська міська рада.
4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання Для суб’єктів господарювання малого підприємництва корегуючі (пом’якшувальні) заходи не розробляються.
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Даний проєкт регуляторного акта – рішення Жидачівської міської ради «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Жидачівської міської територіальної громади», як і будь-який інший нормативно-правовий акт, є загальнообов’язковим до застосування та може бути використаним протягом необмеженого терміну. Він запроваджується без встановлення обмежень у часі тому-що на нього можуть вплинути невизначені зовнішні та внутрішні чинники, передбачити які на сьогодні не є можливим. Таким чином, дія даного акту є необмежена, до моменту настання факторів, які можуть вплинути на суттєвий зміст цього акту або на його цілі. Зміни до регуляторного акту будуть вноситись після внесення відповідних змін до чинного законодавства України та у разі потреби за підсумками аналізу відстеження його результативності. Перегляд положень регуляторного акту, його скасування, визнання таким, що втратив чинність, чи внесення до нього змін здійснюватиметься у відповідності з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Прогнозні значення показників результативності регуляторного акту:
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та фізичних осіб щодо основних положень акту – достатній, оскільки дотримано вимоги Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», проєкт регуляторного акту та повідомлення про його оприлюднення розміщено на офіційному веб-сайті Жидачівської міської ради в розділі Нормативні акти-Регуляторна політика та місцевій газеті «Новий час», рішення міської ради набуде чинності після його прийняття з моменту опублікування на офіційному сайті Жидачівському міської ради та Народному часописі «Новий час»
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акту
Після прийняття регуляторного акту послідовно здійснюватиметься базове, повторне та періодичне відстеження його результативності. З огляду на показники результативності, визначені в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу, відстеження результативності цього регуляторного акту буде здійснюватися статистичним методом. Для відстеження будуть використовуватись статистичні дані органів державної влади, місцевого самоврядування та інших уповноважених суб’єктів за відповідний період. Базове відстеження результативності регуляторного акту здійснюватиметься через 6 місяців набуття його чинності. Повторне відстеження буде здійснюватися через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років, за результатами якого можливо здійснити порівняльний аналіз базового та повторного відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін. Періодичне відстеження планується здійснювати один раз на три роки з дня виконання заходів повторного відстеження результативності цього акту та кожні наступні 3 роки. Відстеження результативності дії акту буде здійснюватися відповідальними за його розробку – відділом економічного розвитку та інвестицій Жидачівської міської ради шляхом аналізу статистичних даних щодо чисельності суб’єктів господарювання, на яких розповсюджується дія регуляторного акту, кількість складених протоколів за порушення статті 156 Кодексу України про адміністративні правопорушення, рівень поінформованості суб’єктів господарювання, пов’язаних з регулюванням, тощо. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін у регуляторний акт. Після виконання відповідних заходів готуватимуться звіти про результативність регуляторного акту. Аналіз регуляторного акту розроблений на виконання вимог статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1151 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308».
Міський голова Володимир ЛЕВКО
Розробник: Начальник відділу економічного розвитку та інвестицій Леся Шумельда Додати коментар:
|